gas/ilt dåse eller flaske eller... ?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

gas/ilt dåse eller flaske eller... ?

Indlæg af Kai »

Jeg har byttet mig til et lille sødt gas/ilt håndtag:

Billede

Om det kan bruges til noget..andet end tænde smøger med, det ved jeg ikke helt :hihi

Der var også 2 "adaptere" med til gas og ilt flasker/blikdåser:

Billede


Den ene til gas passer fint til f.eks en Sievert gasdåse:

Billede

Slanger..der kan jeg sikkert nok finde noget der kan bruges.
Men..øhh.. hvad så med ilt ? adapterfidusen har ~ 14mm gevind, og der er heller ikke indbygget trykregulator i dimsen..så det er nok ikke så snedigt at mokke den på en 5kg iltflaske med 200bar på.

What to do ? findes der nogen "små" smarte iltflasker med gevind til sådan en fætter der ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: gas/ilt dåse eller flaske eller... ?

Indlæg af strynboen »

hej jeg har noget forskeligt..bla en ilt regulator til de små flasker...jeg skal samle det hele sammen og sende til dig..koster kun fragten...der er også håndtag..og en ilt flaske. og nogle få meter slange.jeg har dog ikke kunne få det til at give de helt høje temperature med flaske/dåse gas...der er flere kalorier i asatylen..men til at slaglodde og løsne skruer
er det fint nok...jeg fik et godt tilbud af peter herinde..og fik et rigtig godt skære /svejse sæt..

jeg har også en lille ny ilt flaske..men den koster lidt :hihi


men du kan jo få det andet..og så se hvad du finder ud af
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: gas/ilt dåse eller flaske eller... ?

Indlæg af kreidlerhansen »

Prøv lige at sprige på ebay.co.uk og søg efter 'oxygen bottle'. Der dukker lidt forskelligt op.

Der fås små engangsflasker med ilt, og i min egen søgen faldt jeg vist over dem hos Bauhaus, men inden jeg fik taget en beslutning/svinget Dankortet, fik jeg tilbudt et 200A TIG-værk (som i øvrigt kan 'begrænses' til brug på en 230V/10A gruppe) for 6.000kr inkl. lidt forskelligt og deriblandt en fyldt 20L engangsflaske med ren Argon. Ergo er jeg på forbrugs-standby, haha!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: gas/ilt dåse eller flaske eller... ?

Indlæg af Kai »

Jeg har ingen planer om at bruge det til at svejse med, jeg har en 180A Migatronic med 0.6tråd og blandgas, det rækker fint til det jeg skal svejse. Desuden kan jeg ikke svejse med autogen.

Men det lille håndtag kunne måske være snild til lige at løsne møtrikker og skruer med, og slaglodde eller lodde alu med durafix.

En rigtig dc/ac TIG svejser kunne være sjov at have.. Jeg byggede godtnok en for nogen år siden, men den kom aldrig til at virke 100% da jeg ikke kunne skrue den langt nok ned i strøm til det jeg havde brug for at svejse i. Jeg har 5m tig slange, HF tændboks, og diverse løsdele endnu.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"