Drejebænk.

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Drejebænk.

Indlæg af Nabo Jan »

Hej.

Er der nogen som har kendskab til sådan en drejebænk?
http://www.guloggratis.dk/maskiner/vaer ... oxford-aud" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/metal-drejebaenk-boxf ... -88944991/" onclick="window.open(this.href);return false;

Den ser seriøs ud men er det at skyde gråspurve med kanoner, når det kun er til hobby brug og man bare er amatør :whew

Jeg har også kigget på denne her model.
http://www.guloggratis.dk/maskiner/vaer ... igimages=1" onclick="window.open(this.href);return false;
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Drejebænk.

Indlæg af strynboen »

kontimac er solgt af harald skrald...6000 er nok i overkanten..de kostede vist ca 10,000 for 4-5 år siden...ville mene at 4500 er mere realistisk..de er fremstillet i kina

de er 220 volt..en fordel hvis du ikke har 3 faset 400 volt....tror de er rimelige gode
henrik sønderjyde har en. ombygget..med en frekvens omformer..så han har trinløs hastighed


RUD"eren er 380 volt..en anelse bedre..men prisen er helt hen i urskoven....burde koste 8000

der er en vesuv til salg i svendborg..den er ældre end min...den er også for dyr burde koste 3500
http://www.guloggratis.dk/maskiner/vaer ... s=1#images" onclick="window.open(this.href);return false;
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Drejebænk.

Indlæg af Nabo Jan »

strynboen skrev:kontimac er solgt af harald skrald...6000 er nok i overkanten..de kostede vist ca 10,000 for 4-5 år siden...ville mene at 4500 er mere realistisk..de er fremstillet i kina

de er 220 volt..en fordel hvis du ikke har 3 faset 400 volt....tror de er rimelige gode
henrik sønderjyde har en. ombygget..med en frekvens omformer..så han har trinløs hastighed


RUD"eren er 380 volt..en anelse bedre..men prisen er helt hen i urskoven....burde koste 8000

der er en vesuv til salg i svendborg..den er ældre end min...den er også for dyr burde koste 3500
http://www.guloggratis.dk/maskiner/vaer ... s=1#images" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvad skal man så vælge når Vesuv er for stor og tung?
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Drejebænk.

Indlæg af Michael »

Min Vesuv er suveræn præsis og ikke ret stor. Den er med dobbelt kilerem-jeg har ikke nogen billeder lige nu.
Min erfaring er at Kina bænkene ikke er ret præcise og stive.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Drejebænk.

Indlæg af strynboen »

mange af kina og de østtyske er IKKE med prisme vanger..flad vange er følsomme for vibrasioner..som forstærkes..ved f eks udboring.
.prisme vangen styre meget mere presist..og opsluger alle vibrasioner..da den lægger helt til... fladvangen køre oven på..og styre kun lidt på siderne

vesuven er ikke så stor..den på billed er ca 3 meter..det er presions maskiner fremstillet i danmark...så der kan findes lidt stumper ..
den på billed er samme størelse som min..den er bare uden gearkasse..man behøver ikke så mange gear...3 gear er fint nok..min har 6..da den er lidt nyere..men du kan lave alt du overhoved kan finde på..på den der...der kan tages et stykke ud af vangen..og monteres en u afhænig 4 klo..så kan alt udbores..eller glatplan som der kan skrues cylendre på og opbores og hones...und so veiter...men der skal følge de ekstra patroner med..og gerne vekselhjul..så du kan lave gevind(det er det eneste de bruges til)


man skal altid tjekke hoved lejerne i gamle drejebænke.....en stor jernstang...ind under patronen....sæt et måleur på oppefra...og tryk...så må der ikke komme mere end højest 1-5 hundredele udsving...de kan justeres...nogle har bronce konisk bøs..som presses ind og lukker sammen om hoved akslen...andre har koniske lejer...

er det en prince skolemaskine du har michael...det er en finmekanisk bænk

byd dog 4500 for kontimagen..og se hvad der sker....skulle du komme til at give 5000..er det aligevel fint nok...hvis der kan følge noget udstyr med...det koster trods alt mere end bænken..hvis du skal have alt der behøves
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Drejebænk.

Indlæg af kreidlerhansen »

Husk nu, der skal være plads til et Kreidler-topstykke!

:hihi
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Drejebænk.

Indlæg af Nabo Jan »

strynboen skrev:mange af kina og de østtyske er IKKE med prisme vanger..flad vange er følsomme for vibrasioner..som forstærkes..ved f eks udboring.
.prisme vangen styre meget mere presist..og opsluger alle vibrasioner..da den lægger helt til... fladvangen køre oven på..og styre kun lidt på siderne

vesuven er ikke så stor..den på billed er ca 3 meter..det er presions maskiner fremstillet i danmark...så der kan findes lidt stumper ..
den på billed er samme størelse som min..den er bare uden gearkasse..man behøver ikke så mange gear...3 gear er fint nok..min har 6..da den er lidt nyere..men du kan lave alt du overhoved kan finde på..på den der...der kan tages et stykke ud af vangen..og monteres en u afhænig 4 klo..så kan alt udbores..eller glatplan som der kan skrues cylendre på og opbores og hones...und so veiter...men der skal følge de ekstra patroner med..og gerne vekselhjul..så du kan lave gevind(det er det eneste de bruges til)


man skal altid tjekke hoved lejerne i gamle drejebænke.....en stor jernstang...ind under patronen....sæt et måleur på oppefra...og tryk...så må der ikke komme mere end højest 1-5 hundredele udsving...de kan justeres...nogle har bronce konisk bøs..som presses ind og lukker sammen om hoved akslen...andre har koniske lejer...

er det en prince skolemaskine du har michael...det er en finmekanisk bænk

byd dog 4500 for kontimagen..og se hvad der sker....skulle du komme til at give 5000..er det aligevel fint nok...hvis der kan følge noget udstyr med...det koster trods alt mere end bænken..hvis du skal have alt der behøves
Jeg har budt 4000kr men han ville ikke gå længere ned end 5000kr, der er lidt tilbehør med.
Har aftalt at se den på lørdag.
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Drejebænk.

Indlæg af Nabo Jan »

kreidlerhansen skrev:Husk nu, der skal være plads til et Kreidler-topstykke!

:hihi
Det bliver så et blæsekølet af slagsen mere er der vist ikke plads til :whew
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Drejebænk.

Indlæg af kreidlerhansen »

Nabo Jan skrev:
kreidlerhansen skrev:Husk nu, der skal være plads til et Kreidler-topstykke!

:hihi
Det bliver så et blæsekølet af slagsen mere er der vist ikke plads til :whew
Opspænding i pinoldokken og så et rodehoved i kloen, i stedet så? Burde da være muligt at gøre plads til et løst indertopstykke på den måde.

Jeg giver et par meter 60mm alu-stang til den tid... det kan bruges til lidt af hvert.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Drejebænk.

Indlæg af Michael »

strynboen skrev:mange af kina og de østtyske er IKKE med prisme vanger..flad vange er følsomme for vibrasioner..som forstærkes..ved f eks udboring.
.prisme vangen styre meget mere presist..og opsluger alle vibrasioner..da den lægger helt til... fladvangen køre oven på..og styre kun lidt på siderne

vesuven er ikke så stor..den på billed er ca 3 meter..det er presions maskiner fremstillet i danmark...så der kan findes lidt stumper ..
den på billed er samme størelse som min..den er bare uden gearkasse..man behøver ikke så mange gear...3 gear er fint nok..min har 6..da den er lidt nyere..men du kan lave alt du overhoved kan finde på..på den der...der kan tages et stykke ud af vangen..og monteres en u afhænig 4 klo..så kan alt udbores..eller glatplan som der kan skrues cylendre på og opbores og hones...und so veiter...men der skal følge de ekstra patroner med..og gerne vekselhjul..så du kan lave gevind(det er det eneste de bruges til)
Den på billedet er magen til min. Den har ikke kun tre gear. Den har 2 x 3 gear da der både er høj og lav gearkasse på den.
Man skal bare passe på at det lave gear ikke er smadret- det bliver det hvis man skifter under kørsel. Ellers super bænk. Min er ca 1,5 meter lang.

man skal altid tjekke hoved lejerne i gamle drejebænke.....en stor jernstang...ind under patronen....sæt et måleur på oppefra...og tryk...så må der ikke komme mere end højest 1-5 hundredele udsving...de kan justeres...nogle har bronce konisk bøs..som presses ind og lukker sammen om hoved akslen...andre har koniske lejer...

er det en prince skolemaskine du har michael...det er en finmekanisk bænk

byd dog 4500 for kontimagen..og se hvad der sker....skulle du komme til at give 5000..er det aligevel fint nok...hvis der kan følge noget udstyr med...det koster trods alt mere end bænken..hvis du skal have alt der behøves
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"