Et lille gearkasse chok.

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Et lille gearkasse chok.

Indlæg af Dewil »

Kikker lidt nærmere på gearkasser i tiden 8) . Faldt over denne i rodekassen, der ved første øjekast ser meget tilforladelig ud...... men ved blot at adskille for visuel inspektion ændrer billedet sig drastisk... :shock:
Akslen er så bøjet at man ikke umiddelbark kan få sidste tandhjul af...

BilledeBillede
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Et lille gearkasse chok.

Indlæg af Jensmc »

Jaah, jeg tror mere, at akselen er deformeret af slag pga. hårde tilkoblinger. Så slår tandhjulenes stråler mod akselen, som så "splatter ud".
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Et lille gearkasse chok.

Indlæg af Dewil »

Det har været temmelig voldsom brug af grejet... :sad
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Et lille gearkasse chok.

Indlæg af Jensmc »

Ja, men det har været gennem mange hænder/krige. Så stærk er nok ingen gearkasse trods alt.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Et lille gearkasse chok.

Indlæg af Kai »

Ligner en hvor mellem hjulet til kickstart har fået fat i kickdrevet og kobling samtidig fordi fjederen er for slap eller knækket.
Det gir som regel et ordentlig brag og en bøjet aksel og en flækket motorblok.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Et lille gearkasse chok.

Indlæg af juhl-drengen »

bare måden man kan se mange drenge på min alder generelt kører deres gamle knallerters gearkasser er ikke ligefrem pæn :crying


så en fyr i morges på en lilla yamaha 4 gear, han trykkede ikke koblingen helt ind ved gearskift og skiftede gear ved bundgas :shock: udover det så kunne man se kædes havde ALT for stort spillerum og hang og slaskede rundt :? havde lidt lyst til at kaste en sten i nakken på ham og give ham en opsang
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Et lille gearkasse chok.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Johannes du ved jo godt at du ikke skal tage så hårdt fat når du skilder dem ad :shutup :shock:
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Et lille gearkasse chok.

Indlæg af kreidlerhansen »

juhl-drengen skrev:bare måden man kan se mange drenge på min alder generelt kører deres gamle knallerters gearkasser er ikke ligefrem pæn :crying


så en fyr i morges på en lilla yamaha 4 gear, han trykkede ikke koblingen helt ind ved gearskift og skiftede gear ved bundgas :shock: udover det så kunne man se kædes havde ALT for stort spillerum og hang og slaskede rundt :? havde lidt lyst til at kaste en sten i nakken på ham og give ham en opsang
Hvis det havde været en Kreidler, er det ok at køre sådan: Der er masser af stumper på markedet!!!
:thunge

Dog trækker jeg selv kun koblingen halvt, når jeg skifter op, eller neutral gas og 'uden kobling'. Intet problem, hvis man kender sin maskine og motoren er justeret rigtigt op.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Et lille gearkasse chok.

Indlæg af juhl-drengen »

jep men jeg taler af erfaring fra min samurai med dens utroligt dårlige kobling.. at det er ikke lige det klogeste :hihi
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Et lille gearkasse chok.

Indlæg af strynboen »

med en tøse knallert med 2 gear..kan man ikke skifte uden kobling..man kan knapt skifte uden mislyde overhoved...det er noget bras med det lange spring..så hellere ingen gear.

.3 gear er minium..4 er fint...... 5 og 6 er lidt i overkanten på en knallert..med mindre den kan køre80- 100 kmt så passer det fint..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Et lille gearkasse chok.

Indlæg af juhl-drengen »

køreglæde mæssigt er 2 gear også utroligt kedeligt der er 3 gear sjovere :hihi men tøse hov hov :evil: men ja den er overhovedet ikke i samme kvalitet som de ældre maskiner :?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Et lille gearkasse chok.

Indlæg af strynboen »

juhl-drengen skrev:jep men jeg taler af erfaring fra min samurai med dens utroligt dårlige kobling.. at det er ikke lige det klogeste :hihi
du taler af erfaring......... :shutup..jeg kørte 2 gear monza ..før du blev født :what2 ..du har ret det er ikke klogt at skifte gear uden kobling på en 2 gear..men ikke pga dens kobling..men pga springet i gearene...


nå det er igen :offtopic
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"