Bennys DX skærme

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af Lars J »

Jeg kan blot som andre her på forum, undre mig meget over at der er nogle der forsvarer så åbenlys en dårlig kvalitet som billederne af DX skærmen viser. Og dem der forsvarer denne kvalitet, tvivler jeg på selv ville montere dem på deres maskine. Det hænger ikke sammen.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af juhl-drengen »

Hørt lars hørt!


Ang. alt det her synes jeg personligt det er synd og skam, at ting som dette skal ødelægge både stemningen og folks tilstedeværelse på forum!
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Jeg havde ellers besluttet at jeg ikke ville blande mig i denne her debat,,, jeg selv har skærme fra Benny på nogen af mine,,, og jeg har ikke noget at klage over hvad kvalitet og pasform angår :(y) ,,, men at en måske uheldig sending af dele til Benny,,, skal få hele verden til at falde sammen ,,, kan jeg ikke forstå,,, han kan jo ikke stå og holde de fabriks arbejdere der laver delene i hånden hele tiden ,,, og har han fået eksempelvis 100 sæt skærme på engang,,, og lad os antage at der er solgt en del af de sæt og de har været fine,,, så er der et enkelt eller to sæt som er noget møj,,, det er selvfølgelig træls,,, men mon ikke at man med en høflig og sober henvendelse til Benny havde fundet en løsning på dette,,, det jeg kender til Benny og hans moral hvad angår dele og gøre forretning på,,, så vil jeg tro for ikke at sige at jeg ved,,,, at der ville blive fundet en fornuftig løsning på problemet,,, skal man købe 10 kilo hele ris ,,, så står man vel heller ikke og kigger hvert ris korn efter for at se om et af dem er knækket hos købmanden,,, og skal man tage hver reserve del ud af posen/ kassen for at tjekke dem,, nogen som vil betale evt. 100 kr. mere for et skærm eller et tændrør for den service ???? ,,,, nej vel ,,,, og en ting er at fabrikken har lavet en fejl i behandlingen af skærmene med dårlig af slibning og krom,,, men dem som transportere pakkerne har dælme ikke respekt for det som de håndtere,,, chauføre som er stressede og postarbejdere som er lige glade med hvad de ødelægger,,, fordi de ikke kan blive færdigt hurtig nok ,,, de smider de pakker rundt som om det er skumgummi der var i dem alle sammen det giver buler og skrammer,,, og hvem står med aben bagefter det gør ham som skal sælge tingende bagefter,,, så er det uanset om det drejer sig om dele til en Porsche eller en Ferrari eller en Skoda,,, så handler mange skrammer og ridser om den måde transporten er forgået på,,, men pointen må være at man henvender sig høfligt og venligt med problemet til leverandøren af den beskadigede vare / del ,,, så kommer man langt uanset om det er ved trælse Hansen eller Benny eller for den sags skyld hos Ferrari forhandleren,,, men at et sæt dårligt forkromede skærme ud af en måske ellers fin sending,,,, kan starte tredje verdens krig ,,, den havde jeg sgutte lige set komme,,, og lad os så komme videre,,, i kunne lige så godt have fået leveret et sæt dårlige skærme fra Englang eller Holland,,, IKKE SANDT,,,, men det er vel for bøvlet at brokke sig over det ,,, så skal man jo inten køre langt eller eller skrive på uden by`S K,,,, så tør øjnene og lad os komme videre :P ,,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
12inch
Junior knallert
Indlæg: 58
Tilmeldt: søn 8. apr 2012 16:32
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af 12inch »

Gid det var så nemt som Lars J skriver , man kan selvfølgelig presse sin leverandør og forlange en ens kvalitet ,men vi taler om en skærm som Benny sælger til 320kr. derfra skal man så trække hans fortjeneste forsendelse, indpakning , så set fra producentens side er der ikke meget at handle med uden at prisen stiger. Det er så heller ikke et produkt som alle og enhver kan/vil lave , da der er mange processer i sådan en skærm i forhold til den lille mængde , så der er ikke så mange alternativer og det ved Benny jo også. Han svarer også i de offentliggjorte mails at prisen vil stige til op mod det dobbelte plus længere leveringstid. Jeg kan godt se ridserne på billederne ,det er der ikke i den grad på de 3 jeg har købt ,men uden ridser er de ikke. Mine erfaringer med dele fra østen er at der kan være stor forskel på delene i den samme sending så hvis man så lige sætter sig i Bennys sted , inden man (farer op , vi ved ikke hvordan der er klaget for vi har kun set Bennys svar)så kunne det jo nok havde været løst ,det er jo ikke et kæmpe firma med 100 medarbejder til at varetage alle tænkelige ting man klager til , men 1 mand der står for det hele
Mvh.12inch
Brugeravatar
Lehmann
Fuldblods knallert
Indlæg: 381
Tilmeldt: søn 3. jan 2010 00:48
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af Lehmann »

Vil også lige give mit besyv med, nu vi er i et land med fortsat ytringsfrihed...

Jeg ser sådan på det, at vi alle har forskellige niveauer af forventning til de ting vi køber på nettet, og ikke alle kan blive tilfredse. Det er umuligt! <kort sagt.

Hvad forventer man? At pris og kvalitet følges ad, kort sagt. Og da det er reproducerede varer til en meget gunstig pris kontra originale varer, må man forvente det næstbedste. Ellers find en vare, hvor det er udpenslet at her er tale om originale varer/tilsvarende, og betal herefter.

Knud: jeg vil også være ked af at du forlod forummet på denne baggrund, da jeg ved at du bidrager med rigtig meget, og havde set frem til at møde dig til et træf/lign.
Som flere andre også påpeger, så vil Benny os Yamaha folk kun det bedste. Og med det bedste menes det han kan yde ekstraordinært mht. bl.a. at skaffe bedre alternativer til reservedele. Og havde du mødt ham inden dette oplæg, ville det aldrig været kommet så vidt, da han er inderlig passioneret, og har et hjerte af guld når det kommer til ligesindede. Men han kan ikke hekse og gøre alle tilfredse og det her fortjener han ikke. Det kan diskuteres, så fint med lidt debat på området.

Gad godt være fluen på væggen når du pakker din 500 euro pakke op... Lad os få et referat af de stumper. :-)
Bidt af en gal Passola!
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.

Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af Lars J »

Jeg er nok præget af mit arbejde inden for auditering af fabrikker og ISO 9001 kvalitets systemer. Jeg ved at det kan lade sig gøre at bringe en leverandør fra C niveau til A niveau. Men det kræver at man gør en helhjertet indsats for det. Hvis ikke man stiller krav, får man som fortjent. Så enkelt er det virkeligt. Lav en check liste til din leverandør Benny.

1. Ingen skrammer, mærker etc. tolereres.
2. Grater tolereres ikke.
3. Krom skal være ensartet over hele skærmens overflade.

Overholdes ovenstående ikke, sendes emnerne retur for leverandørens regning.

At kun ville det bedste, er inderlig passioneret og har et hjerte af guld hjælper nada. Det er tværtimod et bevis på at man er for let at køre rundt med i manegen. Det udnytter fabrikanten og det udmynter sig i dårlig kvalitet i sidste ende og jeg håber virkelig at dette kan være med til at blive en øjen åbner for Benny og hans butik, lige meget om han har et en mands firma eller et firma på 500 mand. Jeg er ikke i tvivl om at Benny er et godt menneske. Ellers ville der ikke være så meget opbakning omkring ham.

Men det er kunderne der bestemmer og de finder altså andre veje hvis ikke de er tilfredse med kvaliteten, selv om det er billigt. Hvem ønsker skærme med grater, dårlig krom og skrammer på deres 20.000+ kr. Yamaha projekt ? Det er der sq da ingen der gør. Op på hesten - forlang kvalitet og send lortet retur hvis ikke det lever op til dine krav. Ovenstående er velment, lige meget hvordan folk vælger at fortolke det.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Bennys DX skærme

Indlæg af Morten - Webmaster »

Det lyder så nemt.


Sent from Mobile device
serenade1
Stor knallert
Indlæg: 221
Tilmeldt: fre 23. mar 2012 20:45
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af serenade1 »

Tror nu ikke man kan forvente en 2500 kroners forkromning på et skærm der koster 320 kr ;-)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af strynboen »

når delene er billige..er kvaliteten ringere..det er sgu ingen hemmelighed...benny bytter jo hvis du har prioteret forkert..og købt for billigt..

.iso 9000/1.. er fint til fly og raketter..men ikke til skærme til 350 kr fra taivan.der skal man selv følge op på kvalitet/pris..
.dem som renovere til 20,000 køber jo IKKE en skærm til 350..
der er valgmuligheder ,,heldivis..jeg vil ikke bruge 1000 vis af kroner på en skærm..så hellere spare lidt på skærmene,og have råd til mange flere maskiner..det er mit valg.. dit er kvalitet for en høj pris..fint nok..ingen problem
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af juhl-drengen »

Som jeg så ofte har fået afvide "jamen sådan har vi altid gjort! at forsøge noget nyt er da ligemeget det vi har er OK"....

Den kan man så tolke som man vil...


Self. skal kvalitet og pris følges ad, MEN er dog enig med lars J, De fleste leverandører/fabrikker leverer hals sjusket arbejde til samme pris hvis kunden ikke stiller krav, udfører kontrol ved leveringen.. at det tager mere af bennys tid FAIR NOK, så sæt prisen 100-180 kr op, tror skam ikke kunderne vil klage sig over de ekstra penge for et bedre produkt? hvis benny ikke har tiden jamen så sæt da netop en 14-16 årig knægt til for lidt håndører at komme engang eller to i ugen og kontrollere produktet/evt. hjælpe til med andet..
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

HHMMMMMMMMMMM ,,,,,,,,,,,,, syntes at nogen her burdede bevise at de kan levere skærme til 320,- kr stykket,,,, som er i super pasform og kvalitet ,,, i får det til at lyde som om at det er flere tusinde sæt skærme han har solgt som er defekte,,, ud af hvad jeg kan læsse i denne tråd så er det højst 2 sæt det drejer sig om,,, et med lidt ridser og så Knuds sæt.,,,, og er der nogen af jer der ved noget som helst om hvad at Benny måske har sagt af ord ,,, der ville blive censureret væk herinde til hans leverandør,,, da han fandt ud af at de var defekte,,, nej vel ,,,, så mon ikke det havde været mere passende med en sober henvendelse til Benny ,,, i stedet for at svine ham til,,, han er sikkert ligeså ked af situationen som ham der modtog de defekte skærme ,,,og til Juhl og Lars J. jeg har set ufaglærte garage smede og andre ufaglærte håndværkere lave bedre og pænere ting end ISO 9001 certifikerede virksomheder,,, så den holder sgu ikke i byretten som man siger ,,, det drejer sig bare om at man i grov fortalt træk bruger samme procedure hvergang,,,, min personlige mening om ISO 9001 holder jeg for mig selv ,,,, men kan dog afsløre at nogen stykker af dem der er det ville jeg ikke engang betro til at rense min kloak eller flytte en pakke for mig,,,,
Senest rettet af Yamaha FS1 50SS søn 22. feb 2015 22:34, rettet i alt 2 gange.
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af juhl-drengen »

ISO standarder er der for at fastsætte en standard, for at kunden kan sige hvad han minimum forlanger og håndværkeren kan forsvare sit produkt.

Nu nævner jeg INTET om ISO eller giver Lars J ret i den del? så hvor du har det fra kan jeg kun undre mig over...

En virksomhed kan godt være iso certificeret men levere noget i knap så god kvalitet HVIS IKKE kunden sætter KRAV iht. standarden.
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Juhl
VED DU HVILKE KRAV AT BENNY HAR SAT ???? OG VED DU HVILKEN EDER OG FORBANDELSER HAN HAR SAGT TIL LEVERANDØEREN ,, for at han leverede noget lort ?????? ,,,, eller er det bare gætteri at du / i tror han er ligeglad med kvaliteten,,, for så tror jeg at du / i gætter forkert,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af Lars J »

Tror I ikke bare vi skal stoppe her inden en fjer bliver til 5 høns.
Jeg nævnte blot hvad jeg arbejder med og at det kan´lade sig gøre at rykke en leverandør fra C til A komponenter.
Vi er enige om at være uenige og sådan er det jo en gang imellem.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af 12V »

Jeg er Enig med Lars, der bliver gættet og læst mellem linjerne. Synes tonen er ved at være lidt ophidset, ro på :)
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af Poul-Erik A. »

Ikke for at "blæse til ilden", men jeg har også stiftet bekendtskab med ISO 9002 i form af et restparti KMC 420 kæder for 11 år siden jeg købte af en cykelhandler til halv pris. Jeg troede det var et røverkøb, indtil jeg prøvede en af dem på SS'eren med tun, for efter få kilometer var denne kæde allerede "rykket" lang, så den egenlig var mere slidt/sløret end den kasserede.... :shock:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"