hjælp til forbremse!

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
simon nyborg
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: man 26. jul 2010 08:50
Kontakt:

hjælp til forbremse!

Indlæg af simon nyborg »

Jeg har renoveret min hydrauliske forbremse på min Yamaha Fs1 78 Dx og prøvede at udlufte den men det kan jeg ikke. :crying

Hvad gør jeg forkert?

Mvh. Simon Nyborg.
Jeg er ordblind.

Yamaha FS1 DX 78 nummermatch i originalt look.
Yamaha FS1 DX 76 adskilt i originalt look.
Yamaha FS1 DX 79 brugs knallert med Originalt 17" Stjerne Fælge. http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil ... ipc=874971" onclick="window.open(this.href);return false;
Puch Maxi K brugs knallert. http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil ... ipc=911061" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: hjælp til forbremse!

Indlæg af strynboen »

prøv at sætte en lang klar slange på caliberen...og sug..måske det er lettere end at pumpe olien frem..men ikke sluge katten
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: hjælp til forbremse!

Indlæg af Dewil »

Kanyle fra apotheket og så enten suger du eller tvangsfodrer nedefra.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
janlund77
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 21. okt 2011 15:17
Kontakt:

Re: hjælp til forbremse!

Indlæg af janlund77 »

en renset gammel davs :) olie kande alser med pumpe er rigtig go med en slange på til at pumpe bagl
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: hjælp til forbremse!

Indlæg af kreidlerhansen »

Klem stemplet i bund i kaliberen.

Læg en tynd træplade på ydersiden af kaliberen og en hen over stemplet.

Spænd en skruetvinge op, så stemplet forbliver i bund.

Sæt en stump klar slange på udluftningsskruen og åbn den.

Pil dækslet af bremsemasteren og hæld væske i.

På et tidspunkt skulle væsken gerne selv løbe ud af slangen på udluftningsskruen - husk at fange væsken i en beholder!

Luk skruen og lad slangen sidde.

Fyld væskehuset til 1mm under kanten.

Pump langsomt et par gange, hold klingen inde og åbn skruen kortvarigt, inden du lukker igen.

Gentag indtil klingen 'bliver fast at trække'.


Du skal ikke myre på, som ville du splitte alt sammen ad. Bare klem lidt og relativt let.

Bliver master-klingen aldrig hård at trække, er din kaliber enten utæt, eller der er stadig luft i systemet.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: hjælp til forbremse!

Indlæg af Dewil »

Detaljen er at en helt tørt FS1 skivebremse-system, kan være helt umulig at få til at tage bremsevæsken af sig selv.... :cry:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: hjælp til forbremse!

Indlæg af kreidlerhansen »

Dewil skrev:Detaljen er at en helt tørt FS1 skivebremse-system, kan være helt umulig at få til at tage bremsevæsken af sig selv.... :cry:
Kreidleren er lige så besværlig... eller, den kan være det. En total udtømning + en sprøjte fra apoteket og baglæns påfyldning via luftskruen må således være den bedste løsning.

Skruetvingen er dog stadig en god ting at benytte. Jo mindre plads, der er i systemet, desto færre muligheder har luften for at 'gemme sig'.

Yamaha'ens kaliber er vel også i flydende ophæng? I så fald er det yderst vigtigt, at det glider perfekt, da kaliberens ellers 'kæntrer' i ophænget = virker altid blød og bremser stort set kun med bremseklodsen på stempelsiden.

Ikke at jeg vil virke belærende... jeg har bare været dér, og det er møghamrende træls, fordi det slider forkert på skiven og belaster stemplet unødigt. Hvis jeg ikke tager meget fejl kan det også fremprovokere utætheder, fordi O-ringen vrides.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: hjælp til forbremse!

Indlæg af Dewil »

Vi er helt enige Hansen..
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
simon nyborg
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: man 26. jul 2010 08:50
Kontakt:

Re: hjælp til forbremse!

Indlæg af simon nyborg »

tak for de gode råd. :dust

jeg satte et rep. sæt til Bremsecylinder på og det hjalp så kunne jeg udlufte den. :D

Mvh. Simon N
Jeg er ordblind.

Yamaha FS1 DX 78 nummermatch i originalt look.
Yamaha FS1 DX 76 adskilt i originalt look.
Yamaha FS1 DX 79 brugs knallert med Originalt 17" Stjerne Fælge. http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil ... ipc=874971" onclick="window.open(this.href);return false;
Puch Maxi K brugs knallert. http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil ... ipc=911061" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"