Det koster motivation og tillid!

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Det koster motivation og tillid!

Indlæg af kreidlerhansen »

Jeg er sikkert lidt for blåøjet af natur, så jeg stoler overordnet set på alle mennesker, når jeg ikke ved bedre. Det drejer sig om indtil videre unavngivne forhandlere af Kreidler-dele.


Midt på sæsonen bestilte jeg f.eks. en flok stumper inkl. et sæt kronrørslejer med tilhørende kugleskåle, og jeg understregede, at præcis disse var vigtige, da mine nuværende er GODT trætte... de manglede selvfølgelig, da jeg gennemgik pakkens indhold.
Nuvel, det var en ordre med MANGE småting, så jeg sendte forhandleren et forslag om at sende mig lejesættetog et par andre småting, som portoen lige så godt kunne dække, og jeg ville altså betale fuld pris for alt undtagen lejesættet.
De andre dele var heldigvis 'netop kommet på lager igen, men ak, de var steget 20%!'
Det havde ikke min interesse, så jeg spurgte om han var villig til at eftersende de manglende dele, som jeg trods alt havde betalt for...
Det ville han på den betingelse, at han fik reklame på kreidlerreg.dk, og han hører derfor IKKE fra mig, igen.

Det er ganske enkelt FOR frækt!


Næste forhandler nogle uger senere...
Jeg bestiller bl.a. to stempler og får lovning på tolerancemålene 39,95mm og 39,98mm
Mit grej har en usikkerhed på 1/100mm, men jeg måler stemplerne til hhv. 39,92mm og 39,96mm!
Jeg har før kørt med et stempel af andet fabrikat (nu udgået), som var angivet til 39,98mm, og som jeg målte til 39,98mm med min (angiveligt) high-end elektroniske skydelære. Dette stempel hverken raslede eller tikkede det fjerneste, så jeg kan da via lidt logik få et rimeligt indtryk af, hvor galt min skydelære måler.

Krydspindene måler hhv. 13,98-13,99mm og skal være 14.00mm. Hverken mere eller mindre, da vi i dag IKKE har adgang til tolerancebestemet nålelejer og plejlstænger.
I værste fald havner tolerancen nær 5/100mm, hvilket er 2/100mm over max, og medfører at nålelejet splittes ad uden varsel. I bedste fald slides det unødigt hurtigt og begynder at tikke/rasle inden sin død.

Ydermere er der enkelte små rustpletter på krydspindene, hvilket er noget snot på en hårdforchromet overflade, og så mener jeg, at krydspinden bør gå stramt i stemplet = må ikke kunne rotere, da det må være nålelejets funktion!

Samme forhandler/mekaniker fremviser/håner andre menneskers til tider uheldige arbejde på sin hjemmeside...


Læg dertil et engang Kreidler-orienteret firma i Århus, som med en defekt snittetap og manglende omhu skar skæve, svage 8mm gevind til pindboltene, så gevindet gik i stykker under kørsel... og sendte mig et brev med angivelse for, at møtrikkerne maxmåtte spændes med 15kg.

Skæv krumtap, Skævt slebne krumtaplejer, RACING nålelejer som bliver deforme under brug (<50km) rustne hjullejer, en rusten bagskærm i rustfast stål (!!!), forgaffelsimmerringe som hoppede af under kørsel, forkerte pakninger (til Sachs-motor men havde nu bestil til Kreidler), ovale motorsimmerringe, skæve shims (træls!) og en forbrændingskammerindsats til 60cc med 3,5cc volumen eller 17,2:1 i kompressionsforhold... nåja, revnede koblingsplader og en 5x9mm not som man mente var til svinghjulet.

Jøsses!

Men hey, i det mindste får jeg styr på tolerancemål og -spring for Meteors stempler! Det har længe været et mysterie, som få entusiaster har kendt løsningen på... og holdt kortene tæt til kroppen!

Hemmelighedskræmmeri og min bare....!


Og nej, ingen navne. Jeg vil ikke falde til det niveau, da det ikke er væsentligt i dette emne. Dette drejer sig om, man skal passe på, hvem man sætter sin lid til - når jeg engang har fået ryddet op i forhandlerrodet, kan jeg skrive enkelte anmeldelser. Den tid, den... æh... opgave! ;)


Kunne selvfølgelig sælge ud af alt mit gamle skrammel og skide det hele et stykke. Måske jeg stiller for store krav?
:whew
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"