Side 1 af 1

ak ja

: fre 26. sep 2014 20:56
af juhl-drengen
Billede

Re: ak ja

: fre 26. sep 2014 22:31
af FOLVA
Ja den har jeg godt studeret denne artikel. Man kan blive rig ved at sælge billigt kopi skrammel. Men jeg sætter ikke mine ben i den butik. Jeg er kvalitets bevidst og går efter original dele.

Re: ak ja

: fre 26. sep 2014 23:30
af Morten - Webmaster
Ja det er sørgeligt. Manden er rig på penge men ikke på kundernes respekt for hans forretning.

Re: ak ja

: lør 27. sep 2014 07:30
af Jensmc
Tjah, men han er dygtig. Han har fundet det rigtige forretningsområde på det rigtige tidspunkt. Og forstået at tilpasse sig.
Det er ikke ham, der er dum, men kunderne.
Incl. mig selv - lidt. :whew

Med hensyn til fyrværkerisagen, skulle han ikke have lov at sælge så meget som en tændstik.

Re: ak ja

: lør 27. sep 2014 12:51
af juhl-drengen
Manden er en del af den liberalistiske drøm.. Problemet med dårlige dele osv har ikke været der fra starten men er kommet efterhånden.. :(n)

Økonomisk er thansen en succes historie, moralsk er det noget helt andet!

Re: ak ja

: lør 27. sep 2014 22:18
af kreidlerhansen
I sidste ende er det kun kunderne, der kan ændre ved sagen.

Alternativt skal nogen forsøge at stable en tilsvarende stor-kæde på benene, som forhandler dele af bedre kvalitet til de matchende priser, men de, som kun tænker på indkøbsprisen, vil stadig forsøge at spare hver en krone... uanset hvor mange gange, de skal brokke sig i butikken/T.Hansen.

Af en eller anden grund er et stort kundesegment overbevist om, at "billigst er bedst". Og dér tjener T.Hansen sine penge + hvem de formår at lokke ind via deres markedsføring som jo går på, at "så kører det for dig"... for ikke at nævne den fjollede brug af ordet "kvalitet".

Re: ak ja

: søn 28. sep 2014 00:19
af trs
Thansen - Så tar de røven på dig- :(y)

Re: ak ja

: søn 28. sep 2014 00:46
af juhl-drengen
Jesper du glemmer "racing" "super" "tuner" osv..

Problemet ved tHansen er netop deres dele er "dyre" ift. Kvaliteten, ofte ser man Mange steder med tilsvarende eller bedre dele til mindre penge..

Re: ak ja

: søn 28. sep 2014 09:00
af Poul-Erik A.
Foriøvrigt et godt emne du bringer på bane Kevin og jeg har - føromtalt i anden tråd i.f.m. kopi-NGK - tilbage i 2003 forsøgt at overbevise dem om de dårlige tændrør ved at medbringe en megger og så vise dem målingen af overgang på et nyt NGK - men fik svaret: "Hvis ikke du er tilfreds kan du få et andet nyt eller pengene tilbage og foriøvrigt er NGK er kendt for noget af det bedste der findes..." og dermed kom jeg ikke længere.... :(n)

Re: ak ja

: søn 28. sep 2014 10:01
af kreidlerhansen
Poul-Erik A. skrev:Foriøvrigt et godt emne du bringer på bane Kevin og jeg har - føromtalt i anden tråd i.f.m. kopi-NGK - tilbage i 2003 forsøgt at overbevise dem om de dårlige tændrør ved at medbringe en megger og så vise dem målingen af overgang på et nyt NGK - men fik svaret: "Hvis ikke du er tilfreds kan du få et andet nyt eller pengene tilbage og foriøvrigt er NGK er kendt for noget af det bedste der findes..." og dermed kom jeg ikke længere.... :(n)
Ret beset er det vel ikke den "rigtige" vej at gå? Eller også er sagen i det konkrete tilfælde reelt uafsluttet?

Man køber en vare i form af et NGK-tændrør.
Den viser sig at være defekt.
Butikken tilbyder en ombytning.
Slut.

Det er i mine øjne indenfor lovens rammer, og mennesket bag skranken kan ikke gøre andet.

Hvis sagen skal forbi dette punkt, hvor der er mistanke om en kopivare, skal producenten vel drages indover?
Dvs. man retter henvendelse til NGK og fremsender den defekte vare inkl. købsbevis. Evt. kan man indhente tilsvarende udsagn fra andre forbrugere, således man kan afvise det som et enkeltstående tilfælde.
Er det besværet værd? Ja, rent principielt set, men monetært er det næppe for ret mange.

Forbrugeren har altid ret til at få den vare, vedkommende har betalt for. Men hvis samtlige forbrugere ender med at smide en defekt kopivare ud, slipper butikskæden afsted med det.

Hvem gider kæmpe for en 50'er? Meget få af det kæmpe segment, som T.Hansen lever af.

Re: ak ja

: søn 28. sep 2014 10:15
af kreidlerhansen
juhl-drengen skrev:Jesper du glemmer "racing" "super" "tuner" (...)
Njarh... både og.

Det, der pisser mig af, er at ordet "kvalitet" benyttes enestående som et tillægsord, trods det er et navneord. "Super kvalitet" er mere korrekt brug, rent sprogligt. At det så er forkert i mange tilfælde, er en anden snak.
Mig bekendt kan T.Hansen vel knaldes for falsk markedsføring vedr. en særlig udstødning, som sælges under to varenumre, hvor det ene er behæftet med "ekstra stærk", trods de er ens.


Jeg kan gå lige så meget i baglås over en label som "designet"; Ja, Gu' er lortet designet! Men det gør ikke varen til en "designervare" eller "mærkevare". Og selv de to sidstnævnte betegnelser er mig noget diffuse.


Det er bare mig, som er på tværs. :hihi

Re: ak ja

: søn 28. sep 2014 12:00
af juhl-drengen
Ved nærmere eftertanke er at lave et kopi tændrør og skrive NGK på vel på højde med kopiering af mærkevarer som med en Gucci taske

Re: ak ja

: søn 28. sep 2014 12:00
af juhl-drengen
Ved nærmere eftertanke er at lave et kopi tændrør og skrive NGK på vel på højde med kopiering af mærkevarer som med en Gucci taske

Re: ak ja

: søn 28. sep 2014 15:03
af kreidlerhansen
Det er præcis det samme.

Forskellen er bare, at folk er mindre tilbøjelige til at klage ved de rette instanser pga. et tændrør til 40kr, end når det drejer sig om en håndtaske til 50x højere pris.

Ret beset kan NGK være ligeglade. Jeg tror, kopi-rørene fylder meget lidt, globalt set, trods div. fora giver indtryk af det modsatte. Der oprettes nok ikke ret mange emner med overskriften "Mit NGK-tændrør virker".

Re: ak ja

: søn 28. sep 2014 19:14
af Twinsport
Hej
Poul-Erik A. skrev:... og dermed kom jeg ikke længere...
Dét problem opstår hver gang en butik vælger at ansætte ungarbejdere, i stedet for faglært personale - og samtidig fratager dem ansvar og prokura til at gøre noget ved problemerne. Det er T. Hansen langt fra alene om!

Når det er sagt, så er der naturligvis plads til en butik som T. Hansen. Danmark er jo drevet af lave priser, uanset hvordan kvaliteten så bliver. Det gælder både privatforbrugere og i industrien. Det er jo heller ikke i alle situationer at det er nødvendigt med ultimativ bedste kvalitet. i mange tilfælde vil en lavere kvalitet være tilstrækkelig, og netop dér har butikker som T. Hansen sin berettigelse.

Et eksempel: Jeg har én kvalitet værktøj i mit værksted, men en helt anden, lavere, kvalitet værktøj liggende i værktøjssættet på hver enkelt af mine motorcykler. Rationale: Jeg får sikkert aldrig brug for værktøjet i værktøjssættet, så hvorfor ofre penge på bedste kvalitet? Det gode værktøj køber jeg i værktøjsforretningen, mens det billige handles ind i Biltema.

Jeg kunne ikke komme i tanke om et eksempel med T. Hansen, men mekanismen er den samme.

/Steen

Re: ak ja

: søn 28. sep 2014 20:25
af claus olieklud
hejsa... jeg begriber ikke hvordan man kan slippe afsted med at sælge et tændrør i en gul aske hvor der står ngk på hvis ikke det er ngk der har lavet tændrøret ??? nu er det vel ikke sådan at ngk har en 2. klasses produktion til firmaer som eksempelvis t-hansen ?

jeg handler faktisk også med ngk tændrør - jeg køber dem hos en dansk grossist der hedder palby marine - udsalgsprisen starter ved 39 kr og topper med 239 kr for det dyreste

og ja - mine er originale og virker fint

hilsen olieklud

Re: ak ja

: søn 28. sep 2014 20:34
af Poul-Erik A.
Du har ganske ret Steen med at hos Thansen møder man typisk et ungt menneske (når ja, de skal jo også lære det), hvorimod for en generation siden var det en erfaren faguddannet med mange års erfaring i værkfører-kittel, der fik dybe panderynker i tilfælde af reklamationer, der herefter tog kontakt til leverandøren...