fartvindkøling vs tvunget blæsekøling

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3302
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13

Re: fartvindkøling vs tvunget blæsekøling

Indlægaf juhl-drengen » søn 18. aug 2013 20:10

Hvad skulle være maks for en støbejerns/alu cylinder?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3613
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: fartvindkøling vs tvunget blæsekøling

Indlægaf kreidlerhansen » søn 18. aug 2013 21:49

juhl-drengen skrev:Hvad skulle være maks for en støbejerns/alu cylinder?


Der er intet 'max' ift. om motoren dør... ydelsen falder ret drastisk inden da.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3302
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13

Re: fartvindkøling vs tvunget blæsekøling

Indlægaf juhl-drengen » søn 18. aug 2013 22:00

Jeg tænker hvad der funktions mæssigt er det maksimalt fornuftige
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3613
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: fartvindkøling vs tvunget blæsekøling

Indlægaf kreidlerhansen » søn 18. aug 2013 22:29

juhl-drengen skrev:Jeg tænker hvad der funktions mæssigt er det maksimalt fornuftige


Op til det punkt, hvor ydelsen begynder at falde. I princippet burde 150 grader være helt galt, men hvis motoren stadig trække igennem, er der ingen umiddelbar fare...

...medmindre cylinderen pludselig afkøles voldsomt af vand (kørsel gennem stor vandpyt), da cylinderen så kan trække sig for meget sammen ift. stemplet.

Nåja, jeg TROR ikke, der kan fastsættes en bestemt grænse. Man kan mærke det, når motoren begynder at flade ud, og derefter skal man gøre sit bedste for at mindske belastningen, mens man kører lidt videre.


Temperaturmålinger på en fartvindkølet motor kan ene og alene vise, om motoren opfører sig anderledes end ellers. Dvs. man måske kan tage kommende ballade i opløbet, men heller ikke mere end dét.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!


Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster