dm 50 manglende bolt? hjælp!

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Xellish
Junior knallert
Indlæg: 16
Tilmeldt: man 4. jun 2012 05:26
Kontakt:

dm 50 manglende bolt? hjælp!

Indlæg af Xellish »

Billede
jeg mangler en skrue her men 6 mm er for lille og 7 mm er for stor. er der nogen der ved hvor jeg kan købe en 6.5 mm bolt eller ved i tilfældigvis den præcise størrelse? det er den nederst i midten lige over udstødningen
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: dm 50 manglende bolt? hjælp!

Indlæg af Kai »

Det er nu nok "bare" gevindet der er ødelagt. I med en helicoil så er der 6mm gevind igen.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: dm 50 manglende bolt? hjælp!

Indlæg af juhl-drengen »

altså det er 6 mm der er der i :O men ellers kan du bore hullet ud til 6,5 og lave et 7 mm gevind i ellers ja kan man bruge helicoil :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: dm 50 manglende bolt? hjælp!

Indlæg af juhl-drengen »

ps hvis du mangler nogle dele skriver du bare da jeg har en massd liggende :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Xellish
Junior knallert
Indlæg: 16
Tilmeldt: man 4. jun 2012 05:26
Kontakt:

Re: dm 50 manglende bolt? hjælp!

Indlæg af Xellish »

men jeg ved ikke lige hvordan man skal gøre det der. helicoil sæt er jo også sindsygt dyre så er der ikke noget andet jeg kan gøre?
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: dm 50 manglende bolt? hjælp!

Indlæg af Jensmc »

Hvis du nu havde udfyldt hele din profil, havde en fra forummet måske kunnet hjælpe, men da du ikke har nævnt noget om geografisk sted, kan det jo være hvorsomhelst. :wink:
Et Helicoil gevind er en fjeder i gevindprofil, som bliver skruet i et specialgevind, der passer til fjederen. Det er ret billigt, og meget effektivt. Helicoil er et varemærke, og der findes mange andre fabrikater, der er lige så godt. Biltema har det også. Der købte jeg mine sidste fjedre. Meget rimelig pris endda.
Regn med 3-500 kr. for et sæt med 10 fjedre.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: dm 50 manglende bolt? hjælp!

Indlæg af juhl-drengen »

jo du kan købe et gevind sæt og bore hullet op med et 6,5 bor :) men hvis han ikke har budgettet er det andet jo mere rimeligt ;) her er link til sådan et sæt jeg snakker om http://www.harald-nyborg.dk/p4447/snitt ... -vindejern" onclick="window.open(this.href);return false; du kan sikkert også godt bore hullet op til 7,5 og så lave 8 mm gevind ;)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"