Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af 12V »

Skærer lidt af enden og borer to huller. Så sliber jeg lidt så vægten er så ens som mulig.
Tager dem typisk ned fra 94 til 72 gram per sko. Skruerne justerer jeg til de er plan og så 1-2 omgange længere ind.

Vil gætte på at den begynder at trække ved ca 4000-5000 omdrejninger, men det burde jeg lige måle en dag.

Man kan nemt tage mere af eller benytte strammere fjedre, ved vildere opsætninger. Den nævnte opsætning er en jeg synes er god til en gademaskine med lign opsætning.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af 12V »

Og det ser sådan ud.
Vedhæftede filer
2016-08-17 23.37.37~2.jpg
2016-08-17 23.37.37~2.jpg (160.22 KiB) Vist 8936 gange
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Nikolaj Y »

12V skrev:Skærer lidt af enden og borer to huller. Så sliber jeg lidt så vægten er så ens som mulig.
Tager dem typisk ned fra 94 til 72 gram per sko. Skruerne justerer jeg til de er plan og så 1-2 omgange længere ind.

Vil gætte på at den begynder at trække ved ca 4000-5000 omdrejninger, men det burde jeg lige måle en dag.

Man kan nemt tage mere af eller benytte strammere fjedre, ved vildere opsætninger. Den nævnte opsætning er en jeg synes er god til en gademaskine med lign opsætning.
Hvilken fordel har det at du fjerner materiale, udover selvfølgelig at nedsætte inertien en smule? Jeg tænker blot at den vil koble til senere end normalt, og det er det?
Eller har jeg misforstået noget? :)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af 12V »

Jo det er præcis det jeg ønsker, senere tilkobling.

Med de fleste tuncylindre, rykker trækområdet også længere op. Med en standard kobling dræber man motoren ved igangsætning, den skal lige have lov til at spinde lidt mere inden den skal trække afsted.

Med Airsal 45 mm f.eks. bliver maskinen super sløv da den ingen bundtræk har, ved Power1 udgaven kan man godt komme afsted med en standard kobling. Men den kører endnu bedre med senere tilkobling.

Til de helt heftige kits kan man få en HK Racing Kevlar kobling der først kobler til ved 9000 rpm.
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Nikolaj Y »

Ok så det er ikke fordelagtigt på en næsten standard maxi? :)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af 12V »

En lille smule, men ikke så meget som på billedet. Typisk vil det være fint lige at give koblings fjedrene lidt ekstra forspænding.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Jensmc »

Så er jeg da nået et godt stykke videre med den hersens Derbi Senda.
Venter på, at forhjulet kommer tilbage fra maleren. Fælgen skulle males sort.
Vedhæftede filer
D8.jpg
D8.jpg (477.42 KiB) Vist 8860 gange
D9.jpg
D9.jpg (469.43 KiB) Vist 8860 gange
D10.jpg
D10.jpg (438.7 KiB) Vist 8860 gange
D11.jpg
D11.jpg (480.84 KiB) Vist 8860 gange
D12.jpg
D12.jpg (412.53 KiB) Vist 8860 gange
D13.jpg
D13.jpg (440.34 KiB) Vist 8860 gange
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

for helv...jeg har lige rettet støttebenet..det skal så være bukket ..jeg mangler også den lille dåseåbner på fjederen
strynboen på test profil
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: RE: Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

knallert skrev:for helv...jeg har lige rettet støttebenet..det skal så være bukket ..jeg mangler også den lille dåseåbner på fjederen
For satan da! :-)
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: RE: Re: RE: Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

Nå, men jeg havde lige sønnike med til at vaske Wartburg'en. Den fik lige med hedvandsrenseren over det hele, så vi kunne se om der var noget løs rustbeskyttelse. Vi fandt lidt, men det var småting. Oliekluden har passet godt på den!

/SteenBilledeBilledeBilledeBilledeBillede
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

ja løs rustbeskyttelse er roden til alt ondt...på min Taunus er der rust som kommer indefra...dybt under tectylen..jeg har så valgt den umulige metode at skrabe det af..og male bunden i stedet..det er langsommeligt bliver måske aldrig færdig...men kan ikke holde ud der er rust skjult..mellem vange og inderskærm..og bag tanken...heldivis er oliekluden jo omhyggelig med at sprøjte tynd tectyl..det opløser det forrige lag..og blødgør hele bunden..så i kan nok let blæse alt løst af..og efter tørring give den nyt lag..


jeg har lige svejset tank beslaget..og et stykke inderskærm i i dag..så det går fremad..med Taunus"en

.men nu er der arbejdsprøvning..og vurdering af fremtidig timeantal..så jeg får nok ikke energi til biler kukure og knallerter...men det bliver en fornøjelse at komme afsted dagligt igen..
strynboen på test profil
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af claus olieklud »

hej...

ja det skulle undre mig meget hvis der skulle dukke rust op i den gamle wartburg.
den var rustbeskyttet da jeg overtog den, og det så godt ud - jeg har så 2 gange oversprøjtet alt velrigeligt, også ind i huller og kanaler.
jeg vil tro det er blevet til knapt 10 liter dinitrol ML - man kan se hvordan det suger ind i eksisterende rustbeskyttelse.
fedt nok lige at rense af, men nu skal den vel olieres godt og grundig endnu engang ? det kan man gøre jævnligt, det kan aldrig skade.
en olieret overflade ruster aldrig - det tynde rustbeskyttelse er godt til gamle biler, det vil altid være gavnligt.

jeg gav min kassevogn endnu en tur med rigeligt dinitrol ML her sidst i novenber - det var 3. gang jeg oversprøjtede den over alt, således har den fået en omgang hvert år siden jeg købte den, jeg har hældt 20 liter af det tynde i den.
jeg kunne egentlig godt tænke mig at afrense hele bunden ligesom det er sket med wartburgen - og så straks oversprøjte alt endnu engang.
det ville se så flot ud hvis man kunne blæse noget af det gamle rent for aflejringer og snavs, men mon ikke det er et værre svineri.

i gamle dage da jeg var skraldemand, ja da har jeg mange gange damprenset hele lastvogne underneden inden syn - aner ikke om der da var et special afløb med olieudskiller - tror faktisk bare ikke der blev tænkt over det, arbejdet blev bare udført.

hilsen olieklud
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

jeg har haft medhjælper på værkstedet i dag,,,, han " prøvekørte" lige 1975"ren :lol: den kørte fint sagde han :lol: :lol: ,,,,
Vedhæftede filer
Yamaha  1976 DX  001 (27).JPG
Yamaha 1976 DX 001 (27).JPG (437.26 KiB) Vist 8762 gange
Yamaha  1976 DX  001 (28).JPG
Yamaha 1976 DX 001 (28).JPG (441 KiB) Vist 8762 gange
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

det er godkendt...fed hjelm hue...
strynboen på test profil
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af claus olieklud »

hejsa...

jeg har engang imellem her på det sidste hørt en lyd fra venstre forhjul på vognen.
det drejer sig om nogle mærkelige knald, men kun engang imellem kortvarigt - jeg har flere gange stået ud for at se hvad der gik i stykker, fordi man tænker at noget må være faldet fra hinanden, men intet at se.
tænke at jeg hellere måtte adskille bremserne foran, men intet mistænkeligt - valgte selvfølgelig at smøre glidere, massere stempel, fjerne slidkant, og også nye klodser selv om de gamle sagtens kunne køre langt endnu.
vognen laver stadig nogle mærkelige knæklyde fra venstre forhjul øv - konstaterede så at det drejer sig om et dårligt forhjulsleje.
lidt mærkeligt da vognen kun har kørt 158K km, den er godt nok 22 år gammel.
da den er med 4X4 forgår udskiftningen ved at skifte "hele klumpen" - det skulle sådan set ikke være noget problem, snarere nærmest ligetil.
har så bestilt et nyt leje i dag - det ligger i usa, men skulle være fremme midt i næste uge.

jeg vil ikke køre unødigt i vognen efter jeg har fundet fejlen, dog bliver jeg nok nød til at køre en enkelt tur på havnen her i weekenden, idet jeg har en opgave som kræver noget medbragt værktøj.

så er det jo godt man stadig har en motorcykel - den kører altid godt, og kan race igennem masser af mudder og køre op af stejle skrænter.
sådan en Yamaha DT50 er et fantastisk køretøj som kan sprøjte afsted med 80 kmt når det rigtig går løs.
som man kan se holder det nappalæder jeg brugte sidste år til sadlen ikke særligt godt, det er selve overfladen der bliver nedbrudt, således at der falder en tynd film af - det er heldigvis stadig vandtæt, men jeg må hellere prøve at betrække med en anden kvalitet.
jeg har et extra sæde at ligge, så det bliver nok det jeg ombetrækker - egentlig mærkeligt det bliver så hurtigt nedbrudt - det er noget nappa jeg købte i en lokal sytøjsbutik... købte da 2 slags, det grå der ikke holder var 3 gange så dyrt som noget sort jeg også købte.
jeg syntes det grå matchede farven på det gamle godt, og så var det meget elastisk at arbejde med - det sorte er slet ikke nær så elastisk, men jeg håber selvfølgelig det holder lidt bedre.

billederne er fra min lokale havn som er omgivet af en masse høje jordvolde og jordbjerge - knallerten holder her 15 meter oppe, lige på kanten af en farlig skrænt, men det er ikke farligt for en rigtig yamaha offroader.

hilsen olieklud
Vedhæftede filer
IMAG0733.jpg
IMAG0733.jpg (402.83 KiB) Vist 8678 gange
IMAG0734.jpg
IMAG0734.jpg (376.07 KiB) Vist 8678 gange
IMAG0735.jpg
IMAG0735.jpg (368.39 KiB) Vist 8678 gange
IMAG0736.jpg
IMAG0736.jpg (453.85 KiB) Vist 8678 gange
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Jensmc »

Nappalæder?
Jeg talte for mange år siden med en tøjhandler. Her nævnte jeg "billigt nappa", og blev med det samme rettet: "Nappa er det fineste skind, du kan få. Det, du taler om, er imiteret nappa, og DET er plastik".
Jeg har aldrig undersøgt hans påstand, men mon ikke han har ret?
Ja, DT´en er et fint køretøj.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Kim B S »

Jensmc skrev:Nappalæder?
Jeg talte for mange år siden med en tøjhandler. Her nævnte jeg "billigt nappa", og blev med det samme rettet: "Nappa er det fineste skind, du kan få. Det, du taler om, er imiteret nappa, og DET er plastik".
Jeg har aldrig undersøgt hans påstand, men mon ikke han har ret?
Ja, DT´en er et fint køretøj.
Hej Claus og Jens.
Et godt eksempel på det.
Sæderne i en Volvo Amazon fra 1965 - 1970 som er nappasæder,
De kan gå op i syningerne, men man ser næsten aldrig huller i selve nappa-betrækket. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af claus olieklud »

ja hej igen...

det er rigtig det der bliver nævnt med nappa er noget meget fint skind i høj kvalitet - Wikipedia og google forklarer desuden at nappa er meget elastisk og slidstærkt, men ikke vandtæt.

det med at folk kalder kunstigt betræk for nappa er dog ikke ualmindeligt, men udtrykket bruges forkert.

mærkeligt nok virker betrækket på knallerten stadig stærkt - den lette løsning er måske bare at vente på alt det grå film er faldet af, eller måske ligefrem hjælpe det lidt på vej, og så male betrækket gråt med noget stofmaling.

hilsen olieklud
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af 12V »

Er det ruskind du har på eller kunstlæder?

Jeg har set nogle videoer fra firmaer der betrækker MC sæder, de bruger Marine kunstlæder - det skulle være optimal. Det må du næsten kunne købe i den branche du er i, eller er det kun luxus yachts der bruger den slags? :)
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: RE: Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

Wartburg'en bliver pimpet for tiden. Denne gang var turen kommet til bærekuglerne, som er blevet rengjort, malet og fået nye manchetter. Slutteligt blev manchetterne fyldt med SAE250 gearolie og bundet.

/SteenBilledeBillede
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"