Side 1 af 1

produktions video fra airsal fabrikken

: tirs 13. aug 2013 09:08
af juhl-drengen
video fra airsals cylinder produktion

" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: produktions video fra airsal fabrikken

: tirs 13. aug 2013 10:06
af 12V
Det ser ud til de har noget lækkert grej, underligt at de så producerer så ringe Puch Maxi cylindre. De har en version der er tæt på en std. uden plombering. Den er 1,5 mm for kort, har slemme støbegrater, stempler der klemmer og larmer. To af mine makkere kører med den, de er begge på udkig efter noget nyt.

Re: produktions video fra airsal fabrikken

: tirs 13. aug 2013 11:07
af strynboen
lækkert grej???..det er fra 1980..og ældre..det er jo næsten øst europæisk...der er ingen robotter..stemplerne spændes manuelt op for udboring af krydspind..med en nylon klods som sikring/presværktøj...det er fint nok...men kræver at maskin operatørene er top prof 24/7-12...bare en dårlig dag..og elendigheden er ude i marked..

robotterne køre perfekt altid..eller er slukket..de er aldrig halvdårlige ,,,som os mennesker.

..men mon fabrikken ser sådan ud i dag...tøjstilen /håret/mangen på det samme...tyder på en gammel film fra 1980erne de analoge metre på maskinerne er også en typisk 80"ting..og siemens plc styringerne

Re: produktions video fra airsal fabrikken

: tirs 13. aug 2013 13:38
af kreidlerhansen
Mon ikke flere af cylindrene til de ældre knallerter er fra den semi-analoge tidsalder, og de derfor varierer en del i kvaliteten?

Mig bekendt er mange ganske tilfredse med T6-serien til div. scootere, og til prisen er der den ondefløjtemig godt med spark i de cylindre! Stemplerne er stadig af tvivlsom kvalitet, når der står 'Airsal' på dem - for stor tolerance, relativt ringe slidstyrke.

På den anden side kan slidstyrken for så vidt være ligegyldig, når størstedelen af den tunede knallertpark herhjemme kun kører på dem i en begrænset periode, inden politiet snupper stumperne... eller også skal de bare på et rullefelt ligesom de andre rødder, og så får den kniven til et eller andet går i stykker; Tophastighedskonkurrencer på rullefelt er da set før.

Re: produktions video fra airsal fabrikken

: ons 14. aug 2013 13:02
af trs
Eneste erfaring jeg har med Airsal er fra min gamle Maxi

Det var en 45 mm den var total umulig at starte kold ( +20 gr) der efter var den fin.

JA jeg har rodet meget med dyser nål sågar skiftet fra rund 15mm Bing til 20mm Dellorto. tænding tændrør -Alt.

Den skulle bare have helt vildt meget benzin for at starte kold.

Hvis den havde været igang i bare 2 min startede den første gang.

Startede første gang ned lovlig cylinder..