Den mest Ægte / originale Yams.

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
mrdj
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: lør 31. jan 2009 16:35
Kontakt:

Den mest Ægte / originale Yams.

Indlæg af mrdj »

Hej, sådan lidt for sjov, hvem har så den mest originale ægte yamaha herinde ? både 2 og 4 gears. Jeg spørger ikke til den der ligner mest en ny, eller er bygget op af originale dele, men den, eller de som står mest som da de forlod butikken, og med deres egne dele på.. Så her handler det ikke om standen, men originaliteten.. Lidt sjov at se om en ejer en som står 100 % "Original / Ægte" .. Vedhæft gerne billeder :-)
Er du enig ? Ellers så tag og bliv det !!!
sailor

Re: Den mest Ægte / originale Yams.

Indlæg af sailor »

Super god ide :D

Mvh
Poul Erik E
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Den mest Ægte / originale Yams.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

Super ide 8) ,,, her må Jensmc,, Fs1originalen,,, Gues who,,,Poul Erik A,,, og et andet par stykker jeg ikke kan huske hvor står,,, have nogen gode bud :P :wink: ,,

Jeg vedhæfter lige et par billeder af Carsten R`s ( min knægt ) blå 2 gear som står nede ved hans svigerforældre endnu ,,, han købte den af en ældre herre som har haft den fra ny af ,,, og står urørt med dens patina ,,,den skulle være fra 1989 i følge ham han købte den af,,,
bedre billeder kommer ind når han tager den med hjem så den kan blive klargjort til træf,,den starter og køre fint,,,,

Billede

Billede

Billede
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Den mest Ægte / originale Yams.

Indlæg af Guess who »

:roll: :roll: :roll:

Først til den 2 gears Yamaha som Carsten købte - mener og huske den stod på sydfyn? Jeg ringede meget tidligt om morgenen og hørte på den, men havde ikke muligheden for at hente den samme dag - under samtalen kom det så osse frem at den "kun" havde 2 gear. Han omtalte den som pæn med lidt rust på forrøret :wink: :wink: Men han talte jo sandt den ældre herre der vist ikke stod op kl 06.00 :lol: :lol: :lol:

Så stort tillykke med den Carsten :?: :?:

Jeg har 3 stk 78 k1'ere som er ægte facitlister :roll: :roll:
Samt en enkelt 75'er og en 74'er :lol: :lol:

Her kommer lidt billeder - Morten B har prøvet allesammen og kan uddybe køreegenskaberne. :D :D :D

Senest har den vinrøde været lejet ud til TV2 ZULU ifbm. en reklameoptagelse til TV foretaget i København.... :roll: :roll: :roll: Klip og film kommer senere!

Mvh
Benny
Vedhæftede filer
Div 016 (Small).jpg
Div 016 (Small).jpg (60.13 KiB) Vist 7013 gange
Yamaha original årg78 rødlilla 008 (Medium).jpg
Yamaha original årg78 rødlilla 008 (Medium).jpg (144.98 KiB) Vist 7013 gange
Knallerter 001 (Small).jpg
Knallerter 001 (Small).jpg (68.93 KiB) Vist 7013 gange
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Den mest Ægte / originale Yams.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Benny

Ja det var den 2 gears som stod på syd fyn og knægten er også stolt over at det var ham som nåede at købe den :D

De 3 / 5 facit lister der måtte nu gerne stå her hos mig :mrgreen: ,,, det er super at nogen har passet godt på dem indtil du fik dem / købte dem ,,, og jeg ved jo at de ikke kunne få et bedre otium end hos dig,,, super exsemplare 8) ,,, mange af vi andre har måtte bygge nogen skrotdynger tilbage til så original stand som det har været os muligt og som baglommen har rakt til,,, men fældes for dem alle er vel at vores kære yamaha FS1 bliver bevaret så originale som muligt for eftertiden selv om der skulle være en uoriginal del i dem :D ,,,så er man glad for dem som de er,,,
men sjovest var det jo at de var helt urørte ,,,,, :wink:
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Den mest Ægte / originale Yams.

Indlæg af strynboen »

syd fyn,,satans ,, :evil: det er jo hjemme ved mig,,jeg skulle nok have taget morgen færgen,,hvis jeg skulle ha haft en chance der.. :lol: :lol: :lol:
jeg har jo bare de 2 ,yamaha en 76 og en 79,,de er samlet af 1000 vis af dele fra hele danmark,,så de er vist ikke så autentiske,,men min honda er henter ved en bondemand som har haft den stående siden hans søn var ude og tjæne på en gård på tåsinge,,en gang i sidst 70"erne..den er rimelig orginal,,men ikke 100%
det skarpe øje vil se at bagskærmen er fra en k1 model fra 76
Vedhæftede filer
bare for at drille jer lidt,,har jo ikke en yamaha klar,endnu
bare for at drille jer lidt,,har jo ikke en yamaha klar,endnu
honda i haven 1.JPG (137.35 KiB) Vist 6982 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
mrdj
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: lør 31. jan 2009 16:35
Kontakt:

Re: Den mest Ægte / originale Yams.

Indlæg af mrdj »

Fedt at se originale ægte knallerter, også selv de der ikke er en yamaha :wink: Jeg ønsker mig også selv sådan en 2 gears yamaha, original.. Men dem er der ikke mange til salg af !!
Er du enig ? Ellers så tag og bliv det !!!
Brugeravatar
FOLVA
Fuldblods knallert
Indlæg: 444
Tilmeldt: søn 19. okt 2008 14:49
Kontakt:

Re: Den mest Ægte / originale Yams.

Indlæg af FOLVA »

Hej Strynbo,

Godt at se et billede af en så flot maskine, efter min mening er det også den flotteste model som honda nogensinde har lavet. Efter 1975 mister CD' en noget af det smukke, nemlig Cromesiderne og knæpuderne på tanken, og tanken får et lidt mere fladt udseende. Det oplagte udstødning på den gamle model er også noget der virkelig gør den smuk, og med et sportsligt look.
Min kærlighed til en Honda CD 50 knallert, ruster aldrig.

Min samling af veteraner består af :

1 stk. Honda Cd 50 årg. org. rød årg 1975, patina model.
1 stk. Honda Cd 50 årg, org. blå årg 1973, færdigrestaureret i 2010.
1 stk. Honda DAX årg 1973, Kommende Restaurerings projekt.
1 stk. Honda Cd 50 K1 årg 1976, færdig restaureret i 2013.
1 stk. Honda Cd 50 årg 1975, evt sælges videre projekt.
1 stk. Honda Cd 50 årg, årg 1978. evt sælges videre projekt.
1 stk. Yamaha FS1 K årg. 1978, med matching numbers. Patina model, som jeg har købt af Dexta, og er under restaurering.

1 stk. Ford Popular årg. 1954, kører bl.a. veteranløb i den. Færdigrestaureret i 2008.
1 stk. NSU sport prinz årg. 1960, færdigrestaureret. Den er synet og kommet på plader den 23.04.2010
1 stk. VW bobbel skrabe model årg. 1973, far og søn projekt, færdigrestaureret i 2014.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Den mest Ægte / originale Yams.

Indlæg af strynboen »

ja du har ret,,men en yamaha fra før 76 har den samme gode stil,,de er ligesom lidt afdæmpede ,,jeg kunne godt finde på at bytte mine 76 og79 for en 74/75,,som skulle stå sammen med hondaen og puch"erne,,oppe på loftet
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Den mest Ægte / originale Yams.

Indlæg af Jensmc »

Vi er vist alle nogle "originaler" her på forummet! :lol: :lol: :lol:
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Den mest Ægte / originale Yams.

Indlæg af strynboen »

jaaaa heldivis ellers var der ikke noget,,at drille hinanden med,,på dette orginale forum :D :D
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Den mest Ægte / originale Yams.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Johnny S. skrev:Hej

Super ide 8) ,,, her må Jensmc,, Fs1originalen,,, Gues who,,,Poul Erik A,,, og et andet par stykker jeg ikke kan huske hvor står,,, have nogen gode bud :P :wink: ,,
Jo da - men min SS fra 1974 led den skæbne at få Thansen skærme, da Benny havde lukket for godt et år siden, så den er vel diskvalificeret ? :lol:

Billede
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Den mest Ægte / originale Yams.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Poul Erik A

Næe den er da ikke diskvlificeret,,,, lagde den lige ind i dit indlæg :mrgreen:,,, de skærme bliver jo nok skiftet engang,,, :D ,,,den er jo også lidt speciel i sig selv da den er en,,, en ejers 8) :P
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Den mest Ægte / originale Yams.

Indlæg af strynboen »

ja og med grydesvampe/flaske rensere på navene,,eller hvad hedder de nu :?: :?: gad vide om man kunne lave nogle med stål uld som kunne polere navene blanke :lol: :lol:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Den mest Ægte / originale Yams.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Piberensere... :lol:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Den mest Ægte / originale Yams.

Indlæg af strynboen »

når ja der var den,,, :lol: :lol: ,jeg ryger ikke pibe ,,så havde ikke lige tænkt på dem :idea: :idea:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"