hej hvad er der så galt
hej hvad er der så galt
hjælp mig lige for jeg er ved at opgive nu jeg har en start problemmer når den er kold det er en ny samlet motor som enlig har jeg fået den starte efter rigtig mange problemer den er helt lovlig men en 2 skyller cylender på o lovlig plump plade og en lovlig potte og kaborater på med en 105 dyse i da jeg efter rigtig mange forsøg fik den starte op med diselstart så da den i gen havde stået til den blev kold i gen kunne den i gen ikke starte men min cylender kører med 42,5 stemper fra benny så det er ok men den lyder ikke godt når man træder på kikstatern uden tening kommer der en mærklig kliren fra cylænderen som o stempel ringen klapper og de er vent rigtig kan det værer min cylæner der er opslidt kan ikke mærke en kandt i den nu er jeg sku på bar bund og når den så er starte kan den ikke gå som den skal i tomgang den kan ikke gå andenden står meget højt i tomgang og selom den er varm og når den skal startes skal man holde en hånd for på indsuning få at den ville starte som den har svært ved at suge benzin ind og den er rændset alle stæder i dyrsern og så vider den kør med bos tændrør gnisten er blå og den hakker eller skyder ikke så tæningen er ok tror jeg men nu ved jeg ikke hvad der så er har en f5b thansen ny cylender som jeg måske skulle prøve at monterer men de er vel ikke særlig gode eller hvad noget forslag til hvad jeg skal prøve mvh michael eller tøffe
Re: hej hvad er der så galt
Vil vædde et marcipanbrød på den er utæt.
Enten ved indsugningspladen, eller mellem blokkene.
Det er ganske let at finde ud af, selvom de fleste ryster på hovedet af måden
Skru forrøret af allerførst, og drej krumtappen indtil stemplet er i top.
Find et stykke slange på 20-30cm der passer stramt på indsugningspladen, (3/4tomme vandslange passer fint)
og pust i den (og hold trykket med múnden/tungen)
Hvis den ikke er hel tæt i cylinderen kan du høre lidt luft sive ud af udstødningsporten, ellers skal og bør du ikke kunne mærke at "luften forsvinder"
Lidt mere teknisk så laver man sig et et lille trykprøve apparat af en gummiprop, et 0-1bar manometer, en et-vejsventil og en benzin-gummibold til påhængsmotorer. Så propper man udstødningen til og pumper tryk i motoren gennem indsugningen, kan den holde 0.2-0.3bar i 1minut, så er den tæt.
Enten ved indsugningspladen, eller mellem blokkene.
Det er ganske let at finde ud af, selvom de fleste ryster på hovedet af måden
Skru forrøret af allerførst, og drej krumtappen indtil stemplet er i top.
Find et stykke slange på 20-30cm der passer stramt på indsugningspladen, (3/4tomme vandslange passer fint)
og pust i den (og hold trykket med múnden/tungen)
Hvis den ikke er hel tæt i cylinderen kan du høre lidt luft sive ud af udstødningsporten, ellers skal og bør du ikke kunne mærke at "luften forsvinder"
Lidt mere teknisk så laver man sig et et lille trykprøve apparat af en gummiprop, et 0-1bar manometer, en et-vejsventil og en benzin-gummibold til påhængsmotorer. Så propper man udstødningen til og pumper tryk i motoren gennem indsugningen, kan den holde 0.2-0.3bar i 1minut, så er den tæt.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: hej hvad er der så galt
Kan det mon være membranen som er lidt "slap" ?
Det kunne MÅSKE sværheden ved at holde den ordenligt igang ?..
men klirrelyden fra cylinderen kan selvfølgelig ikke være membranen. Måske er cylinderen ikke spændt ordenligt fast, eller så passer stempel og cylinder ikke helt sammen
Det kunne MÅSKE sværheden ved at holde den ordenligt igang ?..
men klirrelyden fra cylinderen kan selvfølgelig ikke være membranen. Måske er cylinderen ikke spændt ordenligt fast, eller så passer stempel og cylinder ikke helt sammen
Hilsen Simon..
Re: hej hvad er der så galt
ja det er jo sådan at jeg lige har set på siden over kaboratoern at den kører med 110 dyse om fter en gammel bog kører med 105 dyse kan det værer problemet mvh tøffeSimon J skrev:Kan det mon være membranen som er lidt "slap" ?
Det kunne MÅSKE sværheden ved at holde den ordenligt igang ?..
men klirrelyden fra cylinderen kan selvfølgelig ikke være membranen. Måske er cylinderen ikke spændt ordenligt fast, eller så passer stempel og cylinder ikke helt sammen
Re: hej hvad er der så galt
Hej
Kai´s metode er rigtig god. Meget parktisk. Og kan helt sikkert afsløre om den er utæt.
det er også den teori jeg hælder mest til.
Kai´s metode er rigtig god. Meget parktisk. Og kan helt sikkert afsløre om den er utæt.
det er også den teori jeg hælder mest til.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: hej hvad er der så galt
ved ikke om det kan være problemet. Som Kai siger, at den måske er utæt lyder også meget sansynligt.tøffe skrev:ja det er jo sådan at jeg lige har set på siden over kaboratoern at den kører med 110 dyse om fter en gammel bog kører med 105 dyse kan det værer problemet mvh tøffeSimon J skrev:Kan det mon være membranen som er lidt "slap" ?
Det kunne MÅSKE sværheden ved at holde den ordenligt igang ?..
men klirrelyden fra cylinderen kan selvfølgelig ikke være membranen. Måske er cylinderen ikke spændt ordenligt fast, eller så passer stempel og cylinder ikke helt sammen
Prøv hans smarte metode, så tror jeg let du finder svaret
Hilsen Simon..
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: hej hvad er der så galt
hej . hvis dine krumtapslejer, plejlstangsleje, krydspindsleje samt simmerringene ved krumtap er ok, ville jeg nok købe et 43mm. rd - stempel og aflevere cylinderen til cylinderservice !!! hilsen claus olieklud.....
Re: hej hvad er der så galt
ja men det er sådan jeg fik skifle cylender til en ny i går men lige meget hjalp det og fandt ud af at min kobling ikke er ok den kan godt virke men den anker lidt i tom gang fra koblingen så den skal skilles ad i gen for 4 gang er ved snart at opgive den øv men prøver om den er tæt først inden jeg adskiller den øvøv hilsen michael tøffeclaus olieklud skrev:hej . hvis dine krumtapslejer, plejlstangsleje, krydspindsleje samt simmerringene ved krumtap er ok, ville jeg nok købe et 43mm. rd - stempel og aflevere cylinderen til cylinderservice !!! hilsen claus olieklud.....
Re: hej hvad er der så galt
Hej Tøffe!
Hiver lige en af klasikerne frem! Du har ikke brugt umbracoskruer til at skrue membranen fast på indsugningspalden vel? Der er nemlig ikke plads til hovederne! Det blir utæt, og hvis du prøver at skamspænde indsugningspladen fast, kan du være uheldig at flække dit motorskjold!
Er du sikker på at det var cylinder/stempel der bankede, kan jo være at det var koblingen som du selv skriver! kan være svært at høre hvor lyden komme fra når motoren kører.
Men der er vel ikke andet for end at hive motorskjoldet af og kigge på koblingen igen igen! Der ligger en god guide herinde med billeder, så kan du se om det ser nogenlunde rigtigt ud, bare vær opmærksom på, hvilken model primærtandhjul (det store som pladerne ligger i) du har, det afgør hvor og hvor mange skiver du skal ha i!
Held og lykke med det hele!!
Hiver lige en af klasikerne frem! Du har ikke brugt umbracoskruer til at skrue membranen fast på indsugningspalden vel? Der er nemlig ikke plads til hovederne! Det blir utæt, og hvis du prøver at skamspænde indsugningspladen fast, kan du være uheldig at flække dit motorskjold!
Er du sikker på at det var cylinder/stempel der bankede, kan jo være at det var koblingen som du selv skriver! kan være svært at høre hvor lyden komme fra når motoren kører.
Men der er vel ikke andet for end at hive motorskjoldet af og kigge på koblingen igen igen! Der ligger en god guide herinde med billeder, så kan du se om det ser nogenlunde rigtigt ud, bare vær opmærksom på, hvilken model primærtandhjul (det store som pladerne ligger i) du har, det afgør hvor og hvor mange skiver du skal ha i!
Held og lykke med det hele!!
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
Re: hej hvad er der så galt
hvoe finder jeg den tilkobling og nej det er stjerne skrur som plomp pladen er skrut fast med og den lyd er fra kobling mvh tøffe men har så fundet ud af i dag at hvis jeg holder en hånd for indsunigen så kan jeg starte den og med fuld gas og så en hånd for indsugning og slippe i gen så kan den gå og når så den er ved at gå i stå så en hånd for i gen og slippe sådan kan jeg blive ved til den er vam så går den rimllig når den er varm men har så opdaget at den godt kangå i tomgang når den er blevet varm men hvis jeg så giver den sjokker nr den er varm så stiger den barer i tomgang meget og stater og stopper mega læt så længe den er varm men når den bliver kold ja så er det gal i mvh tøffe michaelhybber skrev:Hej Tøffe!
Hiver lige en af klasikerne frem! Du har ikke brugt umbracoskruer til at skrue membranen fast på indsugningspalden vel? Der er nemlig ikke plads til hovederne! Det blir utæt, og hvis du prøver at skamspænde indsugningspladen fast, kan du være uheldig at flække dit motorskjold!
Er du sikker på at det var cylinder/stempel der bankede, kan jo være at det var koblingen som du selv skriver! kan være svært at høre hvor lyden komme fra når motoren kører.
Men der er vel ikke andet for end at hive motorskjoldet af og kigge på koblingen igen igen! Der ligger en god guide herinde med billeder, så kan du se om det ser nogenlunde rigtigt ud, bare vær opmærksom på, hvilken model primærtandhjul (det store som pladerne ligger i) du har, det afgør hvor og hvor mange skiver du skal ha i!
Held og lykke med det hele!!
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: hej hvad er der så galt
Hmmm dyserøret der sider 3 små huller i siden på det og det lyder som om de kan være stoppet af skidt ,,, også skal der side en 110 dyse i til en lovlig yamaha ,,,, ved siden af dyserøret op i ligesom et rør mellem hoveddysen og skruehullet til svømmerhuset sider en lille dyse osse og den kan skrues ud og renses også det har også indflydelse på hvordan den starter og køre og tage gassen osv. og ved siden af nåleventilen er der et hul op til venturien det skal også være rent,, din luftskrue skal være spids ,,, må kun lige akkurat være stump i enden,,, husk dysenålen i det midterste hak = hak 3,,, luftskruen grund indstilles ved at dreje den helt ind til man lige kan mærke den er i bund og skrues så 1 1/4 omgang ud igen,,,, og tjek så lige om pakringen imellem karburator og indsugnings pladen er indtakt så karburatoren kan spændes ordentligt fast,,,
god fornøjelse med procjektet pøj pøj med det
god fornøjelse med procjektet pøj pøj med det
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,