Trabant motor
: ons 23. jul 2014 18:57
Godaw, har været her før med noget Suzuki dm50 for neget tid siden, men fik så kørekort, så det faldt lidt til jorden, men er næsten færdig med at totalrenovere den så jeg har den til hyggebrug.
Er så kommet til at køre Trabant istedet (noget af en opgradering, hva?)
Den begyndte dog at lyde lidt specielt her de sidste par dage, så ledte lidt rundt omkring efter fejl, men måtte ret dybt ind for at finde noget. Et styk brugt krumtapsleje:
2014-07-21 17.40.44 by mati0921, on Flickr
Så der skal ny kværn til, da der er kommet skrotmetal op ovenpå stemplerne, og cylinderne var ikke for gode i forvejen.
Jeg har to muligheder:
1. standard motor, klar til at smække i og køre:
https://www.trabantwelt.de/Trabant-601/ ... 0d48bk4175
2. 700 ccm cylinderkit, og sportskrumtap med bedre lejer.
https://www.trabantwelt.de/Trabant-Tuni ... 0d48bk4175
https://www.trabantwelt.de/Trabant-Tuni ... 0d48bk4175" onclick="window.open(this.href);return false;
std. er 600 ccm. denne løsning vil koste ca. 1500 kr mere, og jeg skal selv skrue det sammen i den blok jeg har.
Vil det give noget mere til at komme udenom lastbiler på motorvejen, og op ad bakker? har ikke brug for flere omdrejninger, og den behøves heller ikke være hurtigere i optrækket. alle de gamle golf 2'ere kan ikke følge med fra lyskryds alligevel.
Er ikke interesseret i de helt store ændringer, og vil helst beholde den org. kabu (der skal nok en anden dyse i)
Er ikke helt vildt god til det der tysk, og der er ikke så mange andre steder folk gør i dem, så håber lidt der er nogen totakts folk her på siden der kan komme med input.
Er så kommet til at køre Trabant istedet (noget af en opgradering, hva?)
Den begyndte dog at lyde lidt specielt her de sidste par dage, så ledte lidt rundt omkring efter fejl, men måtte ret dybt ind for at finde noget. Et styk brugt krumtapsleje:
2014-07-21 17.40.44 by mati0921, on Flickr
Så der skal ny kværn til, da der er kommet skrotmetal op ovenpå stemplerne, og cylinderne var ikke for gode i forvejen.
Jeg har to muligheder:
1. standard motor, klar til at smække i og køre:
https://www.trabantwelt.de/Trabant-601/ ... 0d48bk4175
2. 700 ccm cylinderkit, og sportskrumtap med bedre lejer.
https://www.trabantwelt.de/Trabant-Tuni ... 0d48bk4175
https://www.trabantwelt.de/Trabant-Tuni ... 0d48bk4175" onclick="window.open(this.href);return false;
std. er 600 ccm. denne løsning vil koste ca. 1500 kr mere, og jeg skal selv skrue det sammen i den blok jeg har.
Vil det give noget mere til at komme udenom lastbiler på motorvejen, og op ad bakker? har ikke brug for flere omdrejninger, og den behøves heller ikke være hurtigere i optrækket. alle de gamle golf 2'ere kan ikke følge med fra lyskryds alligevel.
Er ikke interesseret i de helt store ændringer, og vil helst beholde den org. kabu (der skal nok en anden dyse i)
Er ikke helt vildt god til det der tysk, og der er ikke så mange andre steder folk gør i dem, så håber lidt der er nogen totakts folk her på siden der kan komme med input.