Den gamle knallert er solgt - en bil skal købes?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
KnallertBanden
Junior knallert
Indlæg: 11
Tilmeldt: man 2. apr 2012 13:31
Kontakt:

Den gamle knallert er solgt - en bil skal købes?

Indlæg af KnallertBanden »

Hey dudes,

Så kom dagen hvor jeg fik solgt min knallert. Det er både sorgmodigt og også en god fornemmelse - for nu skal jeg have bil :tuba

Hvilken bil kan I anbefale til 50.000 kroner? Jeg har selv de 30.000, så de sidste 20.000 skal finansieres jyskebank, Pengeautomaten eller hvem jeg nu kan få til at låne mig de sidste penge. Har I gode erfaringer med lån, så byd ind.

Nøøj, hvor jeg glæder mig til en lækker vogn :rocks
KnallertBanden
Junior knallert
Indlæg: 11
Tilmeldt: man 2. apr 2012 13:31
Kontakt:

Re: Den gamle knallert er solgt - en bil skal købes?

Indlæg af KnallertBanden »

Hvis I ser nogle gode tilbud på diverse bilbaser, så post dem endeligt heridne!!
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Den gamle knallert er solgt - en bil skal købes?

Indlæg af Guess who »

Velkommen til knallertbande

Held og lykke med køb af bil, dem er der jo masser af!

Men hvor i landet hører knallertbanden hjemme, hvis et godt tilbud skulle komme frem - det fremkommer ikke af din profil.

Mvh
Benny
Brugeravatar
hybber
Fuldblods knallert
Indlæg: 396
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 13:44
Kontakt:

Re: Den gamle knallert er solgt - en bil skal købes?

Indlæg af hybber »

Velkommen til!

Nu er det ikke for at lyde alt for fornuftig (læs kedelig), men hvis jeg var 18 år i dag, og skulle ud og købe bil, ville jeg ikke låne de ekstra penge. Nu aner jeg selvfølgelig intet om din smag i biler, men du kommer altså langt for 30000 til den første bil! Og den første bil er noget helt specielt, men samtidig er det også den du skal lære at køre bil i og få erfaring som bilist! Det kan let betyde buler, så jeg ville sondere terrænet i klassen omkring 30000 og så vælge noget der. Og hvis du er tålmodig og laver en god handel, vil den holde værdien fornuftigt, da de første værditab jo er taget af de tidligere ejere!

Om et års tid, når du så har fået erfaring og måske sparet lidt op, så sælger du den igen og køber noget dyrere og lækrere!

Blot min mening, om du vil bruge det, er selvfølgelig op til dig!

Synes jo bare det var sjovere at have lidt håndører at gå i byen for og udbedre de småting der utvivlsomt vil komme på en brugt bil kørt af en 18 årig, istedet for at betale dem i renter!

Jesper
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Den gamle knallert er solgt - en bil skal købes?

Indlæg af kreidlerhansen »

Læg til købsprisen forsikring og ejerskifte... at låne 20.000kr til den gængse ågerrente kommer til at koste det samme pr. måned som det gennemsnitlige vedligehold!

I kraft af der er tale om brugte biler i den meget billige ende, vil jeg nærmere anbefale en ung førstegangskøber at finde en nysynet bil hos en forhandler til ca. 15.000kr, da der medfølger en begrænset garanti på den måde.
Brugte biler fra 50.000kr og nedefter er typisk 6-10 år gamle, afhængigt af typen, og de vil være slidt i et eller andet omfang. Der kan smutte en toppakning, tandremmen eller koblingen skal skiftes, og det første værkstedsbesøg kan let rende op i 5.000kr... så er det altså RAREST at have en sjat kontanter i baghånden.

Man kan også være heldig, så en del af opsparingen kan skydes af på brede fælge og stereoanlæg, hvis bilen kører problemfrit et par år.

Alt andet lige: Sæt helst 1.000kr til side hver måned til fremtidigt vedligehold. Det er en dyr fornøjelse at være bilejer.

Stod jeg med 30.000kr som førstegangskøber, var jeg sprunget i en ny microbil for at få garantiperioden og typisk en god forhandlerrabat på forsikringen de første to-tre år. Men det er svært at tænke sådan, hvis omgangskredsen kører BMW 323i og deslige. ;)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Den gamle knallert er solgt - en bil skal købes?

Indlæg af Kim B S »

Hej KnallertBanden.
Jeg er ret enig med Jesper og Jesper. :wink: Du får mest for pengene ved at finde en ældre bil i fin stand, som har kørt få kilometer. :wink: Og for at holde forsikrings-prisen nede, skal den ikke være alt for stor. :wink: Jeg ville i dit sted vælge en VW Polo fra midten af halvfemserne, Golf 2, Opel Corsa, Nissan Micra, Toyota Yaris eller Coralla. Noget i den stil. Måske en som er importeret, så er der typisk mindre rust. :wink: De nævnte biler er også rimelig billig i reservedele, og plejer at være ret driftsikre. :(y) Personlig vil jeg holde mig langt fra koreanske og Franske biler. Det giver alt for mange problemer, og bliver for dyrt i længden. Jeg har efterhånden set mange eksempler i mellem familie og venner. Som sagt køre jeg selv Volvo, og har meget gode erfaringer med det, men der er ikke nogen som er små nok, til at man kan få forsikrings-prisen langt nok ned når du er ny-startet. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"