kan i gætte hvad det her er ,,,,

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

kan i gætte hvad det her er ,,,,

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

lige en lille gætte leg til dem med teknisk snilde ,,, kan i gætte hvad den lille dims her er til :D ,,,
Vedhæftede filer
003 [800x600].JPG
003 [800x600].JPG (71.24 KiB) Vist 18178 gange
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: kan i gætte hvad det her er ,,,,

Indlæg af knallert »

en brokobling....eller en "sim ting"
strynboen på test profil
Brugeravatar
mads1987
Stor knallert
Indlæg: 158
Tilmeldt: man 8. feb 2010 12:09
Kontakt:

kan i gætte hvad det her er ,,,,

Indlæg af mads1987 »

Hvis den havde været noget større ville jeg sige et håndtag til en kuglehane. Så jeg melder pas, og venter spændt [emoji6]
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: kan i gætte hvad det her er ,,,,

Indlæg af FS1originalen »

Bagpladen til en hornkontakt, eller det stykke du har savet af drejeventilen for at lave ulovligheder måske :hihi

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: kan i gætte hvad det her er ,,,,

Indlæg af knallert »

en gps sporings dims
strynboen på test profil
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: kan i gætte hvad det her er ,,,,

Indlæg af Kai »

Ligner en transponder chip til startspærre i bilnøglen.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: kan i gætte hvad det her er ,,,,

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

Kai ,,, jamen det har du helt ret i at det er chippen fra en tændingsnøgle til start spærren :bravo ,,,

vi har lige fået synet vores franciøse 406 uden fejl og anmærkninger ,,, den fik kun lige den sædvanlige rensning af bremserne inden syn ,,, så det var jo super ,,,, man køre glad og lettet hjem og stiller bilen ind i garagen ,,, men dagen efter havde tændingslåsen sat sig så vi ikke kunne dreje nøglen :roll: ,,, så vi måtte have en anden tændingslås ,,, den fandt vi ved den lokale ophugger med nøgle men vi fik ikke ringen med til tændingslåsen,,, så vi skulle skifte chippen i nøglen ud med den fra den gamle nøgle,,, det var ikke det helt store problem at skifte låsen,,, men vi lavede lige den lille fejl at sætte den nye nøgle med den forkerte chip i låsen ,,, så klappede fælden den vil bare ikke starte selv om vi skiftede chippen til den rigtige,,, før den havde stået i en time ,,,, så lille dims med en fandens stor betydning hvis man vil kunne starte sin bil :shock: ,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: kan i gætte hvad det her er ,,,,

Indlæg af knallert »

ja biler (og alting) er pokkers fyldt med diverse elektroniske ting..

..og især franske biler er særligt følsomt for fejl..jeg har ofte batterier fra..for at nulstille airbag fejl..kabinelys og startspærre har et helt særlige eget liv..på heidis bil..på min er det kun kabinelyset og airbag lampen..som er mystisk...en skam for bilerne( berlingoer) er rustfrie og praktiske..men ikke stabile elektriske..selv om meget er bosch..som var godt engang...
strynboen på test profil
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: kan i gætte hvad det her er ,,,,

Indlæg af juhl-drengen »

En tysk bil vil som oftest ruste væk før motoren dør, en fransk bil vil som regel gå i stykker i elnettet eller motoren brænder sammen...


Gad vide hvorfor de ikke snart begynder at deles om opgaverne?! fransk karosse og tysk el/teknik
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: kan i gætte hvad det her er ,,,,

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

jeg ved nu ikke om jeg vil kalde en slidt tændingslås for en el fejl som sådan,,, da den bliver drejet mange gange i løbet af bilens lange liv,,, og det var os selv der ikke skiftede chippen inden vi så efter om der var liv i instrumenterne ,,, bilen gjorde jo bare hvad den er programeret til,,, nemlig at den ikke skal stjæles,,, vi har haft 3 Peugeot ,,, 2 har kørt over 500000 km inden de blev skiftet ud med en anden,,,, og jeg ved at de er ude og køre igen,,, den vi har nu runder snart 480000 km ,,, ingen af dem har haft motor defekter eller el fejl ,,, de har alle kun fået den sædvanlige smøre / olie service og vedligehold,,, og så tjek af bremser og styrtøj osv. inden syn ,,,vil også lige på pege at den gamle øse gik lige igennem syn her forleden dag uden anmærkninger selv om den er fra 1998,,, med bemærkningen fra syns manden om at han glæde sig til at se den igen om 2 år for den var helt frisk i alt,,, motoren køre super og bruger ikke olie og vand ,,, den forurener ikke engang så meget som loven tillader heller ,,, og den gl. 2,1 td. motor køre på de blandede små ture vi køre,,, omkring 15~ 16 km. på literen,,, den er betalt forlænge siden,,, så mon vi kan køre billigere,,, jeg tvivler,,, her søndag var vi til børne fødselsdag og holdt ved siden af en 3 år gl. Audi A6 ca. 60000 km på tælleren og med jeg ved ikke hvor mange el fejl det var han nævnte at den havde ,,, men det var mange,,, defekte instrumenter der kun virkede som vinden blæste,,, div. motor fejl på computeren,,, lygter der ikke vil tænde ind imellem osv. osv. ,,, alt var som fra fabrikken ,,, og ham der har den er absolut ikke en der mishandler sine biler,,, og jeg kunne såmænd også nævne nogen der er trætte af deres nyere Opel - BMW - Mercedes og deres VW,,, og jo alle bilmærker har sine fejl,,, men meget afhænger også af hvor meget extra diller daller af anlæg og den slags ting folk selv sætter i dem uden at vide hvilke ledninger de ikke skal rode i,,, jeg har set mange lednings net som er klippet synder og sammen af pil fingere der ikke vidste hvad de lavede også i de nye biler ,,,, så melder bilen fejl ,,, også er det bilen som er åndsvag og ikke den fejl 40 som har haft fingrene i noget han ikke vidste noget om,,,, men i det store sammenhæng betyder måden man behandler sine ting på ,,, også på hvordan at tingende holder,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: kan i gætte hvad det her er ,,,,

Indlæg af knallert »

ja det er det som er ekstra mystisk..dine peugeoter køre perfekt.(min første diesel berlingo..og henrik sønderjydes brænde pumpen af)
. mange andre er mandags biler...der burde ikke være så stor forskel...og netop psa biler har faktisk en masse simens/bosch systemer..så de burde virke godt...mine biler er totalt orginale..der er ikke monteret noget ekstra(da jeg ikke gider ekstraudstyr)..og aligevel er de u stabile..tror at det er selve compjuteren i bilerne som får fugt/sygdomme/hukkommelstab..jeg har dom monteret ekstra stel forbindelser til de sorte boxe..så alle har egen stel.....det har dog ikke hjulpet
jeg er dog aligevel glad for bilerne..til prisen er de gode..selv om lamperne blinker lidt
strynboen på test profil
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: kan i gætte hvad det her er ,,,,

Indlæg af Poul-Erik A. »

juhl-drengen skrev:En tysk bil vil som oftest ruste væk før motoren dør, en fransk bil vil som regel gå i stykker i elnettet eller motoren brænder sammen...


Gad vide hvorfor de ikke snart begynder at deles om opgaverne?! fransk karosse og tysk el/teknik
Jeg kan kun gi' dig ret vedr. det tyske karrosseri/mekanik, jeg har indsat billede af en Polo fra 1997, der næsten er tæret væk. Resten kører bare .. :crying
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: kan i gætte hvad det her er ,,,,

Indlæg af knallert »

ja juhl..der kom du med en den mest rigtige sandhed,, længe hørt.der er dog tysk el i franskere..men måske ledningerne er dårligt samlet...

..de franskere ruster bare ikke mere..ikke som i gamle dage..simca..de rustede væk på 4-5 år...og det var "helt væk"..... citat.fra olsen banden. filmen..
strynboen på test profil
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: kan i gætte hvad det her er ,,,,

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... nogle biler ruster mere end andre, men hvis en bil bliver 100% rustbeskyttet fra ny + efterbehandlet hvert 3-4 år så kan den næsten ikke ruste op, ihvertfald ikke de første 30-40 år.

rustbeskyttelse er blevet meget bedre end i gamle dage, i vore dage forbliver det som sirup og tørrer aldrig ud... i gamle dage var rustbeskyttelse næsten mere skadeligt end gavnligt, det tørrede nemlig ind og sad der efter bare som nogle revnede tørre skaller - således kunne vand og salt rigtig sidde og ruste bilen op inde bag de indtørrede skaller

det er måske lidt håbløst at købe en brugt 10-20 år gammel bil, men hvis man pladre hele vognen ind i fx. det tynde dinitrol og løbende holder den tilklistret, ja så har man stoppet rusten således det aldrig bliver værre

der er en reklame der siger rust kun er et problem hvis man ikke gør noget ved det - det mener jeg er sandt

hilsen olieklud
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: kan i gætte hvad det her er ,,,,

Indlæg af juhl-drengen »

Generelt så er lakken på en nyere bil lavet til at ruste.. der er en meget lav lagtykkelse og meget af malingen er ikke "den gode giftige slags" som i gamle dage men noget vand og akryl baseret tis.. hvilket måske holder fint nok til et sydeuropæisk land

men til et nord europæisk begynder det at skabe problemer, endnu en ting i glemmer er sten slag under bilen/iskærmene, det kan også slå igennem rustbeskyttelsen.. rustbeskyttelse sinker processen, men tror ikke på det 5-6 dobler bilens levetid ift. rust

Noget af det der gør Peugeot/citroen ikke ruster med det samme er at under den tynde lorte maling, er bilen helgalvaniseret, og så er vi næsten oppe på en hel korrosions standard ekstra!

Ang. el, hvis bilerne er designet efter det sydeuropæiske miljø kan selv Siemens/bosch elektronik været noget **** da der som specifikation fra kunden er evt. lavere standarder til fugt/elektronik design, bilerne er billige og de er jo nødt til at spare nogle steder ift. de dyre tyske biler.


Det er ikke skindbarlige sandheder, men min oplevelse af tingene..

Fransk mændende laver gode rustfri biler, tyskerne laver gode mekaniske/elektrisk stabile biler kombiner de to ting og vi har en i teorien ret god bil!

MEN ved mange af de nye dyre direktør biler er der mange faldgruber da næsten alt er elektrisk (selv gassen, bremserne, kobling kan være elektrisk)
og jo nyere teknologi jo mere ustabilt, desuden så er audi sådan set bare en meget dyrere lidt mere kompliceret skoda/vw/seat... samme platforme men forskelligt udstyr, ergo direktørens spritnye A4 med hele udstyrspakken er ikke mekanisk et drøjt bedre end lærlingens skoda Octavia..
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: kan i gætte hvad det her er ,,,,

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Ja de har noget at lære alle sammen,,, men uden at have studeret de moderne biler nærmere ,,, så vil jeg tro at en del af el / computer problemerne kunne løses ved at man sætter nogen gummi dæmpere / ophæng,,, som holdere til de mest følsomme komponenter,,, så de ikke ryster sig ihjel,,, det knep har jeg været med til at bruge mange gange ,,, på trailere og landbrugsmaskiner,,, entreprenør maskiner og andet der er udsat for rystelser,,, med gode resultater til følge,,, angående rust beskyttelse kan jeg huske at min bedstefar i 1960 / 70`rne sprøjtede bunden og vanger på bilen ind i brugt motorolie en varm sommerdag og kørte så en god tur på nogen støvede grusveje bagefter,,, det var bedre end det man kunne købe som rustbeskyttelse dengang sagde han,,, men lige hvor godt det har været for bevægelige dele i undervognen ved jeg ikke,,,

angående lakken så er den klar dæk lak jo ikke vand baseret endnu,,, ( så vidt jeg ved ),,, så det burde jo ikke være et problem,,, hvis de altså sørger for at den er heldækkende på kanter og hjørner også,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: kan i gætte hvad det her er ,,,,

Indlæg af Twinsport »

Hej

Jeg tror egentlig at i alle har mere eller mindre ret i jeres udsagn, men fakta er dog at:

-Vandbaseret lak har været i brug siden midt-firserne eller deromkring. Jeg synes ikke at min erfaring generelt er, at lakkerne over én kam er blevet ringere siden da.

-Bilerne er blevet langt mere teknisk komplicerede de seneste 25 end nogensinde før. Vi har alle de nødvendige systemer (ABS, ESP, Airbags, indsprøjtning, katalysatorer, partikelfiltre osv.) Herudover har vi fået rare ting som klimaanlæg, lysautomatik, elruder, massagesæder og alt det andet. Alligevel er bilerne bedre og mere stabile i dag end nogensinde før!

-Bilfabrikanterne er blevet langt bedre til at tilpasse den leverede kvalitet til det segment som de satser på. Dvs. at kvaliteten på en Dacia er PRÆCIS som den skal være hverken bedre eller værre. Det samme med fx en BMW. Der får du også præcis den kvalitet som du forventer. Hverken mere eller mindre. Derfor oplever vi biler som opfattes som ringe kvalitet, mens andre opfattes som Premium kvalitet. Det er der ikke noget i vejen med, for man får oftest hvad man betaler for!
Problemet opstår, når markedsføringsmaskinen går helt amok og begynder at tale om "oplevet kvalitet" som et særskilt begreb. Det er fx det som har ramt VW hårdt de senere år. Folk tror at de køber god kvalitet, men de køber i virkeligheden en "kvalitetsfornemmelse", som, når dagligdagen melder sig, ikke følges op at det vi kan kalde traditionel "god kvalitet" - altså på komponentniveau. Så knækker filmen for ejerne, som ender med at have betalt overpris for et gennemsnitligt produkt. Med store værkstedregninger til følge. Der er ikke noget i vejen for at levere et gennemsnitligt produkt, så længe køberen ikke forventer andet. Sådan er det med andre mærker.

-Det kan altid betale sig at rustbeskytte bilen, hvis man har tænkt sig at beholde den i mange år. Ingen tvivl om det. Skal man kun have den i 3-4 år kan det være ligegyldigt.

/Steen
woebbe
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 27. okt 2014 08:06
Kontakt:

Re: kan i gætte hvad det her er ,,,,

Indlæg af woebbe »

hmm............jeg kan ikke lade være med at glæde mig over min skoda octavia combi 1,9 tdi, jeg købte den fra ny i 2002 og jeg har nu kørt over 679000 km i den. motoren har aldrig været åbnet, den har aldrig fået skiftet gløderør og turboen var det først nødvendigt at skifte ved 600000 km. det eneste der så småt er begyndt at ruste er de dele der blev udskiftet i forbindelse med en skade i 2005, nye reservedele (pladedele) samt efterlakering er tilsyneladende af ringere kvalitet.

den har fået rustbeskyttelse 2 gange ind til viderer.

Man kan vel godt konstatere at det næsten er KREIDLER kvalitet sådan en skoda er lavet af.... :hihi
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: kan i gætte hvad det her er ,,,,

Indlæg af Twinsport »

Hej
woebbe skrev:... hmm............jeg kan ikke lade være med at glæde mig over min skoda octavia combi 1,9 tdi, jeg købte den fra ny i 2002 og jeg har nu kørt over 679000 km i den. motoren har aldrig været åbnet, den har aldrig fået skiftet gløderør og turboen var det først nødvendigt at skifte ved 600000 km. det eneste der så småt er begyndt at ruste er de dele der blev udskiftet i forbindelse med en skade i 2005, nye reservedele (pladedele) samt efterlakering er tilsyneladende af ringere kvalitet. ...
Det er altså bare i orden, det er! Med så mange kilometer om året, har den også fået lange ture og du har formentlig været god mod den mht. olie osv. Når det er sagt, så er 1,9 motoren altså også bare en stærk motor, selvom det er noget af en rå børste :D

/Steen
woebbe
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 27. okt 2014 08:06
Kontakt:

Re: kan i gætte hvad det her er ,,,,

Indlæg af woebbe »

Ja det er rigtigt, den har altid fået lange ture, jeg bruger skodaen i mit arbejde som salgskonsulent og jeg kører ca 300 km hver dag og den er altid blevet vedligeholdt.

Da jeg købte bilen valgte jeg at få installeret oliefyr/motorvarmer i den med det samme og alle i familien har " strenge ordre " om ikke at starte bilen med kold motor, motorvarmeren skal have kørt mindst 10 minutter først så motoren er varm. Det er formegentlig med til at motoren stadig spinder som en mis og at der aldrig kommer sort røg ud ag udstødningsrøret heller ikke hvis speederen er i bund.

Jeg er spændt på om den runder 1 million km.........
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"