Hvordan går jeres start på sæsonen 2014?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Hvordan går jeres start på sæsonen 2014?

Indlæg af kreidlerhansen »

Jeg syntes godt nok også, det var lidt mystisk, at bremsekaliberen på Kreidleren var begyndt at dryppe. Et pakningssæt/O-ringskit blev bestil hjem og landede efter "kun" tre ugers ventetid, så i dag fik jeg langt om længe pillet sagerne fra hinanden:

Billede

Ja, hurrahurra! :crying Der er en fordybning i stemplet og stort set lige overfor, på den anden side, er der en tværgående rift af samme længde. Så er der intet at sige til, den har revet O-ringen. Jeg kan kun finde friske bremsestempler i udlandet eller hos mopedspeed, men det får jeg vist ikke leveret inden påske!
:hihi

Nå, men jeg har en back-up... næsten:

Billede

Kan nogen mon gætte, hvad dette beslag er til? (*Hint: Endnu en dims, jeg er nødt til at bestille hjem, så not bloody likely, this side of Easter!)


Jeg kaster mig over at montere tromlebremse foran, trods en gevaldig usikkerhed på, hvorvidt mit eneste forbremsekabel overhovedet er langt nok til det styr, jeg ønsker at køre med!
:sad

Men ok. Skal motoren æde lige så mange stempler som sidste år, behøver jeg ikke koncentrere mig om at bremse - det klarer den selv, helt uden varsel!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvordan går jeres start på sæsonen 2014?

Indlæg af juhl-drengen »

Umiddelbart ligner "dimsen" en adapter til en r-setup/stage6 kaliber? eller evt. en kaliber fra en mc? :-)


Well på bil sæsonen går det udmærket, masser af træf og weekend hygge

På 2 hjuler siden er det lidt trist, har ikke kunne finde en god grobund til et projekt! Har fundet et enkelt Monza stel + tilbehør i dag dog har jeg ikke kunne få fat på manden over sms eller g&g, nå mindre brok mere handling må forsøge at ringe ham op i morgen!
For guddylen dælme jeg skal finde et stel mm at pulverlakere inden påsken er slut :thunge


Håber det går godt for resten :-)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Hvordan går jeres start på sæsonen 2014?

Indlæg af FS1originalen »

Knallertsæsonen i det midtjyske startede i lørdags. Jeg nåede lige hjem før det begyndte at regne, med 101km ekstra på tælleren og en utrænet bagdel der stadig kan mærkes :oops:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hvordan går jeres start på sæsonen 2014?

Indlæg af kreidlerhansen »

Julle ramte sgu da plet! Stage6 R/T eller R-setup (same sh*t, different name)

Tromlebremse indtil videre... på T.Hansens-fordæk, mehehe!

Jeg har ikke engang kørt 1km på hverken knaller eller mini-MC, men jeg har da fået kørt næsten 300km på min scooter. :whew Det tæller jo ikke! :hihi
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvordan går jeres start på sæsonen 2014?

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... jeg har adskilt og renset kaburatorer på kawasakien, det var fordi at det var som om den manglede lidt på den ene cylinder når den kun kørte med 1 mm spjældåbning, alså måtte det forventes at en af pilotdyserne var indsnævret... jeg har også oplevet at den kunne være dum at starte når den var varm og bare lige stået stille i 2 min. - godtnok er den med vakumhane, men det der skete var at det der står i benzinslangen langsomt siver forbi ellers lukkede nåleventiler og derfor drukner sig selv, det var dog kun nogle gange det skete og aldrig syneligt... jeg skulle lige prøve den " nemme " løsning ved blot at åbne drænskruerne og med lidt trykluft igennem benzintilførslen afhjælpe problemet, men det gjorde det kun værre, nu kunne jeg se hvilken kaburator der drillede idet den permanent flød over når den kørte - derfor total adskillelse af alle kaburatorer ! det viste sig tydeligt hvad der var årsagen da jeg fandt et lille fragment ved omtalte nåleventil... kaburatorerne var ellers pæne indvendigt, jeg rev alle de små dyser lidt op, det er dem der forsyner med benzin i tomgang via de udvendige justerskruer i bunden, samt direkte forsyner de små huller der kommer frem lige når gasspjældet vipper... nu er der ihvertfald ingen tendenser til at køre " tyndt " ved de første mm gasgivning længere... selv om det er en gammel cykel kommer den hurtigt afsted - jeg har aldrig været over 150 kmt. fordi jeg syntes det går rigeligt stærkt, men den bruger heller ikke mange sekunder på det...
jeg har også taget et par ture på dt 50eren, den er mere tam, men kan istedet køre på stranden og op og ned af skrænter og jordbjerge...
sidste weekend tog jeg også en lille tur på min lovlige fs1 `78 dx - den virker skide godt selv om topfarten kun er lige over 30 kmt - sådan er det at køre 100 % lovligt med 9 tands gearing...

jeg ville så gerne prøve kreidleren, men som med mine andre ulovlige knallerter tør jeg ikke rigtig, her i byen stopper politiet hellere en knallert end bruge tid på at fange tyveknægte & forbrydere - jeg har derfor tænkt mig at leje en prøveplade med henblik på testkørsel - det er vel godt muligt tænker jeg ? på den måde kan jeg så få lov til at spille smart en dag af gangen med mine ulovlige knallerter

hilsen olieklud
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Hvordan går jeres start på sæsonen 2014?

Indlæg af Allan M »

Motorcyklen skulle lige bringes kørende - der skulle bare et nyt fordæk til. Og så ny glidebøsninger, pakdåser og olie i forgaffelen. Og bremseklodser. Og hjullejer......

Knallerten har derfor været lidt forsømt - men den skal jo nå at blive klar til træf. Den står semi-adskilt uden cylinder og meget beskidt i kælderen.
Senest rettet af Allan M fre 18. apr 2014 08:43, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvordan går jeres start på sæsonen 2014?

Indlæg af juhl-drengen »

Jeg ved det fordi jeg havde en r-setup på både min zuki og Satte en på en kammerats JOG :(y)

De bremser sgu meget fornuftigt de kalibre! ihvertilfald især hvis man sammenligner med en bremsekaliber fra dengang man lige var begyndt med det på mc og knallert :wink:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: Hvordan går jeres start på sæsonen 2014?

Indlæg af wolfe »

har bestilt lidt nye/brugte ting til min fs1 mc, tysk bagsvinger, org. speedometer osv. så skal der males lidt ting så den står mere original :(y)

fik taget cylinderen af og lavet lidt om på udstødningskanalen, monteret en gammel proma udstødning. hold nu fest der sker ting og sager! i forhold til en gammel 5.3 hk udstødning, den har dog mistet en del solid bundtræk :(n)
men har den fedeste lyd :rocks

køre med 43mm fs1 cylinder, men det ikke nok, må have større på, nogle med erfaring med dt cylinder? med karburator og reedventil ovenpå cylinderen?

Tim C
Tim C
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hvordan går jeres start på sæsonen 2014?

Indlæg af 12V »

Jeg har knoklet som en gal for at få alle mine maskiner køreklar til vores påsketræf i klubben. FS1en kører igen, jeg ærger mig dog over hvor kedeligt det er at køre lovligt. Har samlet en VZ til en kammerat, men den bliver vi ikke færdig med fordi der mangler dele.
Min brors omer scrambler er klar til kamp.
I dag skal jeg lige gøre min Maxi klar så en makker kan låne den.

Har også fået en 15 HK motor til min Gorilla, men den når jeg ikke at kigge på inden påsken er omme.

Nå ja, har også smidt ny krumtap i en makkers ms, fået en anden makkers Kreidler lf til at køre, og igen en anden makkers Ciao klar til turen.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Hvordan går jeres start på sæsonen 2014?

Indlæg af Kim B S »

Hej alle.
Den gule Passola køre stadig fantastisk, og har kørt over 1000 kilometer i 2014, så den er klar :wink: tank og sideskjolde til min DX fra 76er er stadig hos autolakeren. Men jeg er blevet lovet at det bliver færdig, så jeg kan køre på 76eren til den kommende sommer. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvordan går jeres start på sæsonen 2014?

Indlæg af strynboen »

har ikke fået cbx"en ud af stuen..men har kørt på konens gn250 siden marts..på arbejde...så har kørt nogle 100 km på mc..har lige fået 550 på vejen.
det er altid en speciel fornemmelse at runde de 140 for første gang i sesonen..man er lidt rusten i starten..men dejligt at komme i træning
.fik et brugt rpm gear fra canada til 250 kr incl levering..det er billigere end 100 euro fra cms,,,for et nyt...hvor der også skal sinmmering og fragt oveni..
min cb 500 t...er stadig en uhyggelig føleton af ulykker...efter test af dækkene..er de rådne..og forøvrigt begge fordæk som ikke må monteres bag...hnmmmm flere udgifter..
Vedhæftede filer
mont af rpm billede af maskinen-250.jpg
mont af rpm billede af maskinen-250.jpg (73.85 KiB) Vist 11408 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hvordan går jeres start på sæsonen 2014?

Indlæg af kreidlerhansen »

juhl-drengen skrev:Jeg ved det fordi jeg havde en r-setup på både min zuki og Satte en på en kammerats JOG :(y)

De bremser sgu meget fornuftigt de kalibre! ihvertilfald især hvis man sammenligner med en bremsekaliber fra dengang man lige var begyndt med det på mc og knallert :wink:
Så er det jo ikke sjovt at have dig herinde, når du ved sådan noget, bwaahahaaha! :teeth2


Lars >> Så ER den CB500T da kommet i de rette hænder! :thunge Og det vil jeg minde dig om ved enhver given lejlighed! ;)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvordan går jeres start på sæsonen 2014?

Indlæg af strynboen »

:hihi jesper du kan få det posetive ud af en død vandrotte..en god egenskab på ethvert forum.... :(y)...jeg har løst dæk problemet..har et off road dæk ,fra dt 125 18 tommer..det kommer på til test kørsel...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Hvordan går jeres start på sæsonen 2014?

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jubii.. Min sæson er startet godt. Fs1 mc'en er startet op med den modificerede 5gears motor med 47mm yg cylinder.. Slæber som en hest i 5. gear op ad bakker og runder 85 som en mis med 15/43 gearing ved ca 9500 omdr./min.

Imorgen skal den på sin første tur over Storebælt :shutup :hot :tuba
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvordan går jeres start på sæsonen 2014?

Indlæg af juhl-drengen »

Morten: Juhl synes godt om dette :hihi
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hvordan går jeres start på sæsonen 2014?

Indlæg af kreidlerhansen »

Morten - Webmaster skrev:Jubii.. Min sæson er startet godt. Fs1 mc'en er startet op med den modificerede 5gears motor med 47mm yg cylinder.. Slæber som en hest i 5. gear op ad bakker og runder 85 som en mis med 15/43 gearing ved ca 9500 omdr./min.

Imorgen skal den på sin første tur over Storebælt :shutup :hot :tuba
Vi ses måske i morgen formiddag, så? ;) Jeg er knallert-løs for en tid, så jeg kommer i æ gamle, rustne Alfa inden jeg drøner til påskefrokost hos mine forældre.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hvordan går jeres start på sæsonen 2014?

Indlæg af kreidlerhansen »

strynboen skrev::hihi jesper du kan få det posetive ud af en død vandrotte..en god egenskab på ethvert forum.... :(y)...jeg har løst dæk problemet..har et off road dæk ,fra dt 125 18 tommer..det kommer på til test kørsel...
Mehehehe! Vi to tænker omtrent ens - jeg synes, det er synd og skam at smide en maskine ud, hvis den kan reddes, uanset indsats og beløb. Det er lidt hårdt for mig st arbejde på en skrotplads! :hihi
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"