Et citat.

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Et citat.

Indlæg af Jensmc »

Hmmm!
Jeg har i længere tid lagt mærke til, at rigtig mange brugere, såvel nye som gamle, i trådene næsten hver gang, der svares på et spørgsmål, trykker/clicker på "citer" således at det forrige indlæg igen kommer med, "Xxxx skrev:".
Er det virkelig nødvendigt? At læse det forrige indlæg er da ligeså nemt. Og så tager det ikke al den plads.
Hvis der svares på et indlæg, der ligger længere tilbage, kan "Citer" være en rigtig god ting, men jeg synes nu, den mest benyttes på de forkerte steder.

Til Morten Web:
Og så fylder det vel også en del på/i webhotellet, men det har jeg ikke noget forstand på.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Et citat.

Indlæg af Kai »

Det er vel heller ikke nødvendigt, og jeg gør det som regel selv kun hvis der er noget bestemt jeg vil svare på eller der er kommet flere indlæg siden det indlæg JEG vil svare på.

Et kort citat på en linje eller 2 synes jeg ikke virker forstyrrende, tværtimod kan det tit gøre det hele nemmere fordi jeg straks ser et svar stilet til mig (f.eks i et indlæg med svar til flere) i stedet for at læse et 100 linjer langt indlæg igennem.

Til gengæld er det temmelig irriterende når der citeres alen lange indlæg igen og igen, i den samme tråd. Især når der er mange billeder som nogen har for uvane at citere med. Så bliver tråden hurtigt MEGET lang.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
SigSauer
Gummi rocker
Indlæg: 672
Tilmeldt: fre 28. dec 2012 02:03
Kontakt:

Re: Et citat.

Indlæg af SigSauer »

Jeg er enig med Kai. Nøjes med at citere det nødvendig, i stedet for en alenlang tekst.
Eksempel:
Kai skrev:Et kort citat på en linje eller 2 synes jeg ikke virker forstyrrende
Enig... :-)
/Claus

FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Et citat.

Indlæg af Jensmc »

Nej, der er jeg også enig. Til dels.
Men nogen citerer altså hele indlæg på 15-20 linier til ingen nytte. Det er det, jeg finder unødvendigt og spild af plads.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Et citat.

Indlæg af FS1originalen »

Fint emne at tage op Jens :(y)

Og jeg er helt enig med jer i at det virker "træls og forstyrrende" i tråden at der hele tiden citeres til lange og billedfyldte indlæg!

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Et citat.

Indlæg af Lars J »

FS1originalen skrev: Citat.....nå nej.... :hihi
Jamen nogen har måske behov for at læse en tekst to gange for at forstå den :mrgreen:

....helt enig - det er fyld :tuba
Senest rettet af Lars J man 24. jun 2013 19:56, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Et citat.

Indlæg af Nabo Jan »

Jensmc skrev:Hmmm!
Jeg har i længere tid lagt mærke til, at rigtig mange brugere, såvel nye som gamle, i trådene næsten hver gang, der svares på et spørgsmål, trykker/clicker på "citer" således at det forrige indlæg igen kommer med, "Xxxx skrev:".
Er det virkelig nødvendigt? At læse det forrige indlæg er da ligeså nemt. Og så tager det ikke al den plads.
Hvis der svares på et indlæg, der ligger længere tilbage, kan "Citer" være en rigtig god ting, men jeg synes nu, den mest benyttes på de forkerte steder.

Til Morten Web:
Og så fylder det vel også en del på/i webhotellet, men det har jeg ikke noget forstand på.
Du ser da også alting :thunge
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Et citat.

Indlæg af Jensmc »

Jah, jeg er nok blevet noget sær her på det sidste, men det glæder mig, at flere har det på samme måde.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Et citat.

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg et enig.. At citere korrekt gør en tråd meget mere interessant og udholdelig.

Her er lidt om emnet:

http://www.usenet.dk/?side=citatteknik&m=C" onclick="window.open(this.href);return false;
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Et citat.

Indlæg af trs »

Billeder og filer fylder. Tekst fylder intet.
Man bruger database / pegepinde
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"