Grøn SS stjålet i aften OG NU GENFUNDET...

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

ØV ØV ,,,, det er sørgeligt læsning igen igen ,,, fand... utroligt at man ikke kan have sine sager i fred,,,, også er det ikke engang sikkert at det er nogen knægte som har gjort det,,, kender en som fik stjålet en yamaha 2 gear for nogen år siden,,, den blev fundet ved en tilfældighed af en elektriker som skulle lave noget el i en garage,,, han genkendte den 2 gears der stod inde i garagen sammen med nogen andre knallerter,,, som hans nabo havde fået stjålet et par år tidligere,,, og kontaktede så naboen,,, for at tjekke stel nr med ham og ganske rigtigt den forsvundne yamaha var fundet igen,,,, der blev ringet efter politiet og de kom og kontrolerede yamaha`n og de andre knallerter samtlige var stjålet over en år række ,,, manden var 55 år gift og med godt job i en ledne stilling,,, så det er ikke altid "hvalperne" der stjæler,,,

og lige et lille hint når i nu kigger efter Poul Eriks Yamaha eller andre stjålne for den sags skyld,,, så vær opmærksom på at den kan have fået en anden farve,,, jeg købte et procjekt af en her fra forum for et par år siden,,, den havde tilhørt nogen af hans venners søn og var stjålet og da den blev fundet igen købte han den af knægten som procjekt ,,,, nå men pointen er at den blev fundet ved at den stod parkeret et sted og man undrede sig over den farve den havde på navne og bremsekaliberen,,, "en blå /lilla metal farve " (samme farve som den de fik stjålet) men resten var pensel malet sort,,, også oven på den fine blå metal farve på tanken,,, et nærmere kig på yamaha`n og det vidste sig at være deres stel og motor nr passede sørme med den gl forsikrings police de havde i lommen,,, så var de jo bare at vente på vedkommende der skulle køre på den kom igen og hentede den,,, så var man fri for at klippe den fine nye kædelås der sad på den igen over,,, så hold øje med årgangs dele og andre specifikke kendetegn og stel nr,,,, det er ikke sikkert den er grøn idag,,,

held og lykke med at finde den igen,,, håber det lykkedes at få den hjem igen som den stod inden den blev stjålet,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej igen alle og tak for hjælpen indtil videre.

Ang. aflåsning skal jeg indrømme, at den ikke var låst, for den blev parkeret et åbentlys sted - men set i bagklogenskaben ulidelige klare lys burde jeg have gjort det. Allerbedst til en lygtepæl - hvis det overhovedet havde haft nogen virkning m.h.t. batteridrevne vinkelslibere.

Inden jeg gik i seng oprettede jeg en anmeldelse hos Politiet også, så det er registreret.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af tøffe »

er bare ked af at høre skal nok prøve at sige det rund om kring hvor jeg kender nogle der bor i mange lands dele i dk men dem der havde finger for lang freme skulle havde dem klippet lige lange så de kunne lære det med at lade anders ting stå i fred er det ikke mugligt at bygge et system hvor man kan indbygge det i stelet så man kan spor dem er der ikke en der er så dygtig her inde som kan lave det til vider salg til alle os ander for er ked af at sige det men det er nok ikke den sidste der forsvinder desvære og er ked af at høre det er sket i gen håber jeg kan hjælpe med ven hilsen tøffe og hel og lykke her fra
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af kreidlerhansen »

GPS-sporing er enkelt nok. Boksen fylder generelt ikke alverden, uanset fabrikat, men batteriet skal holdes vedlige; Enten ved jævnlig opladning eller/og via maskinens ladesystem.

De trækker ganske få ampere ved standby, og man kan få dem med alm. SIM-kort, således GPS'en står på standby, indtil den modtager en SMS som aktivering.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Ja, tænk sig at have haft muligheden for at kunne spore den. Jeg har lige været på 78'eren rundt for at lede de skumle steder - men nej, ingen efterladt SS nogen steder. :(
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af tøffe »

en god ide at monter ville jeg gøre men hvor købes den og hvad pris noget der ved det ked af at høre den ikke dukket op men en god måde at efter lyse den er ved taxa firmaer og bus selskaber de ser og høre meget kan du tro og de lokale pizza steder og grilbarer og lokale værst huse der kommer mange oplysninger der også bare et godt råd har bekente ved skive som har lovet at kikke og spøre og lytte der over mvh tøffe
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af kreidlerhansen »

Harald Nyborg fører bl.a. en af slagsen til 795,-

Prisen er inkl. et taletidsnummer. Den er dog lidt 'bagvendt', idet den reagerer så snart den bliver flyttet udenfor et foruddefineret areal på 30x30m. Derefter ringer den op til ens telefon og sender derefter koordinater, som kan krydsrefereres via google maps eller google earth.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af Tottenham »

Aha! Den er med autolube :what2
Er der andre kendetegn ? vi skal holde øje med ???
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Tottenham skrev:Aha! Den er med autolube :what2
Er der andre kendetegn ? vi skal holde øje med ???
Ja, den var med eftermonteret autolube og et andet lille kendetegn er, at benzintanken troede jeg var en 1974'er - men da nørderiet "nåede" tanken, viste det sig at være en 75'er p.g.a. vulsten ved dæsklet. :?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af Frandsen »

Hej Poul Erik
trist at høre at du har mistet har selv været turen igennem, det sgu irriterende at der er nogle der ikke kan kenne forskel på dit og mit
Håber du finder den igen i nogenlunde ok stand
Mvh
Frandsen
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af Poul-Erik A. »

kreidlerhansen skrev:Harald Nyborg fører bl.a. en af slagsen til 795,-

Prisen er inkl. et taletidsnummer. Den er dog lidt 'bagvendt', idet den reagerer så snart den bliver flyttet udenfor et foruddefineret areal på 30x30m. Derefter ringer den op til ens telefon og sender derefter koordinater, som kan krydsrefereres via google maps eller google earth.
Jeg overvejer faktisk at investere i sådan en model til den lyseblå SS og er klar over, at det stiller krav til batteriet. :wink:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Frandsen skrev:Hej Poul Erik
trist at høre at du har mistet har selv været turen igennem, det sgu irriterende at der er nogle der ikke kan kenne forskel på dit og mit
Håber du finder den igen i nogenlunde ok stand
Tak Frandsen og jeg husker godt dit tilfælde og var der ikke for nylig en maskine til salg, der lignede din ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af kreidlerhansen »

Poul-Erik A. skrev:
kreidlerhansen skrev:Harald Nyborg fører bl.a. en af slagsen til 795,-

Prisen er inkl. et taletidsnummer. Den er dog lidt 'bagvendt', idet den reagerer så snart den bliver flyttet udenfor et foruddefineret areal på 30x30m. Derefter ringer den op til ens telefon og sender derefter koordinater, som kan krydsrefereres via google maps eller google earth.
Jeg overvejer faktisk at investere i sådan en model til den lyseblå SS og er klar over, at det stiller krav til batteriet. :wink:
Jeg må erkende, jeg ikke nærer den store tillid til disse apparater, når først de er spærret inde i en klump metal. Den bedste position må være under sædet. Dernæst skal den jo være skjult, men ikke mere end man kan komme til den for at tjekke status på batteriet - evt. tænd/sluk efter behov, da ingen af Harald Nyborgs håndterer standby-forbruget specielt godt.

Det er ikke umuligt, men det er en ret stor udfordring at få alt på plads. Det nytter heller ikke at have en model, som er udstyret med tydeligt markeret 'on/off'!!!
:hihi

Til 6V-fanatikerne ved jeg, der findes adskillige modeller, som kun kræver 5V/USB-strøm. Der skal sikkert laves lidt el-flikumdik, men det sætter da en grænse for besværlighederne.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af trs »

vil tro dette virker bedre.

http://www.ebay.com/itm/Hells-Angels-Me ... 903wt_1038" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej igen og tak for hjælpen (også om H.A. skiltet) :lol: .

Sidste nyt er, at vi har været hos Harald Nyborg for at undersøge varernes stand-by tider, som ikke ligefrem er imponerende, men de henviser til en kontakt, der kan svare på alle tekniske spørgsmål - herunder om stellet indvendig evt. vil afskærme/dæmpe signalet.
Ellers fandt jeg også en lokal butik, der kan skaffe en model (Indream) til 1995,- og dens interval mellem pos.angivelse er valgfri og kan derved klare stand-by tider op til en måned... http://www.indream.dk/sites/default/fil ... 5-2012.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; Jeg vender tilbage når der er nyt.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af kreidlerhansen »

trs skrev:vil tro dette virker bedre.

http://www.ebay.com/itm/Hells-Angels-Me ... 903wt_1038" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, så har man da stadig sin knallert, men til gengæld er den blevet påkørt af en skamsænket BMW, hvis I forstår sådan en lille, fordomsfuld bemærkning!
:hihi

Poul-Erik A. skrev:Hej igen og tak for hjælpen (også om H.A. skiltet) :lol: .

Sidste nyt er, at vi har været hos Harald Nyborg for at undersøge varernes stand-by tider, som ikke ligefrem er imponerende, men de henviser til en kontakt, der kan svare på alle tekniske spørgsmål - herunder om stellet indvendig evt. vil afskærme/dæmpe signalet.
Ellers fandt jeg også en lokal butik, der kan skaffe en model (Indream) til 1995,- og dens interval mellem pos.angivelse er valgfri og kan derved klare stand-by tider op til en måned... http://www.indream.dk/sites/default/fil ... 5-2012.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; Jeg vender tilbage når der er nyt.
Interessant! Den er jo ikke større, end den kan gemmes i stellet på en Puch Maxi, heh... Som altid koster mindre flere penge, haha!

Det understreger dog, at det ikke er køretøjets monetære værdi, der spiller ind. Ret beset virker det 'fjollet' at investere 10-20% af salgsværdien på måske at kunne finde den igen i potentielt rædderlig stand. Men tanken ligger mig på ingen måde fjern, så opdateringer er naturligvis velkomne!
:thunge
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Sidste nyt om at indhente oplysninger om de forskellige modeller er, at jeg egentlig var mest varm på Indream'en p.g.a. den lange stand-by tid - men ved at stille en del tekniske & kritiske spørgsmål til deres importør blev jeg klar over, at SIM-kortet SKAL være fra Billingcom og de kunne oplyse, at man HAR prøvet med andre kort - men så opstår der problemer.

Så er det jeg bliver usikker på om det er den rigtige løsning, for Harald Nyborgs model(ler) kan nøjes med et taletidskort, der evt. kan tankes efter behov. Så er der stadig stand-by tiden, der ikke er imponerende, men her kunne man måske lave lidt "el-fikundik" med et aflangt 12 volt gelbatteri placeret diskret i stellet, der så kunne "overgå" Indream's stand-by tid.

Hvad ville I andre vægte højest ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af kreidlerhansen »

Vedr. standby-tid, er det så ikke 'bare' at smide en batteripakke på med almnidelige genopladelige batterier? AA eller AAA, altså. Tanken er at placere dén tilgængeligt, så den kan afmonteres og lades op, uden man behøver rode med selve trackeren.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af Poul-Erik A. »

kreidlerhansen skrev:Vedr. standby-tid, er det så ikke 'bare' at smide en batteripakke på med almnidelige genopladelige batterier? AA eller AAA, altså. Tanken er at placere dén tilgængeligt, så den kan afmonteres og lades op, uden man behøver rode med selve trackeren.
Jo, men det var heller ikke genopladelige LR3/6 jeg tænkte på, men derimod et rigtigt gelbatteri. Jeg kender en type, der sikker som back up i alarmskabe og spec.instrumenter (12 volt 4 ah) via arbejdet. :idea:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af kreidlerhansen »

Poul-Erik A. skrev:
kreidlerhansen skrev:Vedr. standby-tid, er det så ikke 'bare' at smide en batteripakke på med almnidelige genopladelige batterier? AA eller AAA, altså. Tanken er at placere dén tilgængeligt, så den kan afmonteres og lades op, uden man behøver rode med selve trackeren.
Jo, men det var heller ikke genopladelige LR3/6 jeg tænkte på, men derimod et rigtigt gelbatteri. Jeg kender en type, der sikker som back up i alarmskabe og spec.instrumenter (12 volt 4 ah) via arbejdet. :idea:
Og jeg tænker på tilgængelighed for alle! ;)

Skal der endelig noget til, som er blot en anelse usædvanligt, ser jeg hellere et passende laderelæ, som kan smides ind over det originale ledningsnet og lade på boksen.

Gelebatterier af god kvalitet i en tilpas fysisk størrelse og med det antal AH koster alligevel en sjat hos forhandlere, der tager sig af moms og den slags fortrædeligheder.
Så vidt jeg har forstået, koster netop gelebatterier dobbelt op på ærgrelse pr. krone man sparer i indkøb. Alm. blybatterier inkl. vedligeholdelsesfri kan de fleste overkomme at skifte hvert år, når de billige er så... ja, billige! :P
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"