Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
kreidlerhansen skrev: ↑fre 27. sep 2019 16:49
Dvs. den med næsten italiensk tilslutning? (Verde Bianco Rosso)
Det kan man godt sige. Det er trods alt noget lettere at montere den direkte på Ducati cdi-dåsen. Der har man jo det man skal bruge. I tilgift sad hornet på knægtens Gilera lige ved siden af, så 12V var også ved hånden
fik ordnet lidt på puch ms 2 gear..det er en lang historie...svejste stellet for nogle år siden...men har nu fået forskærmen ordnet..den havde den typiske rust under forstærkningen..og var flækket i midten ca 10 cm...er også ved at forebygge rust i maxi flåden...forskærme slibes indvendig..males..og tectyl behandles..så de kan holde..
var ikke heldig med farven...den første var skrig grøn...den næste var for mørk..men det må gøres om engang..
ja pressede pladestel har svagheder..især når bagskærmen er integreret i stellet..som ms vz og maxi KL..men de holder jo 30-40 år alligevel..dog ret møre til sidst
var en tur i vare børsen..og fandt en sjov hjemmebygge(t??) variabel strømforsynung..den stod til 100 kr. den har glødepære/glimmer lampe på forsyning spændingen..så før lysdioder rigtig slog gennem..så nok en sen 70 udgave..så den måtte med hjem(sammen med en håndfuld grønne bacho skruetrækkere til 5 kr stk...
her er lige nogle billeder af strømforsyningen,,den går fra 0-25 volt...er det et byggesæt.?.evt hvor print+ div komponenter og trafo følger med et byggesæt..og man så selv bygger kabinettet...det er super pænt sat op..måske for pænt for et hjemmebygge sæt
Fine sager og jeg har noget lignende (voltmeter magen til) - dog med lysdiode og en ringkerne-trafo, som jeg brugte en søndag på at omvikle ca 1981. De øvrige dele til denne strømforsyning er indkøbt ved Brinck i Kbh og det virker stadigvæk til min Kenwood VHF.
20191117_180002.jpg (120.64 KiB) Vist 9643 gange
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974 Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer) Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun) Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
tror de 700 ma er max ved 24 volt..den kan måske give lidt mere ved 12 v..har ikke fået den testet...ligner at kontrol lampen er i serie med forsyning spændingen..så det vil begrænse den meget..men jeg skal lige åbne og se efter..
ja et skole procjekt...det forklare den rimelige flotte finish..dog med opmærknings ridser..for bore huller...
SP-2 mærkningen på printet..gad vide hvad det betyder..har forsøgt at Google..men fandt intet
Jeg får ikke lavet voldsomt meget i værkstedet for tiden. Men i morges kom Vagn forbi og spurgte om jeg ikke lige kunne lave et par hjul til hans FS1 projekt!
Ærlig talt så er det jo "skide hyggeligt" at stå derude og skrue i noget sjovt - hvorfor glemmer jeg det hele tiden
IMG_20191123_161258341.jpg (208.33 KiB) Vist 9475 gange
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.