hej hvad er der så galt

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

hej hvad er der så galt

Indlæg af tøffe »

hjælp mig lige for jeg er ved at opgive nu jeg har en start problemmer når den er kold det er en ny samlet motor som enlig har jeg fået den starte efter rigtig mange problemer den er helt lovlig men en 2 skyller cylender på o lovlig plump plade og en lovlig potte og kaborater på med en 105 dyse i da jeg efter rigtig mange forsøg fik den starte op med diselstart :roll: så da den i gen havde stået til den blev kold i gen kunne den i gen ikke starte men min cylender kører med 42,5 stemper fra benny så det er ok men den lyder ikke godt når man træder på kikstatern uden tening kommer der en mærklig kliren fra cylænderen som o stempel ringen klapper og de er vent rigtig kan det værer min cylæner der er opslidt kan ikke mærke en kandt i den :twisted: nu er jeg sku på bar bund og når den så er starte kan den ikke gå som den skal i tomgang den kan ikke gå andenden står meget højt i tomgang og selom den er varm og når den skal startes skal man holde en hånd for på indsuning få at den ville starte som den har svært ved at suge benzin ind og den er rændset alle stæder i dyrsern og så vider den kør med bos tændrør gnisten er blå og den hakker eller skyder ikke så tæningen er ok tror jeg men nu ved jeg ikke hvad der så er har en f5b thansen ny cylender som jeg måske skulle prøve at monterer men de er vel ikke særlig gode eller hvad noget forslag til hvad jeg skal prøve mvh michael eller tøffe
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: hej hvad er der så galt

Indlæg af Kai »

Vil vædde et marcipanbrød på den er utæt.
Enten ved indsugningspladen, eller mellem blokkene.

Det er ganske let at finde ud af, selvom de fleste ryster på hovedet af måden :lol:

Skru forrøret af allerførst, og drej krumtappen indtil stemplet er i top.
Find et stykke slange på 20-30cm der passer stramt på indsugningspladen, (3/4tomme vandslange passer fint)
og pust i den (og hold trykket med múnden/tungen)
Hvis den ikke er hel tæt i cylinderen kan du høre lidt luft sive ud af udstødningsporten, ellers skal og bør du ikke kunne mærke at "luften forsvinder"

Lidt mere teknisk så laver man sig et et lille trykprøve apparat af en gummiprop, et 0-1bar manometer, en et-vejsventil og en benzin-gummibold til påhængsmotorer. Så propper man udstødningen til og pumper tryk i motoren gennem indsugningen, kan den holde 0.2-0.3bar i 1minut, så er den tæt.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Simon J
Stor knallert
Indlæg: 114
Tilmeldt: man 19. maj 2008 19:54
Kontakt:

Re: hej hvad er der så galt

Indlæg af Simon J »

Kan det mon være membranen som er lidt "slap" ?
Det kunne MÅSKE sværheden ved at holde den ordenligt igang ?..

men klirrelyden fra cylinderen kan selvfølgelig ikke være membranen. Måske er cylinderen ikke spændt ordenligt fast, eller så passer stempel og cylinder ikke helt sammen :?:
Hilsen Simon..
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: hej hvad er der så galt

Indlæg af tøffe »

Simon J skrev:Kan det mon være membranen som er lidt "slap" ?
Det kunne MÅSKE sværheden ved at holde den ordenligt igang ?..

men klirrelyden fra cylinderen kan selvfølgelig ikke være membranen. Måske er cylinderen ikke spændt ordenligt fast, eller så passer stempel og cylinder ikke helt sammen :?:
ja det er jo sådan at jeg lige har set på siden over kaboratoern at den kører med 110 dyse om fter en gammel bog kører med 105 dyse kan det værer problemet mvh tøffe
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: hej hvad er der så galt

Indlæg af nielsfup »

Hej
Kai´s metode er rigtig god. Meget parktisk. Og kan helt sikkert afsløre om den er utæt.
det er også den teori jeg hælder mest til.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Simon J
Stor knallert
Indlæg: 114
Tilmeldt: man 19. maj 2008 19:54
Kontakt:

Re: hej hvad er der så galt

Indlæg af Simon J »

tøffe skrev:
Simon J skrev:Kan det mon være membranen som er lidt "slap" ?
Det kunne MÅSKE sværheden ved at holde den ordenligt igang ?..

men klirrelyden fra cylinderen kan selvfølgelig ikke være membranen. Måske er cylinderen ikke spændt ordenligt fast, eller så passer stempel og cylinder ikke helt sammen :?:
ja det er jo sådan at jeg lige har set på siden over kaboratoern at den kører med 110 dyse om fter en gammel bog kører med 105 dyse kan det værer problemet mvh tøffe
ved ikke om det kan være problemet. Som Kai siger, at den måske er utæt lyder også meget sansynligt.
Prøv hans smarte metode, så tror jeg let du finder svaret
Hilsen Simon..
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: hej hvad er der så galt

Indlæg af claus olieklud »

hej . hvis dine krumtapslejer, plejlstangsleje, krydspindsleje samt simmerringene ved krumtap er ok, ville jeg nok købe et 43mm. rd - stempel og aflevere cylinderen til cylinderservice !!! hilsen claus olieklud.....
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: hej hvad er der så galt

Indlæg af tøffe »

claus olieklud skrev:hej . hvis dine krumtapslejer, plejlstangsleje, krydspindsleje samt simmerringene ved krumtap er ok, ville jeg nok købe et 43mm. rd - stempel og aflevere cylinderen til cylinderservice !!! hilsen claus olieklud.....
ja men det er sådan jeg fik skifle cylender til en ny i går men lige meget hjalp det og fandt ud af at min kobling ikke er ok den kan godt virke men den anker lidt i tom gang fra koblingen så den skal skilles ad i gen for 4 gang :twisted: er ved snart at opgive den øv men prøver om den er tæt først inden jeg adskiller den øvøv hilsen michael tøffe
Brugeravatar
hybber
Fuldblods knallert
Indlæg: 396
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 13:44
Kontakt:

Re: hej hvad er der så galt

Indlæg af hybber »

Hej Tøffe!

Hiver lige en af klasikerne frem! Du har ikke brugt umbracoskruer til at skrue membranen fast på indsugningspalden vel? Der er nemlig ikke plads til hovederne! Det blir utæt, og hvis du prøver at skamspænde indsugningspladen fast, kan du være uheldig at flække dit motorskjold!

Er du sikker på at det var cylinder/stempel der bankede, kan jo være at det var koblingen som du selv skriver! kan være svært at høre hvor lyden komme fra når motoren kører.

Men der er vel ikke andet for end at hive motorskjoldet af og kigge på koblingen igen igen! Der ligger en god guide herinde med billeder, så kan du se om det ser nogenlunde rigtigt ud, bare vær opmærksom på, hvilken model primærtandhjul (det store som pladerne ligger i) du har, det afgør hvor og hvor mange skiver du skal ha i!

Held og lykke med det hele!!
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: hej hvad er der så galt

Indlæg af tøffe »

hybber skrev:Hej Tøffe!

Hiver lige en af klasikerne frem! Du har ikke brugt umbracoskruer til at skrue membranen fast på indsugningspalden vel? Der er nemlig ikke plads til hovederne! Det blir utæt, og hvis du prøver at skamspænde indsugningspladen fast, kan du være uheldig at flække dit motorskjold!

Er du sikker på at det var cylinder/stempel der bankede, kan jo være at det var koblingen som du selv skriver! kan være svært at høre hvor lyden komme fra når motoren kører.

Men der er vel ikke andet for end at hive motorskjoldet af og kigge på koblingen igen igen! Der ligger en god guide herinde med billeder, så kan du se om det ser nogenlunde rigtigt ud, bare vær opmærksom på, hvilken model primærtandhjul (det store som pladerne ligger i) du har, det afgør hvor og hvor mange skiver du skal ha i!

Held og lykke med det hele!!
hvoe finder jeg den tilkobling og nej det er stjerne skrur som plomp pladen er skrut fast med og den lyd er fra kobling mvh tøffe men har så fundet ud af i dag at hvis jeg holder en hånd for indsunigen så kan jeg starte den og med fuld gas og så en hånd for indsugning og slippe i gen så kan den gå og når så den er ved at gå i stå så en hånd for i gen og slippe sådan kan jeg blive ved til den er vam så går den rimllig når den er varm men har så opdaget at den godt kangå i tomgang når den er blevet varm men hvis jeg så giver den sjokker nr den er varm så stiger den barer i tomgang meget og stater og stopper mega læt så længe den er varm men når den bliver kold ja så er det gal i :twisted: :evil: :twisted: mvh tøffe michael
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: hej hvad er der så galt

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hmmm dyserøret der sider 3 små huller i siden på det og det lyder som om de kan være stoppet af skidt ,,, også skal der side en 110 dyse i til en lovlig yamaha ,,,, ved siden af dyserøret op i ligesom et rør mellem hoveddysen og skruehullet til svømmerhuset sider en lille dyse osse og den kan skrues ud og renses også det har også indflydelse på hvordan den starter og køre og tage gassen osv. og ved siden af nåleventilen er der et hul op til venturien det skal også være rent,, din luftskrue skal være spids ,,, må kun lige akkurat være stump i enden,,, husk dysenålen i det midterste hak = hak 3,,, luftskruen grund indstilles ved at dreje den helt ind til man lige kan mærke den er i bund og skrues så 1 1/4 omgang ud igen,,,, og tjek så lige om pakringen imellem karburator og indsugnings pladen er indtakt så karburatoren kan spændes ordentligt fast,,,

god fornøjelse med procjektet pøj pøj med det :wink:
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"