Renovering af starter motor ?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Renovering af starter motor ?

Indlæg af Lars J »

Min starter motor er stået af på Benellién. Den kører ikke når jeg sætter direkte 12V på den. Spørgsmålet er om sådan en kan renoveres og kan det betale sig ? Hvad er det typisk der gør en starter defekt ? Kullene i den ser i øvrigt fine ud.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Renovering af starter motor ?

Indlæg af Jensmc »

Hvad er det for en Benilli? 500, 750 eller 900?
Knallert?

Hvis det er en MC, ville jeg nok konsultere en autoelektrikker. De plejer at vide besked.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Renovering af starter motor ?

Indlæg af Lars J »

Benelli 900 Tornado Tre.

Ja en renoveret starter skulle så vidt jeg har hørt være bedre end en ny, så må lige forhøre mig ad hos en autoelektriker.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Renovering af starter motor ?

Indlæg af Jensmc »

Nååårh, så ny.
Jeg tænkte på 4 og 6 cylindrede.
En 900 tre ser lækker ud. Kører den lige så godt, som den ser ud?
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Renovering af starter motor ?

Indlæg af Lars J »

Den kører super. Den blev oprindeligt udviklet m.h.p. superbike klassen, men da den var klar til serieproduktion af de 100 stk. der kræves, blev reglerne lavet om og hele projektet blev skrinlagt af Benelli. Efterfølgende producerede de kun gademodellen, men med de samme gode køre egenskaber. Den har 50/50% fordeling af vægten på for- og baghjul, ved at rykke motoren helt frem i stellet og lægge køleren i bagenden. Har ikke prøvet noget der er bedre til sving end denne :)
Vedhæftede filer
286317-benelli-tornado-900-tre-novecento.jpg
286317-benelli-tornado-900-tre-novecento.jpg (97.36 KiB) Vist 4828 gange
281579-benelli-tornado-900-tre-novecento.jpg
281579-benelli-tornado-900-tre-novecento.jpg (57.19 KiB) Vist 4828 gange
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Renovering af starter motor ?

Indlæg af strynboen »

lyder som en model..hvor reservedele hænger på træerne..
.men meget højt..så ingen kan nå dem....fnis...hvis din elektro mekaniker opgiver starteren..skal jeg nok lave den..vi fremstiller/renovere dem helt fra bunden..så er aksel og tænder ok..kan resten altid laves.,.kulbroen kan dog være en satan at finde
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Renovering af starter motor ?

Indlæg af juhl-drengen »

ELSKER den "RØV" :shutup
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Renovering af starter motor ?

Indlæg af Lars J »

strynboen skrev:lyder som en model..hvor reservedele hænger på træerne..
.men meget højt..så ingen kan nå dem....fnis...hvis din elektro mekaniker opgiver starteren..skal jeg nok lave den..vi fremstiller/renovere dem helt fra bunden..så er aksel og tænder ok..kan resten altid laves.,.kulbroen kan dog være en satan at finde
Tak Lars. Du har ret m.h.t. reservedele. Selv om starteren er en japansk Denso, er der ikke en eneste anden type motorcykkel der benytter denne model :? Elektromekanikeren (mig selv :mrgreen: ) baksede med starteren her til aften. Havde læst på nettet at en starter med kul- og oliestøv indvendig på rotoren/magneter/kul kunne få den til at stoppe med at virke. Så den blev skildt ad og renset med en klud og benzin indvendig på alle dele og til sidst pustet helt clean med trykluft. Efter den operation snurrede den lystigt og uden problemer med 12V direkte på. Troede at jeg havde fundet de vise sten og monterede den igen. Skal lige hilse og sige at den kun med nød og besvær kan skubbes ind ved at lirke og vrikke den ind. Damm den er tæt pakket den maskine. Alle stik og kabelsko blev ligeledes renset og monteret igen. Men ak nej - stadigvæk samme klikken og ingen rotation på starteren. Ved kortslutning af startrelæet skete der ingen ting. Ingen klik - ingen rotation af starter.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Renovering af starter motor ?

Indlæg af strynboen »

der er nok afbrudte viklinger i ankeret..det gør at den duer nogelunde..hvis komutatoren vender så de gode viklinger har kontakt i start øjeblikket..men når den rotere kommer den ind i de afbrudte/kortsluttede viklinger..og virker så ikke..effekten er også 1/3 hvis den kan rotere..men pil ankeret ud og send det til le..så skal jeg give en vennepris..på mellem 500-1000 kr for en omvikling..jeg har ikke tid til at gøre det gratis..
hvis alt andet glipper..
er du nu helt sikker på at batteriet giver full amp power...det er noget biks at teste en starter uden belastning..eller uden at crowle ankeret..eller i det mindste at have det i amascopet..


måske fejler det ikke noger..det koster kun fragten at få det testet...
er den med permanente mageneter eller felt spoler
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"