husmor tricks til at blødgøre gummi

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

husmor tricks til at blødgøre gummi

Indlæg af wolfe »

har lidt gummi dele og et ledningsnet til min cd50 som kunne trænge til en opfriskning. de er hårde som sten, men ikke møre eller noget.

er der et husmor trick til og gøre den bløde og lækre igen?

har hørt gummiet skal en tur i brunsæbe vand 3-4 dage og tørre og så silikone på bagefter? har dog ikke fået det prøvet endnu, og ved ikke og ledningsnettet kan tåle sådan en tur.

nogle ideer :whew
Tim C
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: husmor tricks til at blødgøre gummi

Indlæg af Lars J »

Nu ved jeg ikke om du mener at du vil ligge selve ledningerne i vand med brun sæbe, men det er i hvert fald no go. Da de er stive og gamle er der høj sandsynlighed for at der er mikroskopiske revner hvor vand kan trænge ind og som du ikke kan se, Fugt i kabler giver overgang og kan brænde ledningsnettet af.

Prøv at ligge ledningsnettet på en varm radiator i stedet. Det vil gøre det blødt nok til evt at kunne monteres. Måske vil silicone holde dem smidig som du selv er inde på. Evtentuelt kan du købe nye plast lednings rør som du kan trække det gamle ledningsnet igennem.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: husmor tricks til at blødgøre gummi

Indlæg af juhl-drengen »

Flydende brun sæbe (intet vand) i en lukket plastikpose har jeg gode erfaringer med :-)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: husmor tricks til at blødgøre gummi

Indlæg af knallert »

jeg plejer bare at tørre kablerne af i terpeltin..det renser godt..o g ødelægger ikke noget..men en silicone/blødgøre vil helt sikkert hjælpe

..men hvorfor køber du ikke taivansens ledningsnet(hvis de stadig har det)..det er rimeligt..med små forbedringer kan det fint bruges
strynboen på test profil
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"