Hvad har jeg fået med posten i dag?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Knud »

Jeg har fået:
RD200 ´74 komplet forgaffel med hjul, skærm(e), bro, beslag, bremse nav, greb+greb konsoller, pynte chrom dele, reflekser- Dem ganze molevitten! (men WTF: postdanmark lænsede mig lige for 500 kr)
RD125 original kabelsæt til speedometer lys
rd125 stempel sæt, standard størrelse
FS1 original stempel
RD80 fuldkåbe, meget flot og komplet med beslag og lys, ikke det der plastik dalre-skrammel som mange andre kåber er lavet af.
:mrgreen:
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Nabo Jan »

Knud skrev:Jeg har fået:
RD200 ´74 komplet forgaffel med hjul, skærm(e), bro, beslag, bremse nav, greb+greb konsoller, pynte chrom dele, reflekser- Dem ganze molevitten! (men WTF: postdanmark lænsede mig lige for 500 kr)
RD125 original kabelsæt til speedometer lys
rd125 stempel sæt, standard størrelse
FS1 original stempel
RD80 fuldkåbe, meget flot og komplet med beslag og lys, ikke det der plastik dalre-skrammel som mange andre kåber er lavet af.
Nice.
Ja de tager ved de banditter, har hørt at der er større chance for at slippe for told, hvis UPS leverer :whew
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Lars J »

Har fundet et af de sjældne omdrejningstællere man kunne købe som ekstra udstyr til Puch VZ Flagskib. Bortset fra det sædvanlige små rust omkring stål kransen ved glasset (sjovt at de aldrig fandt det nødvendigt at give det en gang rust beskyttende grunder først), ser den vældig fin ud. Nu er Flagskibet komplet og original. Spedometeret der fulgte med har jeg dog ikke brug for.
Vedhæftede filer
Omdr. tæller og spedo.jpg
2860302-puch-vz-flagskib.jpg
2860302-puch-vz-flagskib.jpg (110.96 KiB) Vist 14922 gange
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Kai »

Hold kæft det er rendyrket nostalgi det der... bortset fra jeg havde et lidt andet udstødning på min så ligner den fuldstændig min første Knallert som blev samlet ud af et puslespil i 5 papkasser og stod klar til jeg fik mit knallertkørekort som 16årig. MED omdrejningstæller und alles <3

Det blev til rigtig mange km på den..indtil den kørte sidelæns rundt i svingene af sig selv ( bunden af stellet var mørnet og trukket skævt af mit 7.5hk kit med svingstuds og 17mm Bing med det store brølefilter på også)

Jeg savner den stadig.. Pas godt på den !
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Lars J »

Forstår din begejstring :D Det var en af datidens største og fedeste knallerter. Nok det nærmeste man kom en lille motorcykel incl. Kreidler. Den står med original lak og patina. Ved sq ikke helt om jeg skal omlakere eller lade den være. Nogle gange er det fedt at have noget som er helt igennem originalt frem for noget der er ny lakeret. Og jow, jeg passer skam godt på den :(y)

p.s. har også svingstuds, 17 mm Bing og tun cylinder til den :)
Senest rettet af Lars J søn 10. nov 2013 14:43, rettet i alt 1 gang.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Knud »

Ja for hulen da! den er flot!
Nej du skal ikke omlakere tanken, det vil være synd!
Min første mopede var en Puch VZ50 og jeg lavede et tun til den med oplagt udstødning og en Puch Maxi cylinder/topstykke og en 17 mm Bing med sving studs, jeg nåede at trimme skidtet ind og lånte så tunet til en "kammerat" vi (læs: jeg) brugte en eftermiddag til montage, jeg skulle egentlig have forberedt mig til engelsk eksamen i 9 kl., den sommer.
Men ak!: mange timers arbejde i motor-lære på Borgergade skolen i Silkeborg gik på 0-komma-5 lige i Jens Betjensens bagagerum fordi "Båtnakken" lige skulle en tur på gaden og vise "sit" tun frem, jeg hørte kun start brølet fra hans Puch Flagskib med mit tun på og så tog jeg til eksamen, om eftermiddagen var festen slut...og min egen Puch WC50 (som jeg kaldte vraget) fik aldrig fornøjelsen og han havde ikke en dadel at betale med.. hans "lettere" ophidsede far sagde til mig at jeg kunne få en 50´er og så kunne jeg gi´ møg-hvalpen en omgang tørre tæsk for resten...
sorry :offtopic

Gad jeg havde denne fine knallert!
:mrgreen:
Anderz
Junior knallert
Indlæg: 71
Tilmeldt: fre 19. feb 2010 21:32
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Anderz »

Meget cool tilbageblik og keep it like it is!

Min første knallert var også en VZ50. En 500kr. markræs model med buler i tank og bagskærm savet af. En a pindboltene var brækket ved rod så det tog lidt tid før farmand borede den stump ud så cylinder kunne benytte 4 af dem. Køre på 3 var ikke muligt.

Det lokale værksted havde en del stumper fra en af ejerens sønner som havde forladt reden for længe siden. Jeg husker dem som 2 VZ50 uden motorer hvoraf den ene var et flagskib og alt var originalt slidt. For en 300kr. blev det fragtet hjem og jeg benyttede så det ene stel med bagskærm, tank uden buler. Det andet stel (flagskib) gik til en klassekammarat. En kort overgang havde vi næsten identiske sorte/rød tank/lygte VZ50 at køre på. Jeg selv endte endag også i Jyllandsposten med et billed af den.

Samme tid endte en kedelig vel nok regnfuld efterårs søndag formiddag på avis ruten med et syn af an kraftig rusten/patina rød/grå VZ50 uden for det samme lokale værksted. Pris? 130kr. Kaburatoren var total stoppet af sod! Den blev skilt af og kom hjem i dyngen af Puch stumper. En overgang 11 blæserkølede topstykker.

Sagen var bare at jeg ikke var blevet 16 år så det blev byttet til en pæn Puch Maxi P da mine forældre sagde ok til at køre på vej ved anskafelsen af kun en Maxi. En VZ var udemærkedet at køre på men jeg blev Honda CD/Dax tosset via sammme kammerat som fik VZ flagskibet.
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Lars J »

Et billede fra den anden side.
Vedhæftede filer
2860303-puch-vz-flagskib_002.jpg
2860303-puch-vz-flagskib_002.jpg (106.29 KiB) Vist 14829 gange
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af kreidlerhansen »

Hohooooo!

Tidlige julegaver til Hansen kommer der fotos af i morgen, når de sidste sager er hentet...:

Håndbygget ekspansionspotte (SP60 fra jtmxracing.nl)... brugt, men relativt billig
Membranstuds til både org. Bing + Dellorto VHST28 samt custom kædestrammere fra Kiesler/scooterracing.de
Dellorto UA17S1 (2 stk - billige Arbeo licenskopier, mest for hyggens skyld)

Jeg sigter efter 12HK plus det løse med 60cc næste sæson. Det er ikke uden grund, jeg har i sinde at opgradere til et speedometer, der går til 120km/t... *lad mig nu bare drømme*
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Jensmc »

Den kom ikke med posten, men blev leveret af en bekendt.
Pris? Meget rimelig. 8)
Mangler desværre kåben.
Vedhæftede filer
Photo1565.jpg
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af kreidlerhansen »

SP60 = vrooooooooom!

Billede

RF kædestrammere + styranslagsdims:

Billede

Membranstuds på Piaggio-basis med mulighed for brug af Dellorto PHBG21, Bing 20-23mm og div. karburatorer i klassen fra 24-30mm... jeg snupper min VHST28:

Billede


Og nu med de rigtige fotos, hehe...
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
dalgaard
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: man 7. apr 2008 00:14
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af dalgaard »

Lækker udstødning. Den ser helt rigtig ud [THUMBS UP SIGN]
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af kreidlerhansen »

dalgaard skrev:Lækker udstødning. Den ser helt rigtig ud [THUMBS UP SIGN]
Den ER 'rigtig'! Nåja, medmindre man ønsker bundtræk... Trækområde mellem 7-13.000rpm og spidseffekt mellem 9.500-11.500rpm, afhængigt af port-designet. Ikke for sarte sjæle, men den er forbavsende støjsvag.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
dalgaard
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: man 7. apr 2008 00:14
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af dalgaard »

Støjsvag men lækker pruttende lyd ! Hvis det kan være lækkert
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af kreidlerhansen »

dalgaard skrev:Støjsvag men lækker pruttende lyd ! Hvis det kan være lækkert
Alle motorer lyder lækkert ved 10.000rpm og derover!

Kan man ikke klare prutteriet, må man springe på en stor firtakter med mindst tre cylindre, mehehe!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Knud »

Jeg havde bestilt nogle LED pærer til at sætte i instrumenterne og de kom i dag.
Det var så´en no´en:
http://www.ebay.co.uk/itm/380581891401? ... 1439.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.co.uk/itm/380562248105? ... 1439.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.co.uk/itm/380544144552? ... 1439.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.co.uk/itm/380705745988? ... 1439.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg gider ikke nosse rundt med at adskille en afbrændt pære og så sætte en LED i...
(men jeg har nu lavet endnu et sæt LED blink lys indsats´er)
jeg har nu 2 autolube tank til oplagt udstødning og en alm autolube tank ..derfor bestilte jeg så også li´e sådan et par:
http://www.ebay.co.uk/itm/160974547380? ... 1439.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
:mrgreen:
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 832
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Hej

Det blev alligevel en god dag. Først og fremmest kan jeg nu komme i gang med at ordne karburatorerne på Yamaha'en:

Billede

Og så fik jeg et NOS takthjul til Zündapp'en. Fedt! :rocks

Billede

/Steen
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Knud »

Til mine 2 kommende Yamaha´er og visse motorer:

Billede

Billede

Billede
:mrgreen:
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Tottenham »

Det sgu smølf :hihi
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 832
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har jeg fået med posten i dag?

Indlæg af Twinsport »

Dagens reservedel med posten:

Billede

Ny indsugningsslange til Honda'en (den tykke).

Nu kan jeg endelig slippe af med den (tynde) slange, jeg har kørt med, indtil nu. Den var godt nok original, men til en C50. En original til C100 hænger ikke på træerne, og når man finder én, koster den mellem 500 og 1.000 kroner. Jeg scorede en brugt til 24 USD :rocks

Nu er al indsugningsstøj væk, blot ved skifte fra tynd, til tyk slange..

/Steen
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"