Side 1 af 1

Fra 45 km/t til 30 km/t

: man 4. jun 2012 05:51
af Xellish
Hej jeg er ret ny og ser på forskellige dm 50'ere men jeg syntes at jeg kan se at nogle af dem kan køre 45. Da jeg er 16 må jeg jo ikke sådan nogle hastigheder så kan jeg selv sætte noget på der sætter farten ned? Og hvis jeg kan, hvordan gør jeg?

Re: Fra 45 km/t til 30 km/t

: man 4. jun 2012 08:12
af juhl-drengen
hey er faktisk i tvivl om det giver så meget men ved at hvis plumben fjernes fra studsen luftfiltret og fra udstødningen så kører den næsten 60 :) men altså første trin er at tjekke om det er det lovlige luftfilter der sidder på og om at begrænsningen sidder derpå på filtret er begrænsningen en form for gummi-grisetryne bagved filtret gå lidt ned og find filtret der ser nyt ud sådan ser et begrænset filter ud :) der burde også være en begrænsning i udstødningen men må indrømme jeg ved ikke hvordan man kan se om den er der udover at hvis det er en lovlig udstødning sidder der nogen gange en skru under der holder den fast... send lige nogle billeder hvor jeg kan se luftfilter, udstødning, karburator, ;) der burde også sidde en begrænsning i studsen men til at starte med så tjek de 2 andre og vis os dem :)... HEY HOV kom lige i tanke om der er en begrænsning mere der er en 5kohm begrænsning i tændrørs hætten ;)

Re: Fra 45 km/t til 30 km/t

: man 4. jun 2012 08:14
af juhl-drengen
så skaf billeder så kan vi nemmere kigge på det :) du kan self også begrænse den på andre måder men det er sådan set ikke lovligt så start med de lovlige begrænsninger

Re: Fra 45 km/t til 30 km/t

: man 4. jun 2012 11:25
af Kai
juhl-drengen skrev: HEY HOV kom lige i tanke om der er en begrænsning mere der er en 5kohm begrænsning i tændrørs hætten ;)
Det er ikke en begrænsning ;)

Re: Fra 45 km/t til 30 km/t

: man 4. jun 2012 13:22
af juhl-drengen
der er ellers nogen der plejer at bruge tændhætter uden begrænsning på race scootere :roll: men ja har engang hørt en politibetjent stå og remse op for en tidl. kammerat alt han var utilfreds med at konstruktive ændringer på den der scooter han kørte på . og kan huske at han også nævnte at tændhætten skal have samme modstand den er godkendt med :shock: men ja kan godt være det ikke er en begrænsning..

Re: Fra 45 km/t til 30 km/t

: man 4. jun 2012 13:25
af juhl-drengen
men mit filter og udstødning er ikke begrænset ved jeg så siger lige hvad min render når hun er blevet samlet (og prøver at holde den lovlig men det for besværgeligt at ændre på udstødningen da jeg skal til at svejse og skære først.. og luftfilter begrænsningen er ikke til at finde..)

Re: Fra 45 km/t til 30 km/t

: man 4. jun 2012 15:51
af kreidlerhansen
juhl-drengen skrev:der er ellers nogen der plejer at bruge tændhætter uden begrænsning på race scootere :roll: men ja har engang hørt en politibetjent stå og remse op for en tidl. kammerat alt han var utilfreds med at konstruktive ændringer på den der scooter han kørte på . og kan huske at han også nævnte at tændhætten skal have samme modstand den er godkendt med :shock: men ja kan godt være det ikke er en begrænsning..
Begrænsningen ligger i, at den ikke forstyrrer radiosignaler. Effekten på tændingens funktion er ubetydelig.
At afslærmningen så er nær værdiløs uden radiodæmpet tændrør, er en anden snak.

Det er teknisk set ulovligt at køre uden denne dæmpning, derfor betjentens muggeri.

Det er ligesom når folk tror, de henter effekt ved at bruge 'ekstra ledende tændkabler'... Groft set er de kun bedre end defekte kabler, og mange væsentligt dyrere OG mere skrøbelige end originale...!

Re: Fra 45 km/t til 30 km/t

: man 4. jun 2012 16:00
af juhl-drengen
hmm godt så