Side 92 af 109

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: fre 20. dec 2019 16:11
af 12V
Ja det kunne godt ligne en 4 gears, ved 3 gears er det midterste tandhjul bredere. Hvis der er 4 tandhjul (et fastmonteret), så er det 4 gears.
Der er ingen låseringe på den aksel, den fungerer som stopper/bryst for at man kan spænde det store tandhjul fast, som koblingen driver.
Hvis kanten mangler vil det hele ikke kunne spændes korrekt sammen.
Og så mener jeg den låser 2. gear til akslen?

Vedhæftet en uden skade, hvis man ser bort fra rusten ;-)

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: tirs 24. dec 2019 15:32
af knallert
fik drejet en adapter..med maskin konus..for min russer fræser...havde engang i fortiden..drejet en holder til klembøs...den kunne bruges som konus de3len..fik så drejet enden ned til 38mm...men ved nærmere kontrol,,var stigningen 18 gevind pr tomme..men alligevel diameter 38mm..?? kina standart

fik skiftet vekselhjul i drejebænken til tommegevind...og sat op..sleb mit hs stikstål til 55 grader..og skåret et fint stramt gevind..så nu kan jeg udbore Monza de3lene til kina forgaffel rørene..og samtidig beholde alle puch delene orginalt

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: tirs 24. dec 2019 16:50
af Jesperj
Det som du ikke kan løse Lars det er ikke værd at løse.....
Rigtig glædelig jul til dig og alle andre

Vh Jesper

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: lør 28. dec 2019 20:32
af Poul-Erik A.
WHI3992-AWG.jpg
WHI3992-AWG.jpg (8.54 KiB) Vist 10597 gange
Et spørgsmål der godt nok ikke har med knallerter at gøre, men det er hvad jeg forsøger mig med i juleferien: Sønnens Bauknect vaskemaskine vil ikke noget længere - bortset fra at lænse/udpumpe. En rød service lampe lyser efter ca 15 sek. ved at forsøge de øvrige programmer. Jeg har lidt mistanke til niveauføleren/pressostaten, som er udstyret med 2 multistik. Det ene med kraftige ledninger reagerer OK med en kortslutning ved at blæse i studsen, men det andet multistik reagerer ikke på ohmmetret ved at blæse. Er der en erfaren tekniker, der ved hvordan denne skal reagere?
20191229_192102.jpg
20191229_192102.jpg (79.87 KiB) Vist 10565 gange

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: tirs 7. jan 2020 12:39
af Twinsport
Hej og godt nytår!

Jeg har endelig fået taget mig sammen til at skille min Puch VZ, så den kan få den store omgang. Jeg har tidligere vist billeder af den, men jeg synes lige at i skal se en M-motor (med blæserskjoldene pillet af), sammenlignet med en almindelig Monza-motor.
20200105_155223.jpg
20200105_155223.jpg (96.76 KiB) Vist 10407 gange
20200105_155216.jpg
20200105_155216.jpg (95.18 KiB) Vist 10407 gange
20200105_155106.jpg
20200105_155106.jpg (92.78 KiB) Vist 10407 gange
20200105_155100.jpg
20200105_155100.jpg (97.68 KiB) Vist 10407 gange
20200105_155048.jpg
20200105_155048.jpg (79.24 KiB) Vist 10407 gange
20200105_155042.jpg
20200105_155042.jpg (82.28 KiB) Vist 10407 gange
20200105_154948.jpg
20200105_154948.jpg (86.61 KiB) Vist 10407 gange
20200105_154940.jpg
20200105_154940.jpg (93.77 KiB) Vist 10407 gange
2019-05-24 14.43.33.jpg
2019-05-24 14.43.33.jpg (93.77 KiB) Vist 10407 gange
2019-05-24 14.44.17.jpg
2019-05-24 14.44.17.jpg (93.38 KiB) Vist 10407 gange
Der er ligheder, men ikke meget :-)

/Steen

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: tirs 7. jan 2020 14:22
af 12V
Super spændende at se! Hvad er planen? :)

Er det egentlig en 4 gearet? Hvad med slaglængden, også 43 mm?

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: tirs 7. jan 2020 14:25
af Twinsport
Hej Carsten

Ja, den er 4-gearet og slaglængden er 44mm :-)

/Steen

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: ons 8. jan 2020 07:53
af Twinsport
12V skrev: tirs 7. jan 2020 14:22 Hvad er planen? :)
Planen? Den får den store tur :-). Foreløbig skal delene lige sandblæses. Jeg har skiftet bagstykket i stellet, men skal lige have blæst det indvendigt, inden jeg sætter inderskærmen i.
20200107_192337.jpg
20200107_192337.jpg (66 KiB) Vist 10359 gange
/Steen

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: ons 8. jan 2020 12:10
af 12V
Steldele er vel næsten almindelig VZ det hele? Synes det er et super interessant projekt at følge, virkelig noget man ser sjældent.

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: ons 8. jan 2020 13:02
af Twinsport
Hej

Det er helt normalt VZ på nær motoren. Dog havde denne model moderne forgaffel med gummimanchetter allerede i 1969, altså flere år før vi så det på den normale VZ i Danmark. Dertil kommer at der er lidt forskel i ledningsnettene, men det er småting.

/Steen

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: ons 8. jan 2020 13:07
af knallert
har stellet afstands bøs. ved motoren.som et vz stel..eller fylder motoren stellet ud.?..mon ikke denne motor type aldrig har haft pedaler eller håndskift..og har plads til en kæmpe kobling..en rendyrket mc motor

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: ons 8. jan 2020 14:21
af Twinsport
Hej

Stellet har afstandsbøsninger ved de to øverste bespændinger, så det ligner det vi kender.

Motoren er en videreudvikling af R-motoren, der startede med tre håndgear, men senere fik tre fodgear. M-motoren har dog ingen rester af hverken pedaler eller håndskift.

/Steen

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: fre 10. jan 2020 18:51
af Jensmc
Her i eftermiddag har jeg sat de rigtige spoler og svinghjul på min Ciao fra 1968. De er helt anderledes i udseende og svinghjulet er rigtig tungt og 7 mm større i indvendig diameter. Så det bliver spændende til foråret, om motorgangen er anderledes med dobbelt svinghulsvægt.
Desuden har den fået nye bremseklodser på forhjulet. Den er jo med fælgbremse.
Fik også sat de tykke spændeskiver med afskæring i periferien på alle 3 ophængsbolte.
Til sidst satte jeg et lyst/kremfarvet luftfilter på. Det er afbildet i en ældgammel brochure, så det er nok det rigtige. Den komme helt sikkert til at køre hurtigere, når filterhuset ikke længere er sort. :(n)

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: lør 11. jan 2020 14:13
af Twinsport
Hej Jens

Det bliver spændende med det tunge svinghjul! I øvrigt en lidt speciel form på spolekernerne, ikke? Gad vide hvorfor?

/Steen

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: lør 11. jan 2020 18:13
af 12V
Jeg har også et spolesæt med den sjove form, skulle du bruge flere.

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: lør 11. jan 2020 18:51
af FS1originalen
Pas nu på med den luftfiltertuning Jens. Husk at du kun har fælgbremser :hihi

Erik

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: søn 12. jan 2020 11:38
af knallert
det er så man kan skubbe spolen ud af anker/ kernen..det gør spoleskift nemt/muligt...

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: søn 12. jan 2020 14:33
af Jensmc
Spolerne sidder ganske rigtig løst på kernerne.

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: man 13. jan 2020 07:49
af Twinsport
Aha! Det er smart og letter viklearbejdet noget.

/Steen

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: man 13. jan 2020 18:08
af knallert
vi har et lille næb..nærmest som en fladtang i viklemaskinen..som holder spole ankeret..det bliver kun lige rettet let til. så det betyder ikke så meget for vikle manden.om spolen er demonterbar...
.men at kunne købe en spole som reservedel..er nok den store fidus ved dette system.

så køres tråden på til ohm"ene er noget højere end databladet..og så køre man tråd af igen,, til den har de rigtige ohm...problemet er at man skal rense lakken af tråden for at teste ohm..det kan derfor bedst betale sig at ofre lidt tråd..og få et perfekt resultat