Blåt forrør

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27

Blåt forrør

Indlægaf Lars J » lør 31. aug 2013 17:37

Jeg ved ikke om det har været oppe at vende tidligere, men hvis man døjer lidt med for blå forrør, kan man bruge midlet der hedder Blue away. Det har en lidt krads lugt og en konsistens som krompolermiddel, men virker perfekt til at fjerne den blå farve på forrør.
Vedhæftede filer
Blå forrør.jpg
Blå forrør.jpg (234.63 KiB) Vist 2526 gange
Blå forrør_.jpg
Blå forrør_.jpg (245.26 KiB) Vist 2526 gange

Brugeravatar
kreidler
Stor knallert
Indlæg: 188
Tilmeldt: tirs 27. mar 2012 19:29

Re: Blåt forrør

Indlægaf kreidler » lør 31. aug 2013 19:45

super

Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 2428
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Blåt forrør

Indlægaf 12V » lør 31. aug 2013 19:49

Fedt, kendte jeg ikke. Autosol klarer det dog også meget fint. Min puch ms fik en tur forleden og alt blå gik væk.
mvh. Carsten - 12V.dk - SmallPistons.dk

Vejledning til upload af billeder, klik her.
Ny 2016 udgave, det har aldrig været nemmere!

Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54

Re: Blåt forrør

Indlægaf Henrik Buresø » lør 31. aug 2013 19:59

Jeg bruger betegnselen for autosol som krom fjerner,har prøvet nogle gang på bla en skærm,men cromen forsvandt til en bleg crom :lol:
[youtube][/youtube]

Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27

Re: Blåt forrør

Indlægaf Lars J » lør 31. aug 2013 20:31

Ja man skal være lidt varsom med Autosol, da det faktisk kan ridse en nyforkromet udstødning eller andre forkromede dele. Det er jo et slibe-poler-middel. På et forrør gør det måske knap så meget.

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Blåt forrør

Indlægaf strynboen » lør 31. aug 2013 20:50

hvorfor er det kun det yderste lag..som bliver blåt..troede at metallet var indfarvet..men det er alså en proces som sker i overfladen af cromen..ikke i selve metallet
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 2428
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Blåt forrør

Indlægaf 12V » lør 31. aug 2013 21:37

Nu vi er ved emnet, hvorfor sker dette egentlig? Jeg troede før at det var fordi tænding stod helt forkert, eller udstødningen der ikke passer til motoren. Men jeg oplever det på flere maskiner, også 100% originale og velfungerende maskiner med meget akkurat justering af karburator og tænding.
mvh. Carsten - 12V.dk - SmallPistons.dk

Vejledning til upload af billeder, klik her.
Ny 2016 udgave, det har aldrig været nemmere!

Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3915
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42

Re: Blåt forrør

Indlægaf Dewil » lør 31. aug 2013 21:59

Forrøret på min 76´blev rødglødende...... fordi at den kørte meget for magert... så det er i al fald en af mulighederne. Havde jeg fortsat, var der nok blevet hul i stemplet..
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning

Billede

Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 2428
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Blåt forrør

Indlægaf 12V » lør 31. aug 2013 22:13

Ja det ville selvfølgeligt give blåt rør, jeg har dog aldrig haft et glødende rør.

Jeg oplever det både ved min Puch MS og min FS1. Begge i std. trim, og begge har kørt omkring 200 km bundgas i et huk. Så jeg tror ikke blandingen er forkert :)

Begge har dog billige kopi forrør, måske kan det også have noget at sige. At de bliver nemmere blå?
mvh. Carsten - 12V.dk - SmallPistons.dk

Vejledning til upload af billeder, klik her.
Ny 2016 udgave, det har aldrig været nemmere!

Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27

Re: Blåt forrør

Indlægaf Lars J » lør 31. aug 2013 22:19

Det er kromen der ikke kan tåle de høje temperaturer der er på forrør. Derfor lavede mange mc fabrikanter dobbeltvæggede afgangsrør i 70/80erne (og gør det stadigvæk) hvor det var mere almindeligt med forkromede forrør. Med dobbeltvægget afgangsrør blev det yderste rør ikke så varmt og kromen blev ikke så let misfarvet. Det afhænger sikkert også af kromkvaliteten.
Senest rettet af Lars J søn 1. sep 2013 09:34, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
dalgaard
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: man 7. apr 2008 00:14

Re: Blåt forrør

Indlægaf dalgaard » søn 1. sep 2013 09:17

Jeg er også sikker på at det er noget med blandingen. En lidt federe blanding ville nok begrænse eller reducere problemet ! Min far havde en moto guzzi ( ja ved godt der er en italiener og telefonen kan sku heller ikke stave til det ) som var 2 cylindret! Den gjorde det kun på det ene forrør. Efter meget polimik frem og tilbage endte han ved en guzzi guru på mors så vidt jeg husker. Han dysede lidt op på den ene karburator, hentede lidt moment og problemet var løst
K1 1977 restaureret,køn og næsten original

hstjerne
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: søn 1. sep 2013 15:54

Renovering af krumtap

Indlægaf hstjerne » søn 1. sep 2013 16:08

Hej.
Er der nogen der kan hjælpe med en kontakt der kan renovere krumtap. :roll:

Desuden mangler jeg aksler til 4 gears Yamaha.

Kan nogen hjælpe??

Stjerne , Gedved

I stalden:
Yamaha K1 78 4 gears - Yamaha K1 78 4 gears - Yamaha FS1 2 gears.


Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster