Grøn SS stjålet i aften OG NU GENFUNDET...

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Ja OK, jeg er med nu. Allersidste nyt er nu, at konen foreslog at prøve det lokale elektroniklager/Telekæden, men deres hjemmeside indeholder ikke GPS tracking - men vi kørte omkring dem alligevel - og jo, de er netop begyndt at forhandle dem (TK102-2) til en pris på 1200,- i stil med Harald Nyborg's. Den sidste var netop solgt til en entreprepør, men der kommer flere i næste uge og de kan "skræddersy" et abonnement på 10,-/måned. Så det bliver måske løsningen og så prøve sig frem med 12 volt power supply....
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af kreidlerhansen »

Det er da rimeligt, synes jeg.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Jo, men så har jeg endelig investeret i en GPS tracker fra det lokale Elektroniklager/Telekæden og de ville så oprette abonnement'et dagen efter, men her opstod et problem, for indtil videre havde de kun oprettet til erhvervs-formål (såsom entreprenører), så de kunne alligevel ikke tilbyde et SIMkort til 10,-/ måned.... :shock: Det ville jeg lige tænke over og tror at løsningen bliver i TDC butikken, hvor vi i forvejen har 3 stk Simply Mobil'er til 38,- /2 mdr. + forbrug. Men her et et billede af trackeren og vil forsøge at save en "klap" i bunden af sadlen og gemme trackeren i skumgummiet med "frit udsyn" til satelitterne samt føre omformeren til 12 volt ned gennen hullet bagerst i stellen under sadlen og så mont. et ekstra batteri, der så skal oplades efter behov.
Juli 2012 004.JPG
Juli 2012 004.JPG (46.86 KiB) Vist 10634 gange
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... jeg pakkede sådan tracker ud den anden dag, og kunne se at den ikke lades med 12 volt, men egenligt 5 volt... på boxen på 12 volt ledningen står 5 volt 1000 ma... hvis du måler spændingen ubelastet vil jeg gætte på 6- 6,5 volt... det jeg vil frem til er at man sikkert udemærket kan slutte den direkte til yamahaens 6 volt batteri...
desuden koster sådan en tracker 995 kr i mit lokale bådcenter... trackeren kan også bruges til hund eller kat, og har internt batteri som skulle kunne holde et par dage...
hilsen olieklud
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af kreidlerhansen »

claus olieklud skrev:hejsa... jeg pakkede sådan tracker ud den anden dag, og kunne se at den ikke lades med 12 volt, men egenligt 5 volt... på boxen på 12 volt ledningen står 5 volt 1000 ma... hvis du måler spændingen ubelastet vil jeg gætte på 6- 6,5 volt... det jeg vil frem til er at man sikkert udemærket kan slutte den direkte til yamahaens 6 volt batteri...
desuden koster sådan en tracker 995 kr i mit lokale bådcenter... trackeren kan også bruges til hund eller kat, og har internt batteri som skulle kunne holde et par dage...
hilsen olieklud
5V og 250-1.000mA er blevet favoritten til småelektronik takket være USB-standarden i computere. Det giver en stor fleksibilitet for både producent og slutbruger, at dimserne kan hægtes på en PC.

Men jeg ville ikke sparke ~20% ekstra spænding gennem sådan et system. Det reducerer levetiden drastisk, idet tolerancen typisk kun er +/- 0,25V, og jeg vil (næsten) garantere for, at over-designing af elektronik ikke forekommer... overhovedet! Li-Ion batterier + overladning er heller ikke ønskværdigt.
En regulering bør derfor efter min mening finde sted inden boksen, medmindre den splittes ad i atomer for at fastslå, hvad den er indrettet til at kapere.


Jeg er ikke ekspert, og jeg påstår heller ikke, det er utænkeligt, at det org. 6V kan bruges uden bøvl. Men jeg ser risici, som ville afholde mig fra at prøve.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af claus olieklud »

hej igen... nu fik jeg ikke set hvad der står på selve batteriet, men det kunne fx være 3,7 volt, så der er sikkert også regulering af spændingen inde i selve trackeren...
nu nævnte jeg også at måle den ubelastede spænding på ledningen efter omformerboxen på 12 volt ledningen for at se hvad værdien må være - det kunne poul erik a da snildt gøre uden at ødelægge noget som helst - poul erik a kender jo udemærket forskel på strøm, spænding og modstand idet han er radioamatør

hvis man tager hvilken som helst adapter og måler ubelastet udgangsspænding, vil man altid måle højere end angivet... angivelsen passer dog nogenlunde i forbindelse med belastning...

pyt med det - lad os høre hvordan traceren fungerer i praksis, jeg går ud fra at der skal leges en del med den inden montering på knallert...

hilsen olieklud
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Jamen du har sikkert ret Claus (og Jesper) og jeg HAR allerede eksperimenteret med det, men batteriet er leveret med 3,7 volt og vil derfor først aflade det ved at starte systemet op og når den så melder "lav spænding" vil jeg prøve at tilslutte 6 volt - først via 12 volt omformeren og derefter via en passende effektmodstand.
Jeg har netop været i telebutikken efter et SIMkort og blev overrasket over, at man godt kender til de trackere, for flere forsikrings-selskaber kræver dem til de dyre biler, så det føltes trygt. :(y)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Henrik N
Moderator
Indlæg: 1354
Tilmeldt: ons 19. dec 2007 19:33
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af Henrik N »

Hej Poul erik

jeg købte også en tk102 på ebay, jeg var ikke klar over at der laves en kopi af den, men det fandt jeg så ud af
da der ingen program med til online tracking, pis, jeg bestilte et sim kort ved tdc, det hedder clik ingen abonnering, du skal selv tank op,
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Henrik og tak for respons.

Jeg blev frarådet et taletidskort, for selvom systemet sender SMS ved "lavvande" er det jo trackeren, der får beskeden - og ikke dig, så du får ikke advarslen og endnu værre hvis maskineriet bliver stjålet og så løber tom for taletid.... :(n)

P.S. Jeg tog forresten trackeren med på arbejde i dag og minsandten om den ikke opgav en pos. midt formiddag med en fart på 80,1 km/t mellem Møldrup og Viborg. :dust Men så blev jeg også belært om flere formater indenfor GPS :?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Henrik N
Moderator
Indlæg: 1354
Tilmeldt: ons 19. dec 2007 19:33
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af Henrik N »

Poul-Erik A. skrev:Hej Henrik og tak for respons.

Jeg blev frarådet et taletidskort, for selvom systemet sender SMS ved "lavvande" er det jo trackeren, der får beskeden - og ikke dig, så du får ikke advarslen og endnu værre hvis maskineriet bliver stjålet og så løber tom for taletid.... :(n)

P.S. Jeg tog forresten trackeren med på arbejde i dag og minsandten om den ikke opgav en pos. midt formiddag med en fart på 80,1 km/t mellem Møldrup og Viborg. :dust Men så blev jeg også belært om flere formater indenfor GPS :?
ja det er selvfølgelig rigtig hvis den løber tør, meeeen hvis du sætter 100kr ind så er der altså til en del sms, og på din side du har ved tdc,
med clik kan du se forbruget og saldo,
men jeg ved ikke, det kan også være jeg tager fejl, og er for nærig til at betale abonoment
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Så er jeg kommet lidt videre (efter råd fra Harald Nyborgs kontaktperson) med at bore, save og file i sadelbunden efterfulgt med at udskære det stykke skumgummi, som trackeren belægger af plads. Jeg undrede mig samtidig ovedr, at der var 2 dæksler med - men det ene er magnetisk og det andet ikke, så når jeg vrider metalopskæringen på plads, er der lukket og trackeren er magnetisk vedhæftet bunden. :(y)
Juli 2012 001.JPG
Juli 2012 001.JPG (50.01 KiB) Vist 10389 gange

...og her er det færdige resultet set nedefra :
Juli 2012 001.JPG
Juli 2012 001.JPG (39.93 KiB) Vist 10389 gange
Jeg har nu også fået lavet det "geografiske hegn" og afprøvet det ved at trække Yamaha'en få meter ud fra "hegnet" - og prompte kommer en SMS med "Stockage" samt positionen, så det virker efter hensigten.

Tak for hjælpen/oplysningen til bl.a. Kreidler-Hansen. :(y)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Sidste nyt er at jeg til morgen fik SMS fra lokalpolitiet om, at en ældre Yamaha er kommet ind som hittegods og stationen (p.g.a. besparelser) har kun åbent mellem 10 - 14 til daglig. Så jeg fik tilrettelagt dagen, så jeg kunne besigtige den fundne inden kl. 14:00 - OG DET VAR DEN, der var fundet mindre end 1 km fra gerningsstedet. Ingenting mangler, men den har sikkert ligget ned på højre side, så al benzinen var løbet ud af åndehullet og derved opløst en større plet maling.

Men alt i alt en rigtig go' dag for mig... :bravo
Sept. 2012 001.JPG
Sept. 2012 001.JPG (46.47 KiB) Vist 10347 gange
Senest rettet af Poul-Erik A. man 10. sep 2012 21:11, rettet i alt 2 gange.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
otto
Fuldblods knallert
Indlæg: 312
Tilmeldt: tirs 28. okt 2008 21:28
Kontakt:

Grøn SS stjålet i aften.

Indlæg af otto »

Du er bare heldig tilykke med det mvh Otto.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften OG NU GENFUNDET...

Indlæg af Nabo Jan »

Dejligt at få sine ting igen :(y)
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften OG NU GENFUNDET...

Indlæg af Kim B S »

Hej Poul-Erik.
Det glæder mig meget at den er kommet frem igen. :D :bravo Det havde jeg godt nok ikke troet. :o Men rigtig fedt at det denne gang kan lade sig gøre. :D :(y)
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
j.i.m
Stor knallert
Indlæg: 296
Tilmeldt: ons 16. sep 2009 16:50
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften OG NU GENFUNDET...

Indlæg af j.i.m »

Hej Poul-Erik.
Tillykke, dejligt at høre du har fået den tilbage.
Hilsen Jakob.
Brugeravatar
Henrik N
Moderator
Indlæg: 1354
Tilmeldt: ons 19. dec 2007 19:33
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften OG NU GENFUNDET...

Indlæg af Henrik N »

aarrh hvor er det skønt poul-erik, så kan du slappe af igen :bravo
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Grøn SS stjålet i aften OG NU GENFUNDET...

Indlæg af Dewil »

Dagens bedste nyhed, hurra for ærlighed
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften OG NU GENFUNDET...

Indlæg af juhl-drengen »

:bravo en skam med pletten men hvor er jeg da glad for at høre den er kommet tilbage hvor den hører til :bravo
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35
Kontakt:

Re: Grøn SS stjålet i aften OG NU GENFUNDET...

Indlæg af T.B. »

Det er fand.. bare fantastiskt. Hold op hvor er jeg glad på dine vegne :(y) :D :flag
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"