KTM m. Puch motor og Puch Imola hjælp.

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Lullubak
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs 30. jan 2018 19:55
Kontakt:

KTM m. Puch motor og Puch Imola hjælp.

Indlæg af Lullubak »

Hej. Jeg har købt en Puch Imola og en KTM Komet som er med 4gear Puch motor. Jeg mangler noget info på dem og jeg kommer til at mangle stumper til dem også. Jeg vil bare lige sikre mig at de må køre i DK, samt undersøge hvor stelnummeret sidder på KTM. Puch passer med motornummer og ved siden af er der stemplet: WOE betyder det at den er dansk. Håber en eller anden kan hjælpe. Der er næsten ingen info at hente på dem ellers. Mvh. Carsten
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: KTM m. Puch motor og Puch Imola hjælp.

Indlæg af 12V »

Hej. Hvad årgang er maskinerne?

Jeg kender ikke Imola modellerne som dansk knallert, mig bekendt kom den først efter vi fik den nye lov med max 2 gear og 60 kg. Står WOE på stellet? Ser det hjemmelavet ud?
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: KTM m. Puch motor og Puch Imola hjælp.

Indlæg af knallert »

det lyder mystisk..puch brugte mest tum 110 og den var kun3 gears..da de kom til at sælge nogle Monza juvel 4 gear..med tum 110..fik de lov til at få dem godkendt...men kun dem som er i en motor nr liste og det er meget få..så alle puch som ikke er Monza juvel i en årgang..er ikke lovlige i danmark...der findes f eks ingen puch vz med 4 gear..som lovligt kan bruges i danmark..

de sidste år var knallerterne ikke woe mærket da de blev solgt af puch danmark..så lyder som fusk
strynboen på test profil
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: KTM m. Puch motor og Puch Imola hjælp.

Indlæg af 12V »

knallert skrev:de sidste år var knallerterne ikke woe mærket da de blev solgt af puch danmark..så lyder som fusk
Hvad årgang mener du det skifter? Mine danske Puch'er, er mærket med WOE på stellet frem til slut/midt af 80'erne.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: KTM m. Puch motor og Puch Imola hjælp.

Indlæg af knallert »

tror omkring 82-85 da de kun solgte Monza, og den cross 2 gear.. maxi og 2 gear maxi..et par år før før piaggio købte puch.
.der var et par år hvor østrigerne selv stod for salget..tror ikke de brugte woe..men det dobbelte stelnummer..som Yamaha også gik over til.,,en form for eu godkendelse..nummer

min 2 gear monza motor(1982) har ikke tum nummer..den har DK-M benævelse..og stelnummeret er noget i samme stil..så tror det er ændret i 1981
men er slet ikke sikker..så hvis nogen kan rette..er alt info velkommen
strynboen på test profil
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: KTM m. Puch motor og Puch Imola hjælp.

Indlæg af 12V »

Man skal passe på ikke at blande TUM og DK-K/DK-M mærkerne :)

Min 85er Maxi har WOE på stellet, og min makkers 84'er Monza 2G også. Helt korrekt at de har DK-K på stellet og DK-M på motoren.

Men tilbage til emnet, dansk Imola - det vil være nyt for mig.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: KTM m. Puch motor og Puch Imola hjælp.

Indlæg af 12V »

Ang. KTM Comet - jeg kan finde en KTM Comet under TU-M godkendelses nr. 147 årg. 1968, men den er med en 4 gears blæserkølet Sachs 50/4 LKS motor.
Senere er KTM Comet der igen, under nr. TU-M 182 fra 1972, men igen med Sachs motor, denne gang type 50/3 LF.

Jeg mener at de nyere modeller fik Puch motoren, men den kan jeg ingen dansk godkendelse finde på. Wikipedia siger at den kun blev solgt i østrig med Puch motor?
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"