Video på forum?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
togm
Junior knallert
Indlæg: 62
Tilmeldt: tors 24. mar 2011 12:55
Kontakt:

Video på forum?

Indlæg af togm »

Hvordan får man video ind?
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: 1976 vej racer

Indlæg af claus olieklud »

hej du... det kan man desværre ikke, hvis man kunne ville jeg og mange andre uploade masser af skrigende motorer & bagdæk der laver striber i gruset, men muligheden er ikke tilstede - eneste mulighed er at bruge you tube, men desværre kan hele verden se det, ikke kun en lukket gruppe som knallertforum... øv bøv

hilsen olieklud
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: 1976 vej racer

Indlæg af 12V »

Vi har ikke plads til at lagre videoer på denne side.

Brug en side som Youtube eller lign. Videoen kan indstilles til privat, så er det kun os med linket der kan se den. Den bliver ikke søgbar for alle andre på youtube.

F.eks. denne video jeg skød til en Kreidler gut: - nu kan i se videoen, men den findes ikke på youtube ved at søge "Kreidler RMC Neiman".

Alt det kræver er en google konto, så kan man uploade videoer.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: 1976 vej racer

Indlæg af knallert »

ja smid videoen på din you tube side...start filmen..og tryk ( højreklik) kopier. din films adresse..sluk youtube
..og nu har du lagret adressen på klippet..på din pc..
...og gå ind og skriv et indlæg...og tryk "sæt ind"..så springer det gemte adresse ind i et direkte link i tråden...du skal bare huske at det skal være helt offentligt tilgængeligt på din uou konto..ellers er vi blokeret...vi glæder os,,,,
Senest rettet af knallert søn 31. jul 2016 22:04, rettet i alt 1 gang.
strynboen på test profil
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: 1976 vej racer

Indlæg af claus olieklud »

ja ja da - jeg syntes Carsten skriver en ting og lars noget andet ??? for mit vedkommende har jeg aldrig prøvet at uploade noget til you tube, jeg ved ikke hvordan man gør eller om man kan slette det igen, jeg vil nødig være fanget i space til evig tid imod min vilje.
hmm - igen min særhed... gad vide hvad det ville koste at købe plads på forum ? jeg vil godt give et tilskud.
vi kunne så fordeles således kun betalende brugere kunne bruge exklusiv fordelene ? altså enten premium eller guld bruger af knallertforum.

hilsen olieklud
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: 1976 vej racer

Indlæg af juhl-drengen »

Jeg holder med Carsten i denne her, det er muligt at oprette videoerne således man SKAL have linket for at kunne se det, jeg har ligeledes nogle sange fra kunstnere som du ikke finder på youtube, men som jeg kan gå ind og høre fordi jeg har linkene :).
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: 1976 vej racer

Indlæg af claus olieklud »

hej igen... ved godt tråden har taget en drejning ift det handler om en vej racer fra 1976, og det er delvis min skyld, måske vi kunne få slettet eller flyttet de sidste dages off topic.

jeg slutter her med et par kommentarer.

hvor får you tube alt deres plads fra ? hvorfor skulle you tube tillade visning kun er mulig via et link ? kan man stjæle et link og misbruge det således det ikke kun er den person som har uploadet videoen der bestemmer hvor det skal vises ? ingen gør noget gratis, hvem betaler for you tube ? helt sikkert det har noget med reklame at gøre, men hvorfor skulle you tube så tillade at en bruger tager lagerplads, men ikke vil tillade offentlig visning ?

hilsen olieklud
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Video på forum?

Indlæg af 12V »

Video kameraer og moderne telefoner optager i meget høj opløsning og næsten uden nogen form for komprimering, en kort video fylder hurtigt flere 100 MB. Video delings sider har en masse værktøjer til at komprimere og spare plads. Vi har gjort os umage at få billede upload funktionen til at virke, og samtidig spare på pladsen. Ét minuts video fylder så meget som 200-300 billeder her på siden. Jeg tror det er bedst at overlade video lagring til nogen der har forstand på det, hvis man tør :)

Google/Youtube lever på reklamer, det kan f.eks. være en XX sekunders reklamefilm inden en video starter, også hvis det er en privat delt video. Du kan slette videoen til enhver tid. Youtube har forskellige ophavs regler man kan aktivere for ens video, de går højt op i brugernes immaterialret.

Hvis nogen ser dit private youtube link her på siden, kan de kopiere den og dele med andre. En video upload her på siden, beskyttet af en kode, er ikke mere sikker. Den kan brugerne downloade/stjæle og uploade hvor de vil.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Video på forum?

Indlæg af claus olieklud »

hej igen... først vil jeg sige at jeg er meget tilfreds med som knallertforum fungerer, det er rigtig godt man direkte kan uploade billeder.
også meget tilfredsstillende som Carsten (12v) håndterer tingene, du spotter alt både godt og skidt.

ang. video ser jeg også et problem hvis folk uploadede videoer af enhver detalje ifm fx et spørgsmål - i det tilfælde måtte der være en tidsbegrænsning og automatisk sletning... i øvrigt en begrænsning for den enkelte bruger således man fx samlet højst kunne havde 5 min samlet video pr bruger, har man brugt pladsen og vil vise noget nyt må man så slette noget gammelt.

nu har vi levet uden video i så mange år, så mon ikke det fortsat går, dog kunne det være intressant at høre om der er mulighed for extra lagerplads, samt en maskine der komprimerer, således man kunne uploade video på samme vilkår som nu med billeder.

jeg tror bestemt godt vi kunne lave en indsamling af penge - det er også snart lang tid siden sidste indsamling.

hilsen olieklud
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Video på forum?

Indlæg af kreidlerhansen »

Det koster kontekst at fjerne informationer fra et emne. Om det er indlæg/fotos/videoklip kan komme ud på ét.

Youtube er voldsomt kommerciel, men strukturen fungerer egentlig ret godt ift. blinkende bannere, forsinkede pop-ups etc.

Et webhotel byder som regel på den bedste sikkerhed, hastighed og stabilitet ift. kostprisen. Det er også en nemmere løsning at administrere, fordi man ikke skal holde øje med andet end indholdet på serveren. Alene hardware-indkøb, ditto opsyn og vedligehold samt opdæmning af hackerangreb kan være en relativt omstændig affære. Der skal heller ikke vanvittigt meget video-trafik til, før de gængse "fair use-grænser" overskrides.

Jeg kan godt se idéen. Det er altid fedt at se den slags dukke op, fordi det skildrer engagement, glæde og lyst til at forbedre på det vi har adgang til. :D
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Video på forum?

Indlæg af 12V »

Alternativ kan man bruge wetransfer.com eller Dropbox og Google Fotos. De sidstnævnte har begge en online afspiller, så man ikke skal bøvle med at downloade en fil og afspille lokalt.
Der er nogle begrænsninger på pladsen hvis man bruger en gratis udgave. Google tilbyder dog ubegrænset plads hvis man kan "nøjes" med fullhd 1080p. Dvs 4K video nedskaleres.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"