Side 81 af 109

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: søn 21. jan 2018 17:59
af knallert
vinter crosseren er klar..for- bag lys.. fri gear indikator diode..og nye skærme..og forlængelse af stellet bag ud..gor den lettere at løfte rundt med..

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: søn 21. jan 2018 21:09
af FS1originalen
Så mangler vi bare lidt RIGTIG vinter så du kan køre en tur til Strynø :hihi

Erik

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: man 22. jan 2018 13:31
af knallert
tager nok dt 125 hvis jeg skal køre så langt..skal dog have tjekket motoren..tændingen er helt tosset efter jeg skiftede krumtappen..tog en fra en luftkølet..den har nok en lidt anden udlægning af noten/eller spolerne er forskudt på ankerpladen..den kan kun køre tomgang..

så den har stået på lager i et par år..burde fixe den og sælge..den fylder op..

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: man 22. jan 2018 16:28
af Jensmc
Så får du da ingen hastighedsbøder. :(y)

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: man 22. jan 2018 16:29
af knallert
jaa se positivt på problemerne....

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: tirs 23. jan 2018 07:14
af Twinsport
knallert skrev:...burde fixe den og sælge..den fylder op..
Hvis alt andet glipper, så kan jeg godt hjælpe dig af med den. Jeg kan i hvert fald bruge baglygten til en Sting :mrgreen: :mrgreen:

/Steen

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: tirs 23. jan 2018 08:42
af claus olieklud
hejsa...

det er den Yamaha som har spist flere krumtappe ikke ? fandt du nogensinde ud af hvorfor ? om den var skæv i en blokdel eller problemer med manglende olie.
det er da egentlig mærkelig at en tænding kan stå så skævt at den overhoved ikke kan tage gas, men gerne vil køre tomgang.
det lyder da mere til at tændingen helt bortfalder eller forskydes ved omdrejninger over 1000 rpm - for jeg tør da ikke foreslå gaskablet blot er knækket... he he
har du ikke en anden cdi at prøve med ? det kunne jo være en elektronisk fejl - har selv et eksempel fra 2017 på en ny cdi der fejlede efter kort brug - den skulle normalt omdrejningsbegrænse ved 6500, men lige pludselig begyndte den bare at gøre det ved det halve omdrejningstal.
jeg tænker så at din cdi pludselig fejler således omdrejningsgrænsen pludselig kun er hvad der svarer til tomgangsomdrejningstal.
jeg kunne godt tro det var den cdi der lavede problemet.
det er ellers en fed lille offroader sådan en Yamaha, og så har den sikkert pænt mange hk når den er vandkølet.

hilsen olieklud

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: tirs 23. jan 2018 11:04
af knallert
ja tror også den overskruer tændings tidspunktet.
.den køre fint i tomgang..men når man røre gassen dør den...ligesom hoveddysen er faldet ud..men har tjekket den..den går bare ud..som tændingen klippes..eller ruger helt ud af scalaen..men tændings pistolen burde kunne tjekke det..den har nyboret cylender og stempel..så god komp..den har spist lejet i tænding siden 2 gange...krumtappene var efterfølgende skæve ,,men har nok været det hele tiden

ja den er ret hidsig..den har ikke udstødnings reg ventil..så køre som en cross motor..der skal skiftes gear..så gryden holdes i kog..tror den har omkring 18-22 hk..

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: tirs 30. jan 2018 12:30
af Twinsport
Hej

Så blev der lavet lidt igen. Ikke at det er så meget, men nu kom der nye dæk på mine nye fælge. Jeg synes faktisk at 185/70R13 passer meget godt på de nye fælge.
2018-01-30 09.39.33.jpg
2018-01-30 09.39.33.jpg (376.94 KiB) Vist 8228 gange
Så må det gerne blive forår! :mrgreen:

/Steen

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: tirs 30. jan 2018 13:45
af knallert
det er ikke pneneumat dæk..eller hvad de nu hed..jeg har dem på min mz..de er vindskæve..men ikke særlig rådne..mystisk de er vel syntetiske lavet af brunkul som håndtag og pedal gummi..de stank som helvede da jeg fik kassen hjem..så konen blev sur...hvad er det for noget tjære gummi du har købt.....hun er tættere på sandheden end hun selv tror..håndtagene blev grimme på 3 måneder..men dækkene holder 40 år..det er nok ikke helt det samme..måske dækkene er nylon baseret..de er lidt hårde når det er koldt

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: tirs 30. jan 2018 14:31
af Twinsport
Jeg forsøgte faktisk at skaffe Pneumant dæk for at få et lidt mere klassisk mønster, men uden held. Så skal man i stedet bruge varevognsdæk eller trailerdæk, men de er rævedyre.

Jeg endte med at vælge Uniroyal Rallye 380. De er ganske vist lidt for moderne i mønstret, men det går nok. Til gengæld koster de kun 375 kroner stykket.

/Steen

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: søn 4. feb 2018 15:43
af knallert
så har jeg fixet et Honda kopi topstykke...knægtene(ikke min) har ingen følese af moment...så de spænder det hele sønder og sammen....

jeg måtte bore pindboltene ud...og knækkede snittappen ..så måtte gå til 8mm gevind...og drejede nogle hærdet umbrakko bolte med til 8/6 mm..helicoil er ikke godt til hårdt belastede og ofte adskildt dele...så det blev den classiske reparation...

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: man 5. feb 2018 07:29
af Twinsport
Hej

Fin reparation!
knallert skrev:...helicoil er ikke godt til hårdt belastede og ofte adskildt dele...så det blev den classiske reparation...
-Men hvor kommer det fra? Helicoil kan da belastes mere end det oprindelige gevind. Og det skal vel aldrig skilles igen, nu når du sætter pinde i?

/Steen

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: man 5. feb 2018 10:47
af knallert
jeg har lidt dårlig erfaring..med helicoil i kina porøse støbte blokdele. især på bevægelige/ belastede/komponenter

.er det til en skrue uden belastning..er der ingen problem..men her hvor udstødningen..kan virke som et brækjern...når de ikke spænder potten fast ude bagved.

.jeg bruget dem ofte til sidedæksler ..og motor halvdele..hvor komponenterne er fikseret..der er de super..kaburatore er de også ekstreme gode..hvis man lige korter spiralen op så den matcher godstykkelsen

ps kan se jeg skal have en ny 6 mm bakke..gevindet ser noget gnavet ud..på billed..

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: tirs 6. feb 2018 15:50
af knallert
har vinter ryg..så kan kun pille i småting i varmen...i værkstedet
elsker jo tyske ting og mekanik..så har en lille samling af junghans ure..de er jo billige..gav 250 for dette ,,som min søster skal have ..har 4-5 stykker..som jeg renser smøre og justere op så de er driftsikre..
de er jo ikke populære..men os gamle kan jo huske dem fra barndommen..fra bedsteforældre..hvor de tikkede og ringede i baggrunden..men når de ikke er driftsikre mere bliver de hurtigt en håbløs ting...et ur som ikke køre er jo det mest håbløse. nest.efter en knallert

dette ur er det mest basis model..dvs urrammen er næsten tom..der er kun urværk og ringe værk..med halv time/timeslag..

de mere komplicerede med 3 optræk har også en middag/midnat melodi.( som København rådhus ur).det komplicere det hele urtoligt..viserne kan ikke tvinges frem på dem..da synkronoseringen af urværk og visere og middag melodi er u afhænige..det giver problemer hvis man ikke for trukket op..og uret går vidre uden at melodien får ringet..så er rækkefølgen smuttet...meget teknisk..og besværligt da viserne skal afmonteres..og uret skal startes på det rigtige tidspunkt..og ringe..og så kan man montere viserne. stoppe uret igen...og genstarte når verdens uret er synkront med det stoppede ur
jeg bruger wd 40 til ar opløse gammel smørelse...gensmør med syrefri olie til store aksler og elektro smørelse tynd..til de små hurtige bevægelige dele..skal der hele være perfekt bør man adskille det hele..og polere alle aksler..men det er der for meget rod på værkstedet til lige nu..

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: tirs 6. feb 2018 20:49
af mriisj
Det er da anderledes men meget fin mekanik :)

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: tirs 13. feb 2018 15:09
af knallert
har renset ure til båden..der har altid været meget dug på rpm uret..så troede det var plastic glasset som var mørt..men det var rigtig glas..så det må dugge af varme..enten belysningen ..eller varme fra instrumentet..det er ellers helt forseglet..selv lyset er skærmet af en indvendig plast skærm..så der ikke kan komme vand eller skidt ind...
måske man kan bore en udluftning med en slange studs på..eller fylde noget anti fugt matriale ind..eller bare ikke gøre noget...
fik lige drejet en finger skrue..da den ene rejste væk under bordet..og selv en gulv opfejning kunne ikke opdrive den igen

fik det hele samlet..utroligt at det kunne blive så rent..de var helt ir grønne..og matte glas..var faktisk lige til at smide ud

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: tirs 13. feb 2018 15:21
af 12V
En bette Maxi motor, det hele kan klares på en aften, inkl. tilpasning til større skyllekanaler og vægt optimering af koblingen for senere indgreb, samt justering af tænding etc. Det bliver bare ikke nemmere end sådan en E50 kværn 8)

Og ja, den har fået lidt mere effekt, min kammerat (på billedet) savnede lidt trækkraft. Det blev til et Power1 45 mm kit med 15 mm original Bing. Cylinderen har ret tamme styretider, men det gør at den er super til voksne mennesker på en 1 gearet maskine med slyngkobling. Jeg kalder den for traktor cylinder :P
155° åben udstødning med blowdown på 20,5°.

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: tirs 13. feb 2018 15:51
af knallert
ja en puch maxi motor er genial..den kobling fungere bare bedre end en 2 gears motor..den er ligesom en variabel kobling..det giver lige de rpm som motoren behøver..og samtidig et godt Lock up..når man er kommet op hvor den udvikler nok moment til at dem kan trække det..entelig en umulig kompromi..men den gør det alligevel..

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: tirs 13. feb 2018 16:47
af Nikolaj Y
12V skrev:En bette Maxi motor, det hele kan klares på en aften, inkl. tilpasning til større skyllekanaler og vægt optimering af koblingen for senere indgreb, samt justering af tænding etc. Det bliver bare ikke nemmere end sådan en E50 kværn 8)

Og ja, den har fået lidt mere effekt, min kammerat (på billedet) savnede lidt trækkraft. Det blev til et Power1 45 mm kit med 15 mm original Bing. Cylinderen har ret tamme styretider, men det gør at den er super til voksne mennesker på en 1 gearet maskine med slyngkobling. Jeg kalder den for traktor cylinder :P
155° åben udstødning med blowdown på 20,5°.
Hvordan vægtoptimerer du koblingen? :)