En tur tilbage til 90erne og tilbage igen

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

En tur tilbage til 90erne og tilbage igen

Indlæg af juhl-drengen »

Nu ved jeg de fleste af jer herinde nok kigger på en ældre BMW og tænker det som en brian bil, en gennemkn****t møgspand eller noget helt 3.
men en e36 er en kult bil og nok min personlige favorit, jeg fandt lige dette lille klip på youtube med en hulens masse BMW'er hvor nogle af dem er virkelig gennemført ombygget :-)

[youtube][/youtube]


Hilsen Julle
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: En tur tilbage til 90erne og tilbage igen

Indlæg af Kim B S »

Hej Juhl.
BMW E36 er også ret populær i rally, som du kan se her under, desværre bliver de ikke alle lige pænt behandlet. :roll:



Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: En tur tilbage til 90erne og tilbage igen

Indlæg af juhl-drengen »

Ja det har jeg set :-) flere at de mekanineke/skrothandlere her i området har e36 rally biler som oftest e36 compact's (ligesom den lilla jeg havde) som deler undervogn med BMW Z3 :-)
Når det så er sagt.. så skal næste automobil klart være en e36 limousine(sedan) ombygget som en letvægts "bane" bil og med en høj hæk spoiler lidt ala Mercedes 190e Evo 2 eller m3 gtr :(y)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 827
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: En tur tilbage til 90erne og tilbage igen

Indlæg af Twinsport »

Hej
juhl-drengen skrev:... som oftest e36 compact's (ligesom den lilla jeg havde) som deler undervogn med BMW Z3 :-)...
Strengt taget er det vel ikke hel korrekt, vel?

E36 har samme type undervogn som Z3, men E36 Compact deler undervogn med E30. Derfor fik E36 Compact også en blandet modtagelse i sin tid, da den overstyrede væsentligt mere end en E36 sedan, netop fordi de ikke have samme type hjulophæng.

Én af mine venner kører for øvrigt E60 M5. Dét er en dejlig familiebil, selvom den største af mine unger synes at den var lidt lille i kabinen..

/Steen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: En tur tilbage til 90erne og tilbage igen

Indlæg af juhl-drengen »

Og ikke helt korrekt selv der Steen.

E36 compact har forreste del af undervognen fra e36, det er bagerste del af undervognen der kommer fra E30 er også sikker på dette i praksis da jeg som tidligere sagt har haft en og har haft muligheden for at sammenligne undervognen på dem :-) men ja de den overstyrer af helvedes til og uden kvalitets dæk så har den i noget livlig bagende i alle former for glat føre (inkl. helt almindelig regn), Z3 har også et ry for at overstyre kan jeg så hilse og sige, mener de i et afsnit af topgear faktisk nævner det :-)

Og her er ifølge det engelske Wikipedia:
The E36/5 shares its suspension with the BMW Z3; the front suspension employs the E36's standard MacPherson strut design, while the rear suspension uses a semi trailing arm from the previous model BMW 3 Series (E30).


Det kan vi hurtigt blive enig om! men nu du siger familie bil mener du så ikke E61? (stc. varianten) de har ihvertilfald nogle skønne forsæder der også fås med de der oppustelige sidepuder hvad end man så kalder dem :-)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 827
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: En tur tilbage til 90erne og tilbage igen

Indlæg af Twinsport »

Hej igen
juhl-drengen skrev:... Og ikke helt korrekt selv der Steen. E36 compact har forreste del af undervognen fra e36, det er bagerste del af undervognen der kommer fra E30 er også sikker på dette i praksis da jeg som tidligere sagt har haft en og har haft muligheden for at sammenligne undervognen på dem :-) ...
Jeg bøjer mig i støvet! Var lige inde og læse op på det - og du har selvfølgelig ret! Jeg huskede egentlig bare, at den fik kritik for sin forældede undervogn, men jeg kan godt se nu, at det kun er baghjulsophænget der var forældet :hihi
juhl-drengen skrev:... men nu du siger familie bil mener du så ikke E61? (stc. varianten)...
Jo, man kan selvfølgelig sige at det havde været bedre med en stationcar, men nu har jeg kun prøvet min vens sedan og det er min vurdering, at man godt kan proppe en familie ind i den, hvis de ikke har for store krav til pladsforholdene. Mine unger var i hvert fald ikke imponerede, men de er jo også, som du ved, vant til at køre Mondeo.. :dust

/Steen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: En tur tilbage til 90erne og tilbage igen

Indlæg af juhl-drengen »

Jeg har styr på mine bmw ;)

Men ja dejlig bil, især sedan versionen! Savler når jeg ser en e39 eller e60! :-) (især især 540i V8!!!)

Bmw har generelt det "problem" at forsæderne er der oceaner af plads ved, mens bagsædderne er mere sparsomme, husker fra min barndom rædslen at skulle sidde på bagsædet i forældrenes
E36 318i sedan men også glæden over at sidde på passagersædet med oceaner af plads! :-)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: En tur tilbage til 90erne og tilbage igen

Indlæg af juhl-drengen »

Tager den lige op igen..

"når hun spørger, hvor hurtigt kan den køre.." :shock:

You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: En tur tilbage til 90erne og tilbage igen

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... det lader til den godt kunne trække et gear mere... han kunne nok accelrere hurtigere hvis han tog det lidt mere roligt, men det er da også lidt smart at kunne lave hjulspin i 4. med 200 kmt.

jeg indrømmer helt klart at her giver wartburgen op, men jeg kører jo heller ikke med turbo.

hilsen olieklud
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: En tur tilbage til 90erne og tilbage igen

Indlæg af juhl-drengen »

Jep! jeg gad godt vide hvor meget moment den bette bil trækker! :o
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"