Nyt forslag fra vores regering?????

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Nyt forslag fra vores regering?????

Indlæg af FS1originalen »

Inden vi går helt i selvsving så lad mig gætte på at en lov om syn kun vil gælde for registreringspligtige knallerter (dvs. dem med nummerplader)... Alt andet vil være håbløst at administrere :!: :!: :!:
Da nummerpladerne blev indført gav man udtryk for at det var "problemløsning på langt sigt" og forventede at antallet af ældre nummerpladeløse knallerter efter 10 år vil være minimalt. Man er næsten nødt til at lovgive udfra samme ide her idet kun indregistrerede knallerter umiddelbart er sporbare.

Får jeg ret i det vil det kun gøre vores gamle "registreringsfrie og synsfritagne" knallerter endnu mere attraktive

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Nyt forslag fra vores regering?????

Indlæg af nielsfup »

Ja mon ikke det kun gælder de nye med plader på. Men hvem ved hvad de kan finde på i CO2 ens tegn.
Fis uden hornlygte.
Men når dette syn kommer bliver der markede for lovlige synings dele til knallerter. Det samme bliver jo brugt til biler der er bygget lidt om. Mange bil klubber har dele man kan låne til syn.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Nyt forslag fra vores regering?????

Indlæg af Guess who »

Læste et stykke i lokalsprøjten igår - hvor Karsten Nonbo understregede at det IKKE kun gjaldt de nye knallerter :roll: :roll:

Men osse knallerter fra før 2006 skulle med i ordningen??? Ellers kørte man bare på dem istedet.

Så nu må vi op af stolen og gøre opmærksom på vores veteranknallerter - måske kan vi ikke forhindre de indkaldes til syn - men evt. påvirke det kun bliver hver 8 år som på gl. biler.

Ps. Jeg har mange 9tands fortandhjul :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Mvh
Benny
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Nyt forslag fra vores regering?????

Indlæg af Morten - Webmaster »

OK, det her lugter af at vi bør undersøge tingene nærmere...

Er der nogen som er vant til den slags kontakt til ministerier og øvrige myndigheder som kunne have lyst til at "føre sagen" så har jeg nogle kontaktpersoner i færdselsstyrelsen og justitsministeriet som man kunne skrive til. De har tidligere tilkendegivet over for mig at de var villige til at kigge nærmere på evt. henvendelser fra mig.

Det er dog vigtigt at vi er meget proffessionelle og velforberedte i vores sag, og ikke bare henvender os med en "bøvet" "det er for dårligt" attitude.

Som tidligere foreslået af andre herinde, kunne det MÅSKE være en mulighed at drøfte dette med andre grupper end lige os for evt. at rette en fælles henvendelse. Måske Erik har ideér til personer man kunne / skulle drøfte det med ?

Jeg bistår gerne, men kan ikke lige overskue at bære sagen igennem da jeg har en del andre projekter at forholde mig til i øjeblikket.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
svumme
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 19. jan 2009 11:10
Kontakt:

Re: Nyt forslag fra vores regering?????

Indlæg af svumme »

Morten - Webmaster skrev:OK, det her lugter af at vi bør undersøge tingene nærmere...

.
det vil jeg gi dig ret i :D
vi kunne jo hver især bidrage med oplysninger som vi falder over for at få en støre helhed over lige netop dette og derfra få sammesat en skrivelse

og så gæder det jo også om af få så mange fra div klubber og sider råbt op og deltage.
svumme
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 19. jan 2009 11:10
Kontakt:

Re: Nyt forslag fra vores regering?????

Indlæg af svumme »

Guess who skrev: Ps. Jeg har mange 9tands fortandhjul :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Mvh
Benny
hehe. :lol:

dem må du heller gemme,vi få jo nok brug for nytænkning. :mrgreen:

som jeg vil kalde for SYNSPAKKEN. :lol:

det tror jeg der vil være goe penge i. :lol: :lol: :lol:
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Nyt forslag fra vores regering?????

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Sad lige og brugte lidt tid på at finde lidt om det fra folketinget ( har tid nok lige nu er influenca ramt :? ) og fandt lidt om det her

http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/sam ... 000002.htm

skriv knallerter i søgefeltet foroven :mrgreen:
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Nyt forslag fra vores regering?????

Indlæg af Morten - Webmaster »

Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Nyt forslag fra vores regering?????

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Morten - Webmaster skrev:Direkte link er her: http://www.folketinget.dk/samling/20081 ... 631680.PDF
Morten din lille lobbyist :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:

og Lars barfods svar her :mrgreen:

Folketingsmedlem Hanne Agersnap (SF) har den 17. december 2008 stillet mig følgende spørgsmål nr. 816, som jeg hermed skal besvare.


Spørgsmål nr. S 816:



"Vil ministeren overveje periodisk syn for motorcykler og knallerter i lighed med de fleste andre EU-lande og i benægtende fald, hvorfor ikke?"
Svar:



Jeg er enig i, at støj og forurening fra især ældre knallerter udgør et problem.

Færdselssikkerhedskommissionen har anbefalet, at der indføres periodisk syn af tohjulede køretøjer, idet kommissionen vurderer, at der vil være en trafiksikkerhedsmæssig gevinst at hente.

Desuden kan jeg oplyse, at CITA – den internationale organisation for virksomheder, autoriseret til at udføre syn – i februar 2007 udsendte en rapport om fremtidige periodisk syn af køretøjer. Rapporten anbefaler ligeledes, at der indføres periodisk syn af motorcykler og knallerter.

På den baggrund ser jeg positivt på muligheden for at tohjulede køretøjer omfattes af periodisk syn, da det for eksempel kan forebygge, at knallerter gøres ulovlige, samt at de støjer og forurener unødigt. Det er dog en særlig opgave at gennemføre periodisk syn af knallerter, fordi de små knallerter fra før 1. juli 2006 ikke er registrerede, og derfor ikke umiddelbart kan indkaldes til syn.

Jeg kan oplyse, at jeg har bedt Færdselsstyrelsen om at se på, hvorledes en indfasning af syn for de tohjulede køretøjer kan ske i praksis.



Med venlig hilsen





Lars Barfoed
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Nyt forslag fra vores regering?????

Indlæg af Morten - Webmaster »

ok, den kan jeg ikke slå :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Nyt forslag fra vores regering?????

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg har lige talt med Dansk Veteranknallert Klub.

De fortælller at de har kontakt til de øvrige klubber rundt om i landet, og afventer et udspil før de evt. retter hendvendelse til myndighederne i denne sag.

de kunne fortælle at de havde havde gjort det samme med succes dengang man indførte nummerplader på 30 knallerterne fra og med 2006.

De ville skrive i deres klubblad & på deres hjemmeside når der var ved og ske noget.

Deres hjemmeside kan findes her: http://www.veteranknallert.dk/
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Nyt forslag fra vores regering?????

Indlæg af Jensmc »

Læg osse mærke til, at de instanser der har autorisation til at syne køretøjer naturligvis anbefaler disse syn. Så tjener de da det ekstra.
Min måde, at håndtere dette syningspladder: Hvis det indføres, og det kan det i mine øjne kun ved indførelse af nummerplader, vil jeg bare lave en hurtig omregistrering. Læs flytning af nummerpladen. Synd for de knallerter, der ikke har nummerpladeholder. :( :(
Til Morten: Hvis jeg er gået for langt, så slet venligst dette indslag.
///
jens(nr.plade)mc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Nyt forslag fra vores regering?????

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej da man kan skrive til de forskellige udvalg på tinge sendte jeg følgende idag i privat reci :mrgreen:

Til Folketingets trafik udvalg Grenaa D. 17 -02 - 09

vedrørende Afsender
Dok..id.        711358
J. nr.           003-1220 Johnny Soelberg

Spørgsmål og svar nr. S 816


Jeg er samler af gl. veteran knallerter, en hobby som jeg deler med ca. 10.000 andre danske samlere og har fulgt med i debatten om at man vil sætte farten på knallerter ned til 25 km/t og at man vil indkalde dem til periode syn. Nu kunne jeg godt tænke mig at få en tilbage melding om hvordan man har tænkt sig at det skulle gøres på knallerter fra ellehammer`s tid og på knallerter op til slut 1980`rne i det hele taget, plus dem fra 1990`rne til de skal have nr. plade på i 2006 ( såkaldte scootere eller lille knallert ) de knallerter der er solgt / importeret er jo i forvejen type godkendt til at må køre på de danske veje.
De gl. knallerter der er 15 år og ældre vil være yderst svære at drosle ned til 25 km/t og få til at overholde moderne miljøkrav hvad angår co´2 og støj mm. For ikke at sige umuligt ,det vil også være svært at indkalde dem til periode syn da de ikke står i noget cmr. Register.
Men for nu at blive ved veteranerne som er 20 år og ældre hvad med dem ? Vi kan ikke bare drosle dem ned og få synet dem efter de moderne miljøkrav og hvor skal vi finde reservedelene til at drosle dem ned med ? de er jo i forvejen godkendte til at må køre 30 Km/t og vi bruger dem et par weekender om året når vejret er godt til fælles køreture i veteranklub arrangementer og til andre fremvisninger på veteranbasis og vi er modne ældre der brænder for at bevare vores fælles kultur arv og bruger meget tid på at samle dele og restaurer dem tilbage idet originale udsende og den originale ydelse der svare til type godkendelserne i DK. Vi køre på dem for hyggens skyld og ikke for at komme fra A til B hurtigst muligt og der er heller ikke mange unge som gider at køre på de gl. veteran knallerter da reservedele til dem er svære at finde også.
Jeg håber ikke at i vil straffe os med vores veteraner fordi at nogen få unge der er uden for pædagogisk række vide ikke kan finde ud af at køre pænt og ordentligt , det vil helt sikkert være bedre med mere politi kontrol overfor disse unge mennesker.

Med venlig hilsen
Johnny Soelberg
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Nyt forslag fra vores regering?????

Indlæg af Jensmc »

Det der med "modne ældre" kunne du godt have udeladt!!! :evil: :evil:
Jeg er ikke ældre end 15 år!! I sjælen i hvert fald. :wink: :wink:
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Nyt forslag fra vores regering?????

Indlæg af Morten - Webmaster »

Super indlæg Johnny !!!

Virkelig godt.. :wink:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Nyt forslag fra vores regering?????

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Jensmc skrev:Det der med "modne ældre" kunne du godt have udeladt!!! :evil: :evil:
Jeg er ikke ældre end 15 år!! I sjælen i hvert fald. :wink: :wink:
jensmc
Sorry Jens

:oops: :oops: :oops: :oops: kender godt sprænget fra de 40++ og ned til 15 når man sætter sig på sådan en :oops: :lol: :lol: :lol: :lol:
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: Nyt forslag fra vores regering?????

Indlæg af dexta »

Smukt skrevet Johnny :cry: :cry:
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
svumme
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 19. jan 2009 11:10
Kontakt:

Re: Nyt forslag fra vores regering?????

Indlæg af svumme »

Johnny S. skrev:Hej da man kan skrive til de forskellige udvalg på tinge sendte jeg følgende idag i privat reci :mrgreen:

Til Folketingets trafik udvalg Grenaa D. 17 -02 - 09

vedrørende Afsender
Dok..id.        711358
J. nr.           003-1220 Johnny Soelberg

Spørgsmål og svar nr. S 816
der har du ski fat i nået, med et tillægs dok ville nok være på sin plads alså en masse underskrifter.

mon morten vil sætte såen en del ind ala da ringdjurs lavet en underskrift indsamling mod lukning her på siden, og så kunne vi alle linke til det på de forskellige foraer vi kommer på
for det er jo ikke kun oz antikke køre vi vil kunne få underskrifter fra for DET er jo en kulturarv
vi har fat i her

der er jo også en mulighed på lokal tv af få dem i tale men det kræver jo af vise nået orginalt frem og det finder man desvære ikke hos mig endnu :(
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Nyt forslag fra vores regering?????

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Tjae det kan de så heller ikke finde ud af i folketinget :evil:
mit indlæg til folketinget er godt nok blevet omdelt men med forkert indlæg skrevet af for mig en ukendt kjeld Pederen :roll: og de skal styre vores land :shock:

2008-09 - Trafikudvalget, Alm. del - Bilag 303
...Afsendt: 17/02-09 Modtaget: 18/02-09 Omdelt: 18/02-09 Titel: Henvendelse af 17/2-09 fra Johnny Soelberg, Grenaa vedr. fartgrænser for knallerter Dok.type: Henvendelse (H) K-emneord: knallerter

hans indlæg lyder sådan her :?

Man læser hverdag om tragiske ulykker og det er hovedsagelig unge mennesker som lige har fået kørekort, de køre som død og helvede for at bruge det udtryk. Jeg syndes at politikerne skulle gøre noget ved den alvorlig sag.

Jeg ved at der i kørekortet når de tager kørekort til MC, da er det et stor og lille kørekort påtegnet. Hvorfor kan man så ikke også lave det til bil??

Altså når man første gang tager kørekort, så må kan kun køre en bil med indtil så mange hestekræfter. De unge skal ikke ligge og køre rundt i sådan nogle biler fra starten af, de har jo slet ingen rutine og ved ikke hvad følgerne kan betyde for dem og andre i trafikken.

Mår man er 18 år og har fået kørekort, så skal man starte med at køre i biler som ikke har mange hestekræfter, og så kan der måske gå 3-5 år før de må køre en bil med flere kræfter. De mangler rutine, og derfor går det rivende galt for dem ude i trafikken.

Så kære politiker, SE SÅ AT FÅ GJORT NOGET VED DENNE SAG.



Med venlig hilsen

Kjeld Pedersen

:shock: :? :? :? :? :? :? :? :? :?

Det vil jeg sgu ikke ligge navn til så har skrevet til dem og gjort dem opmærksom på fejlen og ved hæftet mit indlæg igen :mrgreen:
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: Nyt forslag fra vores regering?????

Indlæg af lund »

Jeg tror efterhånden det de prøver på er at gøre knallert/ scooter kørsel så kedeligt og dyrt at ingen unge gider det længere!

altså næsten forbyde det dog uden at de laver en lov om det.
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"