Off topic: Hjælp min trækkrog sidder fast !! Hvad nu ?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Off topic: Hjælp min trækkrog sidder fast !! Hvad nu ?

Indlæg af Morten - Webmaster »

Er der nogle mekanikere der har nogle gode fif til hvordan jeg får en fastgroet trækkrog af et brænderup træktøj. Det sidder ikke på bilen, og pinden der stikkes ind i siden sidder urokkeligt fast. Jeg har anskaffet trækket brugt (billigt) så jeg aner ikke hvor længe det har været monteret, men velsagtens i årevis.

Håber på gode tips.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Jesper C
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: man 8. dec 2008 17:17
Kontakt:

Re: Off topic: Hjælp min trækkrog sidder fast !! Hvad nu ?

Indlæg af Jesper C »

Hej Morten.

Næ men jeg ved man ikke må lade et aftageligt træk sidde på bilen over længere tid netop fordi det højest sandsynligt gror sammen.. Det fik jeg at vide af min bror der er automekaniker da jeg for ca et halvt år siden jeg købte en brugt bil af ham :wink: masser smørelse og forsigtigt med en hammer går det mon så ikke løst :?:
Mvh
Jesper C
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Off topic: Hjælp min trækkrog sidder fast !! Hvad nu ?

Indlæg af Morten - Webmaster »

yam-der skrev: masser smørelse og forsigtigt med en hammer går det mon så ikke løst :?:
nix, ikke umiddelbart... har kæmpet 2 timer til nu, og må rode videre imorgen.... måske opvarmning med ilt og gas ville hjælpe (hvis jeg da havde det) :roll:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Jesper C
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: man 8. dec 2008 17:17
Kontakt:

Re: Off topic: Hjælp min trækkrog sidder fast !! Hvad nu ?

Indlæg af Jesper C »

Morten - Webmaster skrev:
yam-der skrev: masser smørelse og forsigtigt med en hammer går det mon så ikke løst :?:
nix, ikke umiddelbart... har kæmpet 2 timer til nu, og må rode videre imorgen.... måske opvarmning med ilt og gas ville hjælpe (hvis jeg da havde det) :roll:
Masser varme er altid godt ja :!: Kender det godt når man ikke har hvad man skal bruge.. hvor ville mange ting dog lætte det hele.
Mvh
Jesper C
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Off topic: Hjælp min trækkrog sidder fast !! Hvad nu ?

Indlæg af FS1originalen »

Her burde vi jyder jo være eksperter :lol: :lol: :lol:

Skal Brenderup delen bruges igen - for hvis ikke ville jeg nok overveje at flække det forsigtigt med en vinkelsliber :!:

Hvordan har en jydekrog iøvrigt forvildet sig til sjælland :P :P :P

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Off topic: Hjælp min trækkrog sidder fast !! Hvad nu ?

Indlæg af strynboen »

kan træk delen gå ind i bageovnen,,,så giv den 1 time ved 250,,og en spand vand ,,når den er kommet ud,,det vil da give schok,,er det muligt at fjerne låsemekanismen,,og få noget caramba den vej ind
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Off topic: Hjælp min trækkrog sidder fast !! Hvad nu ?

Indlæg af Morten - Webmaster »

det er desværre for stort til ovn-opvarmning. må lige lure lidt på det imorgen.. har både gasbrænder og el-varmepistol.. jeg giver altid mig selv ekstra opgaver fordi jeg er for fornæret til at købe noget nyt
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"