Stelnummer oplysning hos politiet.

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Stelnummer oplysning hos politiet.

Indlæg af 12V »

Politiet har åbenbart strammet op på stelnummer oplysning, i forbindelse med tyveri. Jeg er for alvor kommet i gang med mit FS1 projekt, og skulle lige checke stelnummeret inden jeg bruger tid på renovering. Politiet vil nu have sælgers navn og adresse, og ser helst at man gør det inden køb og samtidig oplyser navn og adresse. Hvilket selvf. ville være min foretrukne metode, men glemte det i kampens hede, det er også over 3 år siden jeg købte knallerten.
Jeg kunne ikke huske navn og adresse, og politiet ville ikke gerne hjælpe mig. Men efter lidt frem og tilbage lykkedes det alligevel. Den er ikke registreret som stjålet, som jeg heller ikke gik ud fra.

Blot til info :) Har aldrig haft dette før, og har jo købt en del knallerter gennem tiden. Normalt slår de den bare op uden videre, har også før fået svar på mails ang. dette.
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Stelnummer oplysning hos politiet.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Carsten og tak for info.

Jeg vidste det godt, for sidste gang jeg ville ha' et stelnr. checket inden køb i 2007, var det samme procedure. Ydermere kan et Yamaha stelnr. volde problemer ved søgning i registret, for Politiets formularer er beregnet til først at angive importør-koden og serienummer til sidst. F.eks. WYA-L 381 100XXX. :?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Stelnummer oplysning hos politiet.

Indlæg af Jensmc »

Sidste oplysning er god at vide, Poul-Erik.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Stelnummer oplysning hos politiet.

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg har stik modsatte oplevelse. For 2-3 mdr siden skulle jeg checke ca 10 stel. Jeg fortalte at jeg havde opkøbt dem gennem 5-6 år på stumpemarkeder og ved forskellige private handeler. Jeg fortalte at jeg nok burde have checket dem ved køb, men bare havde været lidt "doven" og derfor aldrig havde fået det gjort.

Den flinke dame på 114 sagde at jeg bare kunne sende hende en liste på mail hvis jeg syntes det var nemmest.

Hun anbefalede mig naturligvis at checke før køb i fremtiden. Faktisk sagde hun at man bare kunne ringe på alle tider af døgnet hvis man stod og ville checke et stel før køb.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Stelnummer oplysning hos politiet.

Indlæg af Dewil »

Jeg tror ikke at man skal belemre Østjyllands Politi udenfor normal åbningstid med den slags.... uha da.. :hihi Sendte faktisk en mail til dem engang netop for at få oplys hvor jeg skulle henvende mig omkring kontrol af stelnumre, det fik jeg så ALDRIG et svar på. Men er godt klar over at vi nok har en af de mest dovne afdelinger.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
brutalus
Junior knallert
Indlæg: 61
Tilmeldt: tors 12. nov 2009 16:48
Kontakt:

Re: Sv: Stelnummer oplysning hos politiet.

Indlæg af brutalus »

Jamen det skal jeg lige huske at nævne for den gamle. Hun er kontormus for Østjyllands Politi her i Horsens:grin:

Sendt fra min LG-P990 med Tapatalk2
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Stelnummer oplysning hos politiet.

Indlæg af Dewil »

Det er den sørgelige sandhed....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Stelnummer oplysning hos politiet.

Indlæg af strynboen »

det er helt normal kontorgang..at kræve navn og adresse på sælger..når man skal have tjekket stelnumre..men med rette høflige tilgang..plejer de at hjælpe..
man skal for alt ikke spille klogere end dem..men med en hvis ydmyghed pænt spørge om de vil hjælpe...hvis ens søster er tjenstemand..med 25 års ansættelse i politiet hjælper det gevaldigt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Sv: Stelnummer oplysning hos politiet.

Indlæg af 12V »

Strynboen, det plejer heller ikke at være et problem for mig. Jeg taler meget høfligt og kommer ikke med kloge visheder. Nok også det der fik hende til at slå det op i sidste ende ;-)
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"