Kender i det?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Nico8856
Stor knallert
Indlæg: 138
Tilmeldt: tirs 9. aug 2011 18:16
Kontakt:

Kender i det?

Indlæg af Nico8856 »

Kender i det at man er total øm for sin knallert? Har en puch maxi og en yamaha 4 gear!
puch'en er kommet ind og stå igen fordi jeg syntes det var synd for den! og min yamaha har fået sit eget lille rum udenfor med varme i og det hele! den står udenfor da jeg kører på arbejde på den!:-)
er virkelig mega øm over dem begge! inden jeg skal ud at kører på yamaha varmer jeg den op i 20 minutter inden jeg rigtig kører.!
Polere dem begge 2 mindst 2 gange om ugen...
Nogle der kender det?:-D
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Kender i det?

Indlæg af juhl-drengen »

hehe ærlig talt ? JA det gør jeg. jeg tører suzukien af hver gang jeg har kørt i skidt eller mens det har været vådt.. og da jeg fik den ned på efterskolen stod den i et opvarmet værksted men fordi min lære sagde den skulle ud er den kommet ud under et halvtag hvor regnen pisser ind og der er læssevis af støv og skidt så jeg tjekker den nærmest hver 3. time :shutup
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kender i det?

Indlæg af kreidlerhansen »

Nope!

De er lavet til at blive kørt på og ikke stå i et hjørne og vente på både solskin og medvind! :) Den er pæn første gang, den står samlet efter lakeringen og bliver kun vasket, når motoren skal skiftes.

:hihi

Som sagt:

Det er ikke lakken, vi kører på!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Kender i det?

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... der er ingen grund til opvarmning af motoren før man kører - den bliver meget hurtigere varm når den har noget at trække på... desuden står den og samler olie i tomgang, hvilket gør at den oser som bare pokker når endelig man så skal køre... det er ikke skadeligt at varme sin motor op, men ej heller gavnligt...
hilsen olieklud
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Kender i det?

Indlæg af juhl-drengen »

hehe jeg siger heller ikke man skal vente på godt vejr men at den blir afpudset for at den ikke skal være så beskidt og at der er mindre chance for at den samler rust :shutup
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kender i det?

Indlæg af kreidlerhansen »

Rust kommer kun, når knallerten holder stille! :P Det skal køres væk!!! :D

Og når motoren kan ta' fuld gas, skal den også ha' fuld gas, mehehe...
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Kender i det?

Indlæg af juhl-drengen »

hehe den sidste sætning er jeg enig i :teeth2

men jeg bruger da også min knallert flittigt men er bare ømskinnet overfor f.eks da jeg kom næsten helt ned at ligge da jeg skred ud den anden dag hvor jeg hellere ville bruge mit knæ til at skubbe knallerten op mens jeg skred end at knallerten skulle skades :shock: har dog også resulteret i en enkel hud afskrabning :thunge
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kender i det?

Indlæg af kreidlerhansen »

Så hellere en bule i tanken, da! Den kan erstattes i modsætning til knæet...! ;) Sidste år fejlvurderede jeg vinkel og hastighed ift. at komme forbi en stolpe på et hegn = fodhvileren fik fat, men jeg nåede at sparke mig selv af, så kun maskinen fik en god snurretur.
Styrstoppet knækkede af, tanken fik en gevaldigt skarp bule fra forgaflen og jeg kunne uskadt rejse det gule uhyre op, som lå og øffede med bundgas i 2. gear... Den daværende nabo var ikke bejestret over det stunt kl23 en tirsdag aften!
:hihi

Som følge af de materielle skaderer, jeg i gang med at udfase chrom på kreidleren. Buler er nemmere at slippe af med, når det kun er lak, der skal erstattes... og BILLIGERE! Udretning + omforchromning koster i omegnen af 4.000kr.

Skal lige forsøge mig med at bygge en tank op i carbon, også. Billigere, lidt fedt og sparer i hvert fald 1kg... Bliver resultatet tilfredsstillende, kaster jeg mig over skærme, sidekasser og motorskjolde.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Kender i det?

Indlæg af juhl-drengen »

hehe ja det er der jo nok noget om ;) men en carbon kreidler :O det ville da være som de unge sagde i firserne kodylt :D
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kender i det?

Indlæg af kreidlerhansen »

juhl-drengen skrev:hehe ja det er der jo nok noget om ;) men en carbon kreidler :O det ville da være som de unge sagde i firserne kodylt :D
Det er gjort før, og der dukker jævnligt håbefulde 'hjemmeproducenter' op, som håber at tjene en skilling; I hvert fald skærme, skjolde, instrumentplader og lignende simple småting. Der er bare meget få reelle købere.
Processen er simpel nok, men det er tidskrævende, og en tank er noget bøvl, fordi den skal laves i flere dele og samles til sidst. Heldigvis kan det tilrettelægges, så de originale stafferinger dækker div. samlinger.

Jeg forventer at lægge et par weekender i projektet.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Kender i det?

Indlæg af juhl-drengen »

det vil jeg da glæde mig til at se :D måske lidt 21. århundrere agtigt iforhold til at det er en kreidler men hvis man ser billeder af min suzuki falder den heller ikke ligefrem ind den gamle knallert stil så jeg er vist ikke bedre selv ;)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kender i det?

Indlæg af kreidlerhansen »

Det handler om vægtreduktion og intet andet for mit vedkommende. Jeg er ikke bleg for at lakere en carbontank.

Årgangsdetaljer rager mig en ikke det fjerneste; Kreidleren er pt et mix af diverse fra 1972-2012 :lol: Om alt går vel, er den endnu mere 'lyskryds' næste år...
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Kender i det?

Indlæg af juhl-drengen »

hehe ja formålet med min dm var at den skulle moderniseres til at have et mere moderne touch og skulle IKKE ligne enhver anden dm50 som ligemeget om de er specialer eller originaler foregår i samme kedelige stil (gud hvor er folk ukreative!)

men ja men stadig en carbon tank ville se ret fedt ud med kreidler stafferinger og puder :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kender i det?

Indlæg af kreidlerhansen »

juhl-drengen skrev:hehe ja formålet med min dm var at den skulle moderniseres til at have et mere moderne touch og skulle IKKE ligne enhver anden dm50 som ligemeget om de er specialer eller originaler foregår i samme kedelige stil (gud hvor er folk ukreative!)

men ja men stadig en carbon tank ville se ret fedt ud med kreidler stafferinger og puder :)
Kan ikke mindes, jeg har set fotos af din maskine. Kan kun huske, du har nævnt, den er udstyret med en Acerbis styrkåbe, som jeg ikke vil kommentere direkte ;) Men jeg synes nu også bedst om klassiske kåber.

Men hvis den skal skille sig ud fra mængden, er det lige før, den bare skal stå som et suttet bolche med perfekt chrome og ditto lak - evt. en one-off farve samt speciallavede stafferinger. Til sidstnævte formål er 'schneideteufel' (Tyskland) relativt billig, dygtig og hurtig hvis man som kunde er tilstrækkeligt seriøs.

Som sagt, om man kan se carbon eller ej, er ligegyldigt for mig. Funktion over udseende! :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Kender i det?

Indlæg af juhl-drengen »

hehe nå så den vil du ik kommentere ;) ej der har været en del blandede meninger om den kåbe og diverse andre ting men den er ret anderledes end de fleste samuraier kan kun nævne en der viger mere ud af mængden og det er crazy catmans dm projekt
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kender i det?

Indlæg af kreidlerhansen »

juhl-drengen skrev:hehe nå så den vil du ik kommentere ;) ej der har været en del blandede meninger om den kåbe og diverse andre ting men den er ret anderledes end de fleste samuraier kan kun nævne en der viger mere ud af mængden og det er crazy catmans dm projekt
Jeg skrev, at jeg ikke ville kommentere den direkte, men jeg kommenterede den derimod indirekte ved at påpege, jeg synes bedst om de klassiske kåber. Så selv ;)

I øvrigt, næste gang jeg svarer udførligt og seriøst på et spørgsmål via privat besked, vil vil jeg klart foretrække en form for respons.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Kender i det?

Indlæg af juhl-drengen »

hehe nåå ja det må du sgu undskylde mit net røg indtil næste morgen mens jeg var ved at skrive svar så fik aldrig lige skrevet et svar får jeg lige gjort i aften eller imorgen ;) my apollogies ;)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"