Puch Maxi P lidt mere optræk og fart

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Beton
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 30. jul 2020 19:53
Kontakt:

Puch Maxi P lidt mere optræk og fart

Indlæg af Beton »

Hej, har lige erhvervet mig en P model fra 1976, totalt renoveret, også motoren.
Den går 31 km/t efter en GPS , og kunne godt tænke mig liiidt mere power, jeg tænker 2 mm af topstykket, og “hakket” stempel, ca 7 mm af skørtet, hvad siger panelet, lyder dette helt tosset, mvh. og på forhånd tak
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Puch Maxi P lidt mere optræk og fart

Indlæg af FS1originalen »

Jeg har for nylig renoveret en Maxi, og kan godt sætte mig ind i hvad du mener, så:
Lad være med at røre ved topstykket - du har jo skrevet i en anden tråd at der skal tages hårdt ved håndtaget ved start - det tyder på rigelig kompression.
Jeg købte en lovlig Nicasil cylinder hos Mopedspeed som knallerten næsten ikke kunne køre med (max 25). Udstødningsporten sad omkring 2 mm lavere end i en originalcylinder. Det løste jeg ved at slibe porten højere, men et nemmere alternativ kunne være at korte 2-3mm af stemplet.

Nu ved jeg jo ikke hvad du forstår ved "liiidt mere power", men mit råd er at tage det lidt af gangen fordi "topfart er sjovt, men gode køreegenskaber er endnu sjovere" :P
Og husk at dyse om når du laver ændringer...

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Puch Maxi P lidt mere optræk og fart

Indlæg af kreidlerhansen »

Jeg ville nok også starte med at pille lidt ved skørtet på indsugningssiden og se hvad det bringer. Dog ikke mere end 3-4mm.

Evt. kan udstødningsporten øges i bredden, hvis den er indrettet som Eriks. Når porten hæves, reduceres det dynamiske kompressionsforhold (fra gnist til stempel åbner for porten), og når den i forvejen er slatten, kan det være et uønsket offer.

Hvis du mener, den kan overkomme noget mere modstand i startfasen, vil højere kompression hjælpe på optrækket, men absolut ikke på topfarten.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"