hjemmelavede batterier(accu)

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

hjemmelavede batterier(accu)

Indlæg af knallert »

så lige denne video..lige noget for claus med hjemmelavede batterier til selvforsyningen..de bruger ikke borde..men ligger og roder på gulvet..i u landene...men så taber de jo ikke tingene længre end de kan nå dem...men koldt at arbejde på gulvet i Himalaya...og bly forgiftning..tja...



strynboen på test profil
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: hjemmelavede batterier(accu)

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... ja de er ihærdige nok, faktisk syntes jeg det er fint håndværk... tja hvis folk ikke har så mange penge så er det jo fint med lidt genbrug, de 2 personer på filmen lever sikkert af at lave batterier.
dog tror jeg hans mærkning på batterierne med 50 amp timer er lidt optimistisk, men fint nok

det undre mig at han ikke smelter plastik kassen med den brænder - han må havde øvet sig

for faen jeg skulle bruge mange himalaya batterier for at erstatte mine batteripakker - jeg har gang i ca 400 kg moderne forbrugsbatterier, det er over 1300 amp timer tilsammen.

hilsen olieklud
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: hjemmelavede batterier(accu)

Indlæg af knallert »

jeg forstår heller ikke økonomien....det er faktisk kun montage de spare ..og hvad koster en robot..som laver 1000 batterier om dagen i forhold til de 2 nisser..som måske kan fremstille 2-3 batterier om dagen..og en masse bly/syre smidt bag forretningen...når de smelter gamle accu"er til nyt bly

..alle komponenter er jo forfabrikiteret af et andet firma plader isolation låg. syre.ja selv asatylen og ilt skal fraktes op til de ihærdige batterimagere,, oppe på bjerget...så må det være billigere at en robot i kina montere det hele..og sendes færdige batterier op..hvis de brugte bakalit kasser og harpix/tjære til forsegling..på den gode gammeldags måde..kunne de holde mere af produktionen deroppe..og skifte en celle hvis den var blevet dårlig...det var en mere økologisk metode
strynboen på test profil
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"