Gerdas nye køretøj.

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Gerdas nye køretøj.

Indlæg af Kim B S »

Hej alle.
Jeg har i længere tid været træt af, at jeg ikke kunne få min kone Gerda med til at køre tur på knallert. Siden hun for nogen år siden væltede på en af mine Passolaer, har hun ikke villet køre på dem.
Løsningen på det er blevet en ny elcykel, som hun i øvrigt har kørt sine første ture på, og foreløbig er hun glad for at køre på den. :wink:
Jeg har en bror som er cykelhandler i Ikast, så vi fik et godt tilbud fra ham, på en rigtig god cykel, med indkøbskurv, lås og hjelm. :wink:
Cyklen er fra Hercules i Tyskland, og i følge min bror noget af det bedste han har i butikken, når det gælder elcykler.
Den har 7 indvendige gear, og 5 forskellige indstillinger til hvor meget den skal hjælpe.
Hun har fået et stort Bosch batteri som kan give strøm til ca 120 kilometer. Det skulle nårmalt kunne holde i ca 5 år med almindelig blandet kørsel. :wink:

Jeg har aldrig fået lov til at køre mine køretøjer ind i vores hus. Men som man kan se på billederne her under, er reglerne noget anderledes når det er hendes eget køretøj. :roll:

Hilsen Kim.
Vedhæftede filer
DSC01112.JPG
DSC01112.JPG (162.7 KiB) Vist 6064 gange
DSC01113.JPG
DSC01113.JPG (159.64 KiB) Vist 6064 gange
DSC01114.JPG
DSC01114.JPG (161.85 KiB) Vist 6064 gange
DSC01115.JPG
DSC01115.JPG (160.17 KiB) Vist 6064 gange
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Gerdas nye køretøj.

Indlæg af knallert »

er det krank motor?..(.for baghjuls motore er gode..men de er håbløse når man punktere baghjulets ledning er intigeret i stellet.).(heidi) har valgt en forhjul trækker af økonomiske årsager..men baghjul træk er bedst for stabilitetens skyld..7 gear er godt på en elcykkel da det er svært at finde det rigtige pedal rpm/ i forhold til belastningen..3 gear kan ikke rigtig dække området..
strynboen på test profil
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Gerdas nye køretøj.

Indlæg af Kim B S »

knallert skrev:er det krank motor?..(.for baghjuls motore er gode..men de er håbløse når man punktere baghjulets ledning er intigeret i stellet.).(heidi) har valgt en forhjul trækker af økonomiske årsager..men baghjul træk er bedst for stabilitetens skyld..7 gear er godt på en elcykkel da det er svært at finde det rigtige pedal rpm/ i forhold til belastningen..3 gear kan ikke rigtig dække området..
Hej Lars.
Ja, det er krank motor, også kaldet centermotor, og den er fra Bosh lige som batteriet, og med baghjulstræk. Da jeg ikke ved så meget om elcykler, valgte vi simpelthen efter hvad Gerda synes var bedst at køre på, og også lidt efter hvad min bror har bedst erfaring med som cykelhandler. Han har solgt flere af dem. Og denne cykel er efter hans udsagn en meget god og driftsikker cykel, med lang holbarhed.
Jeg har også selv prøvet at køre på den, og den køre rigtig godt, og har faktisk også rigtig gode bremser. der er to håndbremser, og så kan man også bremse på gammeldags maner, ved at køre pedalerne baglæns, og det i kombination virker ekstremt effektivt. Samtidig er der faktisk også rimelig fin komfort, da der er teleskobforgaffel og en behagelig polstret sadel.
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Gerdas nye køretøj.

Indlæg af knallert »

ja det er det helt rigtige i har valgt.
.krank motor..pedal bremser..hjulene kan let tages af ved lapning..baghjultræk =stabilitet..indvendige 7 gear.(.en kobi af lidt flere gear og indkapslet skiftesystem)..og udvendigt batteri på bagagebæren...så man kan skifte de indvendige batteri elementer.-når den engang slider dem op...dem med indvendig stel batteri..er komprimeret så det er umuligt at hive cellerne ud..
så den er godkendt..he he..og vil kunne repareres den dag..det bliver nøvendigt..
strynboen på test profil
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Gerdas nye køretøj.

Indlæg af claus olieklud »

hej kim...

det der med Gerda godt må tage cyklen ind i huset, men at du ikke må tage et per knallerter med ind er dybt uretfærdigt.
hvis det på nogen måde kan være en hjælp for dig kim, så sig til hende at vi har snakket om det, og at jeg har sagt at det er helt normalt.
det er også meget mere hyggeligt at skrue på en knallert inde i varmen, også selv om den bare lige skal pudses eller havde smurt kæden.
hvis hun bliver ved med at være besværlig, ja så må du kræve huset delt, således at du selv bestemmer på din halvdel.

det er ellers en fin cykel.

hilsen olieklud
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Gerdas nye køretøj.

Indlæg af knallert »

pas på med det deling...måske vil hun så dele madlavningen..så kim selv skal lave aftensmad og smøre madpakken...så er der intet vundet...

ægteskab er enten tilid og rimelig fordeling.....eller diktatur og slaveri.(hvor herskerinden bestemmer alt)..mit er heldivis det første...he he
strynboen på test profil
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"