Vespa Piaggio Liberty startproblemer

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Venlig
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: ons 12. nov 2014 21:19
Kontakt:

Vespa Piaggio Liberty startproblemer

Indlæg af Venlig »

Hej Alle knallert/scooterantusiaster
Jeg har et problem med min datters scooter 45 , den er fra 2008 , har kørt 2500 km og har indtil for nylig kørt perfekt , men nu vil den pludselig ikke starte, jeg har skiftet tændrør og sikring , men det ser ikke ud til der er gnist , er der nogen der kender til denne problemstilling ? , der ser heller ikke ud til at komme benzin neden ud af vacuumdelen der sender benzin til karburatoren , er der nogen for for startspærre på sådan en scooter ? , jeg vil mene det er utænkeligt at der kan ske 2 ting på en gang

MVH Venlig
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Vespa Piaggio Liberty startproblemer

Indlæg af 12V »

Hej Venlig.

Prøv med en anden tændrørshætte også. Der er ikke startspærre på den model. Men der kan være mange ting der forårsager manglende gnist.
Grøn ledning fra cdi kortsluttet til stel, i ledningsnet eller tændingslås. Defekt cdi/tændspole. Defekt stator. Defekt pickup.
Jeg har data for udmåling, dem kan jeg lige smide op, men prøv lige og se om den kan gniste fra kablet uden tændrørshætte.
Ang. benzinhanen, hvis du hiver vakuum slange og fremløb af karburatoren, skal der løbe benzin ud af fremløbet når du suger i vakuum slangen.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Vespa Piaggio Liberty startproblemer

Indlæg af 12V »

Forresten, er det 2 takt eller 4 takt modellen? Hvad jeg skrev, er for 2T modellen, kender intet til 4T modellen.
Venlig
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: ons 12. nov 2014 21:19
Kontakt:

Re: Vespa Piaggio Liberty startproblemer

Indlæg af Venlig »

Hej igen 12V
det er en 2 takt , jeg har prøvet at tage de 2 slanger af , der kommer benzin ud af den tykke ( den der sidder øverst mod tanken ) , den tynde ( nederste ) kommer der ikke noget ud af. , jeg prøver de andre ting i weekenden , tak for forslag indtil videre
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"