Side 1 af 1

Trækaksel problem

: søn 20. okt 2013 19:35
af Peterma
-var i dag ved at skifte de inderste trækakselled på min 2005 seat altea 1.9 tdi 105 hk. (chippet til 152 hk)
pga. at den rystede i styrtøjet under acceleration og kunne godt mærke at det gamle kørte meget dårligt i sporene
hvor kuglerne kører.

De nye led er fra Tristan - og her kommer mit spørgsmål så: - har det noget betydning at der er slør i strålerne mellem led og aksel?

Se evt. dette klip, så er det lettere at forstå.

SKF
" onclick="window.open(this.href);return false;

Tristan

" onclick="window.open(this.href);return false;

Det originale led har ikke slup sidevejs men min kammerat som har været mekaniker i 15 år siger at det ikke har nogen betydning.

Har både prøvet med et SKF og et Tristan led og det er det samme.

Strålerne på akselen er jo ikke slidt, tror måske at de uoriginale producenter har lidt større tolerancer.

Re: Trækaksel problem

: søn 20. okt 2013 21:55
af Poul-Erik A.
Jeg tror heller ikke det viste slør er et problem, for det er på den anden led i knokleleddet, der ikke må være slør. I de ydre led vil den store møtrik jo også spænde det sammen omkring hjullejet. Sønnens Polo har lige været igennem det samme problem