Det ser sgu' godt ud! Så er CBX'en snart klar til 30 år mere!knallert skrev:... men med de nye rustfri stempler og nye paknings set..skulle den gerne blive som ny...
/Steen
Det ser sgu' godt ud! Så er CBX'en snart klar til 30 år mere!knallert skrev:... men med de nye rustfri stempler og nye paknings set..skulle den gerne blive som ny...
Pyha! - så skal man da ikke have dårlig samvittighed over det !claus olieklud skrev:...man må nemlig gerne bruge dele på en fs1 fra andre yamahaer, det betragtes nemlig stadig som originalt...
Gælder det tændingstidspunkt også for en udroslet FS1-motor, dvs. med 16mm indsugning og FS1 cylinder?12V skrev:Den danske service manual siger 1,8 mm før top.
Det ligner en ret simpel tilpasning, lækkert
Det tror jeg i hvert fald, de fleste kører med.Twinsport skrev:Gælder det tændingstidspunkt også for en udroslet FS1-motor, dvs. med 16mm indsugning og FS1 cylinder?12V skrev:Den danske service manual siger 1,8 mm før top.
Det ligner en ret simpel tilpasning, lækkert
Og ja - det er en simpel tilpasning der bare virker!
/Steen
Det er fordi man praktisk taget ikke kan justere længere frem (jo det kan godt), men det er ikke stabilt hvis armen på platinerne er slidt /bliver slidte og gabet er det man typisk justerer ned til minimum.
Det tror jeg i hvert fald, de fleste kører med.
FS1 er kendt for at klemme stemplet. Gad vide, om der er en sammenhæng? Jeg havde holdt mig i omegnen af 1,4-1,5mm BTDC, som mig bekendt foreskrives til en 2,9HK Kreidler med omtrent samme, lave kompressionsforhold.
Så må man tilpasse ankerpladen, om nødvendigt. Når man alligevel går relativt langt over fabrikkens specifikationer med f.eks. et 45mm stempel, må man forvente, at andre faktorer ændres.Yamahafs1haslev skrev:Det er fordi man praktisk taget ikke kan justere længere frem (jo det kan godt), men det er ikke stabilt hvis armen på platinerne er slidt /bliver slidte og gabet er det man typisk justerer ned til minimum.
Det tror jeg i hvert fald, de fleste kører med.
FS1 er kendt for at klemme stemplet. Gad vide, om der er en sammenhæng? Jeg havde holdt mig i omegnen af 1,4-1,5mm BTDC, som mig bekendt foreskrives til en 2,9HK Kreidler med omtrent samme, lave kompressionsforhold.
Men det er jo kompressionsforholdet og omdrejningstallet, der i højre grad bestemmer tidspunktet.
Så egentlig skal en tunet motor have senere tændingstidspunkt end en ikke tunet motor, derfor blev mhkz tændingen ændret til en svagt reguleret tændingsavancering.
For at være helt ærlig så nej det har jeg ikke Du har ret i at de ser ret klemte ud, men jeg gjort som jeg er blevet anbefalet (har fået Benny til at lave det). Jeg spørger ham lige for en sikkerheds skyld - tak for tippet12inch skrev:Spændene , har du checket fjeder vandringen på koblingen ? det ser ud til at fjederne er spændt hårdt op, men det kan jo være billederne der snyder. Har selv samme kobling på og der har jeg en 1.5mm skive under hver skruge for at bevare samme vandring
mvh.
Jeg har også gået og drømt om en længe, og nu skulle det altså være - det bliver sjovt at se hvor meget forskel der endelig er (sikkert ikke det store) men det lyder godt at sigewolfe skrev:ville give min afdøde bedstemor for en 5 gear gearkasse!
ellers flot arbejde du laver nikolaj! og en masse penge du smider i dine projekter
men det en dyr hobby! har jeg prøvet og forklare min kæreste