hænge på oliefyr. kedel.... stoker...nogen erfaring ??

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

hænge på oliefyr. kedel.... stoker...nogen erfaring ??

Indlæg af strynboen »

jeg har haft en kæmpe stoker en JA.. fra ringe maskinfabrik..men nu flytter vi til et "normalt " hus på 200 m2....der er en lille itiliansk støbejern keddel..og overvejer en lille pillebrænder..som sættes på i stedet for oliefyret.....MEN hvad virker...og især hvad virker IKKE... :what2
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
x381x-yamaha
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: lør 21. apr 2012 09:53
Kontakt:

Re: hænge på oliefyr. kedel.... stoker...nogen erfaring ??

Indlæg af x381x-yamaha »

Hejsa du kan jo købe en Scotte pille kedel komplet de er på tilbud i BD
Der er styring og det hele med
Og så siger de at gamle kærlighed ikke ruster :-)
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: hænge på oliefyr. kedel.... stoker...nogen erfaring ??

Indlæg af Dirtyold »

Jeg har lige installeret et Woody mini black star 10 kw med VVB, røgtemp,måler, vejrkompensering, flowmåler, og der kommer også kompressorrens på, når jeg får den nye V10 styring

Mvh. Per
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: hænge på oliefyr. kedel.... stoker...nogen erfaring ??

Indlæg af strynboen »

jeg tjekker lige på på den woody..men troede den var udgået...må lige google
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: hænge på oliefyr. kedel.... stoker...nogen erfaring ??

Indlæg af Dirtyold »

strynboen skrev:jeg tjekker lige på på den woody..men troede den var udgået...må lige google
der er lige kommet en helt ny, med rens i, og der kommer en helt ny styring som hedder V10 om ikk så mange dage

kik den evt. herpå http://midtjysk-vvs.dk/product.asp?product=6014" onclick="window.open(this.href);return false;

den har også større beholder end den jeg lige har fået installeret

Mvh. Per
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: hænge på oliefyr. kedel.... stoker...nogen erfaring ??

Indlæg af Guess who »

Har et velkørende Scotte fyr her i Yamahaland. Det virker perfekt, nemt at få reservedele til og er DK's mest solgt pille fyr.

Renser det et par gange på en sæson og ellers kører og starter det perfekt. Nyprisen er heller ikke afskrækkende.

Mvh
ebnny
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: hænge på oliefyr. kedel.... stoker...nogen erfaring ??

Indlæg af strynboen »

har set denne..men er den ikke dyr..når man kan få et komplet anlæg til 24,000

http://www.pillestoker.dk/shop/woody-pi ... -266p.html" onclick="window.open(this.href);return false;
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: hænge på oliefyr. kedel.... stoker...nogen erfaring ??

Indlæg af Dirtyold »

strynboen skrev:har set denne..men er den ikke dyr..når man kan få et komplet anlæg til 24,000

http://www.pillestoker.dk/shop/woody-pi ... -266p.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ok, meen så skal du jo også ha en beholder lavet, er der så også styring med til den ??
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: hænge på oliefyr. kedel.... stoker...nogen erfaring ??

Indlæg af Dirtyold »

Den bliver også for stor til dit hus, med en 20 kw, prøv lige at se herpå http://www.nordjysk-bioenergi.dk/produk ... lefyr.html" onclick="window.open(this.href);return false; om hvad de anbefaler af størrelse af brænder til hvilket størrelse hus man har

Mvh. Per
Brugeravatar
x381x-yamaha
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: lør 21. apr 2012 09:53
Kontakt:

Re: hænge på oliefyr. kedel.... stoker...nogen erfaring ??

Indlæg af x381x-yamaha »

Tror godt at du kan få en 10 kw. Scotte, komplt med styring og alt lige undet 24000kr
Og så siger de at gamle kærlighed ikke ruster :-)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: hænge på oliefyr. kedel.... stoker...nogen erfaring ??

Indlæg af strynboen »

sælger siger de bruger mindst 4000literom året...så en 15 kw er nok minium desvære
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: hænge på oliefyr. kedel.... stoker...nogen erfaring ??

Indlæg af Dirtyold »

strynboen skrev:sælger siger de bruger mindst 4000literom året...så en 15 kw er nok minium desvære
Hvor mange kvm er huset på og hvor godt er det evt isoleret ?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: hænge på oliefyr. kedel.... stoker...nogen erfaring ??

Indlæg af strynboen »

200m2 og ret dårlig isolering fra 1974....så der er mulighed for mange forbedringer
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: hænge på oliefyr. kedel.... stoker...nogen erfaring ??

Indlæg af Dirtyold »

strynboen skrev:200m2 og ret dårlig isolering fra 1974....så der er mulighed for mange forbedringer
ok men hvis du nu med tiden får det godt isoleret, så vil jeg ikk mene, at den max skal være på 15kw nu og med godt isoleret 10 kw

Mvh. Per
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: hænge på oliefyr. kedel.... stoker...nogen erfaring ??

Indlæg af strynboen »

ja der er også denne
http://www.vvs1.dk/shop/varmesystemer/s ... kwl-4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: hænge på oliefyr. kedel.... stoker...nogen erfaring ??

Indlæg af Dirtyold »

så skal du ringe til Agner og høre om en pris på det her, bare med en 16 kw brænder, det er det sidste nye ,ed rens i

http://midtjysk-vvs.dk/product.asp?product=5680" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: hænge på oliefyr. kedel.... stoker...nogen erfaring ??

Indlæg af strynboen »

hej ja den er perfekt..skal bare have en pris på en /12/14/16 kw...kan den også fås til 24.000...er mest stemt på en woody..

....men hvis jeg ikke kan få en 14 kw..er det scotten..den er også god...det skalæ være et samlet køb for at være lovligt.

..så har hævet beløbet til 25.000..pokkers...det går fra mit værksted...som krymper hastigt nu...godt jeg startede på 200 m2
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: hænge på oliefyr. kedel.... stoker...nogen erfaring ??

Indlæg af Dirtyold »

strynboen skrev:hej ja den er perfekt..skal bare have en pris på en /12/14/16 kw...kan den også fås til 24.000...er mest stemt på en woody..

....men hvis jeg ikke kan få en 14 kw..er det scotten..den er også god...det skalæ være et samlet køb for at være lovligt.

..så har hævet beløbet til 25.000..pokkers...det går fra mit værksted...som krymper hastigt nu...godt jeg startede på 200 m2
du kan få scotte og woody med 10 og 16 kw, styringen på woody kan mere end den der hører med til en scotte, og hvis det så er med den sidste nye V 10 woody styring, er du med på det sidste nye indenfor styring at være..

Mvh. Per
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"