Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
se11el6ka6
Junior knallert
Indlæg: 57
Tilmeldt: lør 8. okt 2016 10:36
Kontakt:

Indlæg af se11el6ka6 »

Hej knallertforum :) forleden dag slap fjederen i kickstarteren på min fs1:(
Før jeg tapper olien og tager skjoldet af,
Er der så nogle der har et tip til hvordan og hvorledes man putter en ny fjeder på? Tak på forhånd:)
se11el6ka6
Junior knallert
Indlæg: 57
Tilmeldt: lør 8. okt 2016 10:36
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 kickstarter fjeder

Indlæg af se11el6ka6 »

Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
MNH3660
Stor knallert
Indlæg: 100
Tilmeldt: ons 24. jun 2015 13:34
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 kickstarter fjeder

Indlæg af MNH3660 »

Det siger næsten sig selv, når du først er inde. Af med fodhviler og udstødning - så er der god plads. Se evt. Niels Fup's vejledning til renovering af motor. Kontroller også, at det spor, låseringen sidder i på kick-akslen, er i god stand (skarp rille). Hele kick-akslen kan vrikkes ud, uden du behøver røre koblingen.

Pas godt på den eksisterende pakning - brug evt. en sløv kniv til at sikre, at pakningen bliver siddende på blokken. Hvis den bliver ødelagt, skal du have splittet kobling og lejeholderen af ved krumtappen. Skal du skifte pakningen, så husk flydende pakning - alt efter tætningsfladernes stand. Pas på, at den flydende pakning ikke får blokeret oliekanalen ned til lejet på HS af krumtappen. Brug gerne flydende pakning på begge sider af pakningen - det er så træls, hvis den ikke bliver tæt første gang.
Yamaha FS1 K, årgang 1977 m/nummermatch.
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...
se11el6ka6
Junior knallert
Indlæg: 57
Tilmeldt: lør 8. okt 2016 10:36
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 kickstarter fjeder

Indlæg af se11el6ka6 »

BilledeBillede
Tak for hjælpen :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"