Ciao Vespa Piaggio

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
7500jensen
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 24. jul 2016 15:34
Kontakt:

Ciao Vespa Piaggio

Indlæg af 7500jensen »

Jeg har start problemer med min Ciao, der er gnist på tændrøret, den har pedaler?????
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Ciao Vespa Piaggio

Indlæg af kreidlerhansen »

Kondensatoren plejer at være et godt bud.

Alternativerne er en fejlmodificeret indsugning (klassisk fejl), utæt bundpakning/ditto snøfterventil eller skidt i karburatoren.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Ciao Vespa Piaggio

Indlæg af juhl-drengen »

kreidlerhansen skrev:Kondensatoren plejer at være et godt bud.

Alternativerne er en fejlmodificeret indsugning (klassisk fejl), utæt bundpakning/ditto snøfterventil eller skidt i karburatoren.
Er vi SIKRE på det er en platin tænding inden vi kaster kondensator kortet? den findes jo både med elektronisk tænding og platin.. :lol:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Ciao Vespa Piaggio

Indlæg af kreidlerhansen »

juhl-drengen skrev:
kreidlerhansen skrev:Kondensatoren plejer at være et godt bud.

Alternativerne er en fejlmodificeret indsugning (klassisk fejl), utæt bundpakning/ditto snøfterventil eller skidt i karburatoren.
Er vi SIKRE på det er en platin tænding inden vi kaster kondensator kortet? den findes jo både med elektronisk tænding og platin.. :lol:
Den korte: Nej.

Min sædvanlige: Jeg er ikke sikker på mere, end der er blevet oplyst.

Til gengæld er jeg sikker på, at 7500jensen nok skal påpege, hvilken tænding der er monteret, såfremt vedkommende ved det, og det ellers er relevant for emnets videre drøftelse.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
7500jensen
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 24. jul 2016 15:34
Kontakt:

Re: Ciao Vespa Piaggio

Indlæg af 7500jensen »

Hej

Jeg ved egentlig ikke hvilken tænding der er, jeg har fået knallerten foræret og har haft skilt karburator ad og renset den.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Ciao Vespa Piaggio

Indlæg af FS1originalen »

Så er mit første bud at du lige tager karburatoren af igen og ser om nogen har fjernet plumben og boret indsugningshullet op...

Vespaen bruger krumtappen som drejeventil, og hullet må ikke være mere end omkring 8-9mm hvis den skal lukke tæt. DEt er set RIGTIG mange gange at et kvikt hoved har fjernet plumben og derefter boret hullet op til feks. 15-16mm.
Er det sket så kan motoren ikke suge brændstof ind og efterfølgende "skubbe" det op i forbrændingskammeret. Med andre ord - du får aldrig gang i motoren...

Jeg håber selvfølgelig ikke ovennævnte er tilfældet, men nok det allerførste du skal checke.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
7500jensen
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 24. jul 2016 15:34
Kontakt:

Re: Ciao Vespa Piaggio

Indlæg af 7500jensen »

Da jeg fik den kørte den upåklageligt men lige pludselig vil den ingeting og lyset virkede ikke ret godt til sidst inden den døde helt. (Jeg forsørger at lave det selv men er ikke den store professor i ciao. :-)
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Ciao Vespa Piaggio

Indlæg af Jensmc »

Min søn kører Ciao.
Den ville ikke køre trods gnisten var fin.
Motoren blev pillet ud af stellet. Med krumtappen i "åben" blæste vi med trykluft i indsugningen. Der kom ret meget luft ud gennem simmerringen ved krumtapakslen.
Ny simmerring monteret og alt var OK.
Jeg har for mange år siden set en karburator, hvor messing røret med de 2 huller var tilstoppet ved det øverste hul. Efter rensning kørte den fint igen.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Ciao Vespa Piaggio

Indlæg af juhl-drengen »

7500jensen skrev:Da jeg fik den kørte den upåklageligt men lige pludselig vil den ingeting og lyset virkede ikke ret godt til sidst inden den døde helt. (Jeg forsørger at lave det selv men er ikke den store professor i ciao. :-)

Hvis det er en elektronisk tænding er din stator måske stået af? (prøv at finde årgangen det giver en ide om det er platin eller elektronisk, alternativt bare kom med årgangsbogstavet) :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Ciao Vespa Piaggio

Indlæg af 12V »

Én tynd ledning ind i tændspolen = platin.
Tre tynde ledninger ind i tændspolen = elektronisk
7500jensen
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 24. jul 2016 15:34
Kontakt:

Re: Ciao Vespa Piaggio

Indlæg af 7500jensen »

Hej

Har prøvet at stille platiner, skiftet benzinen ud. Gnisten er blå/rødlig ved tændrøret, den vil ingenting, nogle gode ideer da det er ved at være lidt træls.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Ciao Vespa Piaggio

Indlæg af juhl-drengen »

Har du prøvet lige at køre et stykke sandpapir igennem platinerne? :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
7500jensen
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 24. jul 2016 15:34
Kontakt:

Re: Ciao Vespa Piaggio

Indlæg af 7500jensen »

Ja det har jeg prøvet, skal der være en lille tap på den ene flade i platinerne.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Ciao Vespa Piaggio

Indlæg af Jensmc »

Fra ny er platinfladerne hel glatte. De skal også være fedtfrie.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Ciao Vespa Piaggio

Indlæg af 12V »

Blå / rødlig lyder som en svag gnist, den skal være blå / hvid.

En simpel operation, ny hætte og tændrør. Jeg skifter mange tændrørshætter fordi de mister forbindelsen indvendig, helt eller delvis. Gnisten springer stadig over men mister styrke.

Resten af tændings systemet plejer jeg at teste med afmonteret tændhætte. Afisoler lidt af tændledningen og hold den 10 mm fra stel/topstykke/motorblok. Gnisten på et sundt tændings anlæg kan trække så lang en gnist, minimum ca 6 mm. Mindre end det, så ville jeg teste med en anden tændspole.

Lille tap på platinerne kunne lyde som en skade forårsaget af en død kondensator.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"