Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

min rygmarv siger også omskift i vejret,,men først efter den 12 december...så mine vinterdæk.(.købt brugt) ..kan nå at komme på de nyrensede orginale Toyota fælg...har brugt en uges til på at rense dem for rust..nu skal de lige males en gang til...så bliver det ikke bedre (med pensel)

de er godtnok tunge og solide..i forhold til u orginale fælg...
Vedhæftede filer
DSCF2868.JPG
DSCF2868.JPG (536.92 KiB) Vist 9555 gange
DSCF2869.JPG
DSCF2869.JPG (502.14 KiB) Vist 9555 gange
strynboen på test profil
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 827
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

claus olieklud skrev:... den kunne da ellers let gøres noget mere rigtig at se på den sting - af med de store røde klistermærker, på med motordæksler, ret kickstarteren. min pilekvist varsler vi skal køre i snevejr, så måske får du brug for mere grov mønsteret dæk ? nu er der jo over en måned til endnu - lur mig om du ikke både har malet udstødning og alt muligt inden den tid.
Nu er jeg jo ikke typen som pimper køretøjerne! :D

formålet var udelukkende at have et nogenlunde køreklart vrag til turen. Jeg husker endnu tydeligt sidste års tur, hvor jeg kørte i stå efter 300 meter med tændingsfejl. PINLIGT! Da jeg så fik gang i apparatet igen, kørte vi på isslag. Fin tur!

Nuvel - Sting'en er nu kørt tilbage i depot, så den kan holde sig klar til turen ;-)

/Steen
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 827
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

knallert skrev:.. min rygmarv siger også omskift i vejret,,men først efter den 12 december...så mine vinterdæk.(.købt brugt) ..kan nå at komme på de nyrensede orginale Toyota fælg...har brugt en uges til på at rense dem for rust..nu skal de lige males en gang til...så bliver det ikke bedre (med pensel)
de er godtnok tunge og solide..i forhold til u orginale fælg...
Ja, man skal ikke tage fejl af originale fælge. De er oftest bedre end de uoriginale, men det lægger folk bare ikke mærke til. De ser fine ud! Er det hammerlak?

/Steen
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

ja hammerlite..men 2 gange grunder for at lukke bunden..tror ikke på at hammerlak ..med silikone huller er rusthæmmende..det er en pynte maling

har monteret ventiler...slangeløse ventiler sidder stramt...fælg hullet er 12 mm..og ventil er 16mm...måtte fremstille et træk værktøj..for at hive dem gennem..de fik også en gang dækmontage sæbe..træk værktøjet er en messing stang..påloddet en møtrik fra en ventil..da jeg ikke kunne finde en snittap..med det engelske mystic gevind.(.mit ventil gevind rense kryds havde ikke det udvendige hætte gevind)
Vedhæftede filer
DSCF2872.JPG
DSCF2872.JPG (497.06 KiB) Vist 9496 gange
strynboen på test profil
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

nu skal hjulene bare på værksted og balanceres...så må det blive vinter...ikke før....reservehjulet fik også en tur..
Vedhæftede filer
DSCF2871.JPG
DSCF2871.JPG (581.74 KiB) Vist 9496 gange
strynboen på test profil
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 827
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: RE: Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

Hej

Så fik min ældste knægt stort set sin Sting færdig. Det er faktisk den allerførste vi købte, så det er Oliekludens gamle knallert. Der skal lige laves lidt afdækning ved luftfilteret, men der skal vi lige opfinde noget, da filterhuset er for slidt til at de originale afdækninger kan sidde fast. Den her bliver hans hverdagskøretøj, så den har fået batteri, stoplys, blinklys og horn, samt halogenforlys. Den er lovlig, pånær lydpotten, men kører faktisk hurtigere end forventet. 40 km/t på gps, med let firtakt på toppen.

/SteenBilledeBillede
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 827
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: RE: Re: RE: Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

Fik forresten også afprøvet om radioen fra Wartburg'en virker som den skal. Venstre drejeknap var gået helt fast, men nu drejer den som den skal og radioen skal nu bare tilbage på sin plads i bilen!

/SteenBillede
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Jensmc »

Jeg har noget skalasnor, hvis det springer.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af FS1originalen »

Når vi nu er omkring autoradioer, så afmonterede jeg denne for 4-5 år siden da datteren fik "ny gammel Toyota". Ved godt den er for moderne til feks en Wartburg, men den var alligevel så retro at jeg ikke kunne nænne at smide den ud.
Så er der en som har en bil i passende årgang, så koster den gratis + evt. porto.
20171210_205742.jpg
20171210_205742.jpg (453.83 KiB) Vist 9393 gange
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 827
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

Jensmc skrev:Jeg har noget skalasnor, hvis det springer.
Tak for tilbuddet! Heldigvis har Claus passet godt på radioen, så jeg håber ikke at behovet opstår. Den er jo kun 30 år gammel :mrgreen: .

I øvrigt glemmer man helt hvor godt sådan en gammel radiomodtager er til at fange stationerne ind. Jeg stak den en halv meter ledning i antenneindgangen, hvorefter den trak præcis 20(!) stationer klokkerent ind. Det er storartet!

/Steen
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

ja gamle blaupunkt dreje knap tuning radioer er super gode modtagere..jeg montere altid dem..men de er svære at finde efterhånden..
findes der en periodisk korrekt osttysk kopi blaupunkt radio??..de plejede jo at prøve at fremstille deres egne modeller af alt muligt..

derbien har fået ny krumtap cylender stempel...chimsede gearakslerne efter bogen..og de var umulige at rotere efter sammenspænding...så fjernede 1mm schimset..så den var under fabriks mål..og det kørte perfekt???..mystisk..havde ellers spildt timer på at finde et chim..så det var perfekt..nu blev den samlet..skal lige have kobling og kickstarter og tænding på ...så er den næsten klar
Vedhæftede filer
DSCF2879.JPG
DSCF2879.JPG (565.64 KiB) Vist 9343 gange
DSCF2880.JPG
DSCF2880.JPG (542.76 KiB) Vist 9343 gange
DSCF2881.JPG
DSCF2881.JPG (537.51 KiB) Vist 9343 gange
strynboen på test profil
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 827
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

knallert skrev:ja gamle blaupunkt dreje knap tuning radioer er super gode modtagere..jeg montere altid dem..men de er svære at finde efterhånden..
findes der en periodisk korrekt osttysk kopi blaupunkt radio??..de plejede jo at prøve at fremstille deres egne modeller af alt muligt..
Jo, de har skam deres egne radioer, men der er en lille udfordring. I DDR brugte man jo ikke FM, så standardradioen i sådan en Wartburg var en RFT-radio med mellembølge og langbølge. Derfor blev der sat en Blaupunkt i, når de kom til Danmark. De lavede rent faktisk en RFT A321 som kan spille FM (og kassettebånd!), men dem er der saftsusemig langt imellem. Jeg skal nok finde én på et tidspunkt, men de hænger ikke på træerne.
knallert skrev:... derbien har fået ny krumtap cylender stempel...chimsede gearakslerne efter bogen..og de var umulige at rotere efter sammenspænding...så fjernede 1mm schimset..så den var under fabriks mål..og det kørte perfekt???..mystisk..havde ellers spildt timer på at finde et chim..så det var perfekt..nu blev den samlet..skal lige have kobling og kickstarter og tænding på ...så er den næsten klar
Det ser fint ud! Er det en replika-krumtap, eller bruger man ikke sådan noget til en Derbi?

/Steen
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

jo... man bruger kun replika dele..når det er så politi følsomme komponenter..forventer ikke den lange levetid..(.400 for en krumtap..måske for billigt)..men vi prøver..den ser fin ud..og er paskram..fik den dog ikke målt ud med måleure..men den løb pænt

en sjov? detalje..balance akslen er sparet væk..ellers er den næsten maget til en dt LC 125..som jeg jo har en storbunke dele til...men den spiser krumtappe..som jeg spiser marzipan brød...så den står i skrammel krogen..men knægten er tit ude og kikke på den..desvære blev det 17 år mc kørekort nok ikke til noget..han kunne have godt af noget teori og kørebane..
strynboen på test profil
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 827
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: RE: Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

knallert skrev:jo... man bruger kun replika dele..når det er så politi følsomme komponenter..forventer ikke den lange levetid..(.400 for en krumtap..måske for billigt)..men vi prøver..den ser fin ud..og er paskram..fik den dog ikke målt ud med måleure..men den løb pænt

en sjov? detalje..balance akslen er sparet væk..ellers er den næsten maget til en dt LC 125..som jeg jo har en storbunke dele til...men den spiser krumtappe..som jeg spiser marzipan brød...så den står i skrammel krogen..men knægten er tit ude og kikke på den..desvære blev det 17 år mc kørekort nok ikke til noget..han kunne have godt af noget teori og kørebane..
Hej
I går fik renoverede jeg krumtappen til min 2-gears Sting motor.
Nu med frisk Jog-plejlstang.
/SteenBilledeBilledeBillede
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

varmer du op når du adskiller..man kan vel ikke presse det fra hinanden uden??.eller skal det bare ha nogle tons
.jeg har en fin biltema presse...så vil prøver at flække et par krumtappe...men har ikke lige rutine i det...samling er vel med afstand blokke lagt ind..så man presser sammen til det hele ligger godt sammen..igen med varme udvidese af kontra vægtene..så det går lidt lettere
strynboen på test profil
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af 12V »

Det er noget jeg skal have lært en dag, har et par Puch krumtappe og plejlstænger liggende.
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Nikolaj Y »

Jeg vil også gerne skrives på listen til oplæring :D
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
mriisj
Gummi rocker
Indlæg: 625
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af mriisj »

Ditto her, jeg har en 15 tons presse til det hårde arbejde, så det kan sikkert læres
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

jeg har en kina motor..hvor stemplet går stramt i boringen..det er et moped speed 70cc..tog ringene af..og stemplet gik stadig stramt...sleb så på skørterne til det glider/falder stille med på luftmodstanden ..det plejer at passe med 3 hundredele..når tyngdekraften kan trække det ned i en tør cylender..men det er stadig for stramt med stempelringene på..har i noget dáta på ringgab....der er næsten ikke noget gab..men jeg er ikke så vant til de tynde ringe som kina motore bruger..men er 0,1 mm ikke for lidt gab..når det bliver varmt udvider de jo sig..men det gør cylenderen jo også...frygter lidt at det hele er en mix af tilfældig dele..dat topstykket var til en 50 cc og knasten ikke passede til topstykket
Vedhæftede filer
DSCF2890.JPG
DSCF2890.JPG (428.7 KiB) Vist 9097 gange
DSCF2891.JPG
DSCF2891.JPG (430.9 KiB) Vist 9097 gange
DSCF2892.JPG
DSCF2892.JPG (415.12 KiB) Vist 9097 gange
DSCF2893.JPG
DSCF2893.JPG (539.04 KiB) Vist 9097 gange
DSCF2894.JPG
DSCF2894.JPG (558.96 KiB) Vist 9097 gange
strynboen på test profil
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Jensmc »

Jeg har overtaget sønnens Senda. Hold op, hvor er den mishandlet.
Motoren er ok nu. Nye lejer, brugt stempel/cylinder samt diverse andre dele.
Stel skal svejses. Nyt styr. Rep af bremser. Nye simmerringe i forgaffel samt maling af samme.
Nye plastikdele.
Rep af instrumenter.
Nyt låse sæt.
Alle reflekser.
Osv.

Et dødfødt projekt, men pyt med det.

Desuden er jeg i gang med 2 stk. Ciao. 72 + 75. Den ældste har jeg fået af Dan Otto. Den anden har jeg byttet med en Jawa motor med transistor tænding. Dele er elgalv. og stel mv. er sandblæst og grundet. Håber på lakering af den ene i løbet af januar.

Også et håbløst projekt, men det er det, der er det sjove ved knallerter.

Hvorfor skal det for det meste være gearknallerter, der skrives om. OK, Sting og Bravo er nævnt jævnligt.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"