fjerne chrome

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
roemer
Stor knallert
Indlæg: 209
Tilmeldt: lør 29. okt 2011 19:46
Kontakt:

fjerne chrome

Indlæg af roemer »

hej, jeg har en masse dele liggende hvor det eneste delene fejler er at chromen ikke er pæn så derfor har jeg overvejet at få fjernet chromen og male dem med noget 2 komponent grundmaling jeg har, og prøve at sælge delene og til det har jeg et par spørgsmål
1: kan jeg fjerne chromen nemt ved sandblæsning? jeg har sandblæsepistol og en kompressor der levere 233l luft i minuttet
2: er det overhovedet til at komme af med grundmalede dele?? og vil jeg kunne sælge det for mere når de er grundmalet end som de står nu med slidt/rusten chrome? :)
nuværende maskiner:

Yamaha fs1 K1 78" (under renovering)
Suzuki FZ50
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: fjerne chrome

Indlæg af juhl-drengen »

altså du ødelægger på en måde org. dele men dem der laver specialer ville sgu da nok gerne have nogen der er grundmalede det er jo ikke alle der er lige store fans af krom derfor at jeg har plastik skærme på min samurai.. men altså det er sgu rimeligt nemt at fjerne kromen med en sandblæser det har jeg ihvertilfald gjort ved min kædeskærm og anderøv får de så grunder og maling ville man aldrig gætte de havde været krom hvis man ikke vidste det :shutup
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
roemer
Stor knallert
Indlæg: 209
Tilmeldt: lør 29. okt 2011 19:46
Kontakt:

Re: fjerne chrome

Indlæg af roemer »

det er vidst uoriginale dele hele bundtet :)
nuværende maskiner:

Yamaha fs1 K1 78" (under renovering)
Suzuki FZ50
Chris a
Junior knallert
Indlæg: 46
Tilmeldt: tors 22. mar 2012 06:32
Kontakt:

Re: fjerne chrome

Indlæg af Chris a »

det skal afchromes, sandblæsninger laver dybe huller som IKKE skal slibes væk, kun ved hjælp af kobberbelægning.
kæmpe fan af Puch Vz50.


Knallerter igennem tiden

Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: fjerne chrome

Indlæg af juhl-drengen »

ehm chris gik ellers meget fint ved min anerøv eneste man kunne se ved min anderøv er en lille fordybning der hvor jeg svejsede en plade til at holde lygten på for at lygten ikke sad så langt ude :thunge


ellers kan du gøre som ved min kædeskærm jeg tog en roterende stål børste og så fik den ellers hele turen og man kan ikke se den er blevet udrettet og slebet med stålbørste :) så hvis det ikke skal omforkromes så ville det være meget bedre at give dem grunder så kan næste ejer selv male dem
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: fjerne chrome

Indlæg af Kai »

Det må være noget billigt kinesisk pynte chrome der har været på den anderøv.
Rent Chrom er betydelig hårdere end det snotjern der er indenunder. Hvis det lykkes at få hul på chromen og man ellers fortsætter med at pøse sand på, hvad forsvinder så først ? det bløde jern eller den hårde chrome ?

Det er ca lisså umuligt som den gamle MT Højgaards ingeniørs forslag om at sandblæse spraymaling/grafitti af en rødstens mur, uden at ødelægge murstenene.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: fjerne chrome

Indlæg af trs »

Her kan man købe noget der kan..

http://www.gaterosplating.co.uk/Chrome-Stripper.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: fjerne chrome

Indlæg af juhl-drengen »

nej men altså som han selv siger det er uoriginale skærme og hvis det er i den klassiske kineser krom klasse så er kobberet sparet væk og de er bare forkromet.

det der koster mest ved forkromningen er jo kobberlaget :)

så hvis det er uorg. skærme er der jo ingen grund til at spilde penge på smarte produkter hvis det kan slibes/sandblæses :shutup
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: fjerne chrome

Indlæg af kreidlerhansen »

juhl-drengen skrev:nej men altså som han selv siger det er uoriginale skærme og hvis det er i den klassiske kineser krom klasse så er kobberet sparet væk og de er bare forkromet.

det der koster mest ved forkromningen er jo kobberlaget :)

så hvis det er uorg. skærme er der jo ingen grund til at spilde penge på smarte produkter hvis det kan slibes/sandblæses :shutup
Nope. Det dyreste er at leve op til den miljøstandard, som kræves her i vesten. En perfekt forchromning af en tank løber op i 3-4.000kr indenfor EU... Selve processen og materialerne er ikke specielt omkostningsrige.

Kinøjserne smider bare de halvrustne stumper i et syrekar og så kommer chromen direkte på. Billigt, hurtigt og rigtig mange mennesker betaler hellere for skrammel end for et godt produkt.
Dervedmindskes kundekredsen, og så stiger prisen yderligere... Altså for privatkunderne, som jo intet fylder på markedet.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: fjerne chrome

Indlæg af FS1originalen »

Jeg ville nok lade være med at bruge energi og god maling på uoriginale kromdele!!!
Tror simpelthen ikke at du kan afsætte sagerne til en pris der står mål med besværet :oops:

Jeg har før "matteret" kromdele med sandblæsning og malet dem med udmærket resultat, men som Kai nævner så er kromen hård at blæse på, og jeg tror desværre at din kompressor er "noget for lille" til opgaven...

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
roemer
Stor knallert
Indlæg: 209
Tilmeldt: lør 29. okt 2011 19:46
Kontakt:

Re: fjerne chrome

Indlæg af roemer »

jeg takker for alle jeres gode råd nu må jeg se hvad jeg stiller op jeg har jo ferie fra imorgen af så jeg har masser af tid :(y)
nuværende maskiner:

Yamaha fs1 K1 78" (under renovering)
Suzuki FZ50
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: fjerne chrome

Indlæg af trs »

Er det ikke ætsegrunder maler kalder det grundmaling der hæfter på bla krom?

/TRS
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"