Side 1 af 1

Erfaring med slyngrensning

: tors 26. jan 2017 21:28
af Nikolaj Y
Hej hvad er jeres erfaring med slyngrensning i forhold til sand-/granitblæsning, ved fjernelse af rustfri og maling? :)

Re: Erfaring med slyngrensning

: tors 26. jan 2017 22:22
af 12V
Det er meget hårdt ved emnerne, jeg har mistet et par FS1 metalsideskjolde på den konto :-(

Tank, stel og bagsvinger klarede det ok.

Men det går hurtigt i forhold til en håndbetjent sandblæser.

Re: Erfaring med slyngrensning

: fre 27. jan 2017 19:04
af FS1originalen
Jeg har brugt det en del med fint resultat i et lille anlæg i min brors autoelektrofirma - mest til gamle malede motorblokke, men dette anlæg var også "kalibreret" til at rense starter og generatorhuse.
Så har jeg også i sin tid været omkring Fasterholt maskinfabrik med en "hel" vespa. Deres kæmpeanlæg var beregnet til at afrense gamle Ferguson bagtøjer så de kunne bruges til nye markvandingsanlæg. Resultat: Stellet overlevede, baggaffelstykket kunne reddes men skærmene lignede krøllede sommerhatte og måtte kasseres!

Med andre ord: Man kan ikke sige at slyngrensning er godt eller skidt - det kommer helt an på både opgaven og anlægget, men husk at et "bombardament" med stålkugler laver overfladen større, så ingen tyndplade - der skal "være gods bagved" for at emnet holder mål og facon.

Erik

Re: Erfaring med slyngrensning

: fre 27. jan 2017 19:43
af Nikolaj Y
Jeg siger mange tak for svarene! Det er ikke altid nemt at blive klog på når man får noget nyt at vide for hver person man snakker med :wink:

Re: Erfaring med slyngrensning

: fre 27. jan 2017 19:46
af claus olieklud
hejsa... den tank jeg har på min eviggrønne 78èr købte jeg af peterma for lang tid siden, den fik jeg ham til at slyngrense på lav styrke i en kæmperenser... den var altså fin og ikke blevet deform - ellers er jeg enig i at man siger at tyndplade ikke må sandblæses eller lignende, det skulle nemlig efter sigende virke som en million små hammerslag, således pladen vokser.

hilsen olieklud