Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
vinter crosseren er klar..for- bag lys.. fri gear indikator diode..og nye skærme..og forlængelse af stellet bag ud..gor den lettere at løfte rundt med..
- Vedhæftede filer
-
- DSCF2941.JPG (559.24 KiB) Vist 8470 gange
-
- DSCF2942.JPG (495.98 KiB) Vist 8470 gange
-
- DSCF2943.JPG (514.71 KiB) Vist 8470 gange
-
- DSCF2944.JPG (539.18 KiB) Vist 8470 gange
strynboen på test profil
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Så mangler vi bare lidt RIGTIG vinter så du kan køre en tur til Strynø
Erik
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
tager nok dt 125 hvis jeg skal køre så langt..skal dog have tjekket motoren..tændingen er helt tosset efter jeg skiftede krumtappen..tog en fra en luftkølet..den har nok en lidt anden udlægning af noten/eller spolerne er forskudt på ankerpladen..den kan kun køre tomgang..
så den har stået på lager i et par år..burde fixe den og sælge..den fylder op..
så den har stået på lager i et par år..burde fixe den og sælge..den fylder op..
- Vedhæftede filer
-
- dt lc 125 001.jpg (555.02 KiB) Vist 8427 gange
strynboen på test profil
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Så får du da ingen hastighedsbøder.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
jaa se positivt på problemerne....
strynboen på test profil
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Hvis alt andet glipper, så kan jeg godt hjælpe dig af med den. Jeg kan i hvert fald bruge baglygten til en Stingknallert skrev:...burde fixe den og sælge..den fylder op..
/Steen
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
hejsa...
det er den Yamaha som har spist flere krumtappe ikke ? fandt du nogensinde ud af hvorfor ? om den var skæv i en blokdel eller problemer med manglende olie.
det er da egentlig mærkelig at en tænding kan stå så skævt at den overhoved ikke kan tage gas, men gerne vil køre tomgang.
det lyder da mere til at tændingen helt bortfalder eller forskydes ved omdrejninger over 1000 rpm - for jeg tør da ikke foreslå gaskablet blot er knækket... he he
har du ikke en anden cdi at prøve med ? det kunne jo være en elektronisk fejl - har selv et eksempel fra 2017 på en ny cdi der fejlede efter kort brug - den skulle normalt omdrejningsbegrænse ved 6500, men lige pludselig begyndte den bare at gøre det ved det halve omdrejningstal.
jeg tænker så at din cdi pludselig fejler således omdrejningsgrænsen pludselig kun er hvad der svarer til tomgangsomdrejningstal.
jeg kunne godt tro det var den cdi der lavede problemet.
det er ellers en fed lille offroader sådan en Yamaha, og så har den sikkert pænt mange hk når den er vandkølet.
hilsen olieklud
det er den Yamaha som har spist flere krumtappe ikke ? fandt du nogensinde ud af hvorfor ? om den var skæv i en blokdel eller problemer med manglende olie.
det er da egentlig mærkelig at en tænding kan stå så skævt at den overhoved ikke kan tage gas, men gerne vil køre tomgang.
det lyder da mere til at tændingen helt bortfalder eller forskydes ved omdrejninger over 1000 rpm - for jeg tør da ikke foreslå gaskablet blot er knækket... he he
har du ikke en anden cdi at prøve med ? det kunne jo være en elektronisk fejl - har selv et eksempel fra 2017 på en ny cdi der fejlede efter kort brug - den skulle normalt omdrejningsbegrænse ved 6500, men lige pludselig begyndte den bare at gøre det ved det halve omdrejningstal.
jeg tænker så at din cdi pludselig fejler således omdrejningsgrænsen pludselig kun er hvad der svarer til tomgangsomdrejningstal.
jeg kunne godt tro det var den cdi der lavede problemet.
det er ellers en fed lille offroader sådan en Yamaha, og så har den sikkert pænt mange hk når den er vandkølet.
hilsen olieklud
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
ja tror også den overskruer tændings tidspunktet.
.den køre fint i tomgang..men når man røre gassen dør den...ligesom hoveddysen er faldet ud..men har tjekket den..den går bare ud..som tændingen klippes..eller ruger helt ud af scalaen..men tændings pistolen burde kunne tjekke det..den har nyboret cylender og stempel..så god komp..den har spist lejet i tænding siden 2 gange...krumtappene var efterfølgende skæve ,,men har nok været det hele tiden
ja den er ret hidsig..den har ikke udstødnings reg ventil..så køre som en cross motor..der skal skiftes gear..så gryden holdes i kog..tror den har omkring 18-22 hk..
.den køre fint i tomgang..men når man røre gassen dør den...ligesom hoveddysen er faldet ud..men har tjekket den..den går bare ud..som tændingen klippes..eller ruger helt ud af scalaen..men tændings pistolen burde kunne tjekke det..den har nyboret cylender og stempel..så god komp..den har spist lejet i tænding siden 2 gange...krumtappene var efterfølgende skæve ,,men har nok været det hele tiden
ja den er ret hidsig..den har ikke udstødnings reg ventil..så køre som en cross motor..der skal skiftes gear..så gryden holdes i kog..tror den har omkring 18-22 hk..
strynboen på test profil
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Hej
Så blev der lavet lidt igen. Ikke at det er så meget, men nu kom der nye dæk på mine nye fælge. Jeg synes faktisk at 185/70R13 passer meget godt på de nye fælge.
Så må det gerne blive forår!
/Steen
Så blev der lavet lidt igen. Ikke at det er så meget, men nu kom der nye dæk på mine nye fælge. Jeg synes faktisk at 185/70R13 passer meget godt på de nye fælge.
Så må det gerne blive forår!
/Steen
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
det er ikke pneneumat dæk..eller hvad de nu hed..jeg har dem på min mz..de er vindskæve..men ikke særlig rådne..mystisk de er vel syntetiske lavet af brunkul som håndtag og pedal gummi..de stank som helvede da jeg fik kassen hjem..så konen blev sur...hvad er det for noget tjære gummi du har købt.....hun er tættere på sandheden end hun selv tror..håndtagene blev grimme på 3 måneder..men dækkene holder 40 år..det er nok ikke helt det samme..måske dækkene er nylon baseret..de er lidt hårde når det er koldt
strynboen på test profil
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Jeg forsøgte faktisk at skaffe Pneumant dæk for at få et lidt mere klassisk mønster, men uden held. Så skal man i stedet bruge varevognsdæk eller trailerdæk, men de er rævedyre.
Jeg endte med at vælge Uniroyal Rallye 380. De er ganske vist lidt for moderne i mønstret, men det går nok. Til gengæld koster de kun 375 kroner stykket.
/Steen
Jeg endte med at vælge Uniroyal Rallye 380. De er ganske vist lidt for moderne i mønstret, men det går nok. Til gengæld koster de kun 375 kroner stykket.
/Steen
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
så har jeg fixet et Honda kopi topstykke...knægtene(ikke min) har ingen følese af moment...så de spænder det hele sønder og sammen....
jeg måtte bore pindboltene ud...og knækkede snittappen ..så måtte gå til 8mm gevind...og drejede nogle hærdet umbrakko bolte med til 8/6 mm..helicoil er ikke godt til hårdt belastede og ofte adskildt dele...så det blev den classiske reparation...
jeg måtte bore pindboltene ud...og knækkede snittappen ..så måtte gå til 8mm gevind...og drejede nogle hærdet umbrakko bolte med til 8/6 mm..helicoil er ikke godt til hårdt belastede og ofte adskildt dele...så det blev den classiske reparation...
- Vedhæftede filer
-
- DSCF2958.JPG (533.89 KiB) Vist 8225 gange
-
- DSCF2959.JPG (528 KiB) Vist 8225 gange
-
- DSCF2960.JPG (528.76 KiB) Vist 8225 gange
-
- DSCF2961.JPG (502.25 KiB) Vist 8225 gange
-
- DSCF2962.JPG (451.29 KiB) Vist 8225 gange
strynboen på test profil
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Hej
Fin reparation!
/Steen
Fin reparation!
-Men hvor kommer det fra? Helicoil kan da belastes mere end det oprindelige gevind. Og det skal vel aldrig skilles igen, nu når du sætter pinde i?knallert skrev:...helicoil er ikke godt til hårdt belastede og ofte adskildt dele...så det blev den classiske reparation...
/Steen
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
jeg har lidt dårlig erfaring..med helicoil i kina porøse støbte blokdele. især på bevægelige/ belastede/komponenter
.er det til en skrue uden belastning..er der ingen problem..men her hvor udstødningen..kan virke som et brækjern...når de ikke spænder potten fast ude bagved.
.jeg bruget dem ofte til sidedæksler ..og motor halvdele..hvor komponenterne er fikseret..der er de super..kaburatore er de også ekstreme gode..hvis man lige korter spiralen op så den matcher godstykkelsen
ps kan se jeg skal have en ny 6 mm bakke..gevindet ser noget gnavet ud..på billed..
.er det til en skrue uden belastning..er der ingen problem..men her hvor udstødningen..kan virke som et brækjern...når de ikke spænder potten fast ude bagved.
.jeg bruget dem ofte til sidedæksler ..og motor halvdele..hvor komponenterne er fikseret..der er de super..kaburatore er de også ekstreme gode..hvis man lige korter spiralen op så den matcher godstykkelsen
ps kan se jeg skal have en ny 6 mm bakke..gevindet ser noget gnavet ud..på billed..
strynboen på test profil
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
har vinter ryg..så kan kun pille i småting i varmen...i værkstedet
elsker jo tyske ting og mekanik..så har en lille samling af junghans ure..de er jo billige..gav 250 for dette ,,som min søster skal have ..har 4-5 stykker..som jeg renser smøre og justere op så de er driftsikre..
de er jo ikke populære..men os gamle kan jo huske dem fra barndommen..fra bedsteforældre..hvor de tikkede og ringede i baggrunden..men når de ikke er driftsikre mere bliver de hurtigt en håbløs ting...et ur som ikke køre er jo det mest håbløse. nest.efter en knallert
dette ur er det mest basis model..dvs urrammen er næsten tom..der er kun urværk og ringe værk..med halv time/timeslag..
de mere komplicerede med 3 optræk har også en middag/midnat melodi.( som København rådhus ur).det komplicere det hele urtoligt..viserne kan ikke tvinges frem på dem..da synkronoseringen af urværk og visere og middag melodi er u afhænige..det giver problemer hvis man ikke for trukket op..og uret går vidre uden at melodien får ringet..så er rækkefølgen smuttet...meget teknisk..og besværligt da viserne skal afmonteres..og uret skal startes på det rigtige tidspunkt..og ringe..og så kan man montere viserne. stoppe uret igen...og genstarte når verdens uret er synkront med det stoppede ur
jeg bruger wd 40 til ar opløse gammel smørelse...gensmør med syrefri olie til store aksler og elektro smørelse tynd..til de små hurtige bevægelige dele..skal der hele være perfekt bør man adskille det hele..og polere alle aksler..men det er der for meget rod på værkstedet til lige nu..
elsker jo tyske ting og mekanik..så har en lille samling af junghans ure..de er jo billige..gav 250 for dette ,,som min søster skal have ..har 4-5 stykker..som jeg renser smøre og justere op så de er driftsikre..
de er jo ikke populære..men os gamle kan jo huske dem fra barndommen..fra bedsteforældre..hvor de tikkede og ringede i baggrunden..men når de ikke er driftsikre mere bliver de hurtigt en håbløs ting...et ur som ikke køre er jo det mest håbløse. nest.efter en knallert
dette ur er det mest basis model..dvs urrammen er næsten tom..der er kun urværk og ringe værk..med halv time/timeslag..
de mere komplicerede med 3 optræk har også en middag/midnat melodi.( som København rådhus ur).det komplicere det hele urtoligt..viserne kan ikke tvinges frem på dem..da synkronoseringen af urværk og visere og middag melodi er u afhænige..det giver problemer hvis man ikke for trukket op..og uret går vidre uden at melodien får ringet..så er rækkefølgen smuttet...meget teknisk..og besværligt da viserne skal afmonteres..og uret skal startes på det rigtige tidspunkt..og ringe..og så kan man montere viserne. stoppe uret igen...og genstarte når verdens uret er synkront med det stoppede ur
jeg bruger wd 40 til ar opløse gammel smørelse...gensmør med syrefri olie til store aksler og elektro smørelse tynd..til de små hurtige bevægelige dele..skal der hele være perfekt bør man adskille det hele..og polere alle aksler..men det er der for meget rod på værkstedet til lige nu..
- Vedhæftede filer
-
- DSCF2965.JPG (538.41 KiB) Vist 8145 gange
-
- DSCF2966.JPG (474.87 KiB) Vist 8145 gange
-
- DSCF2967.JPG (492.91 KiB) Vist 8145 gange
-
- DSCF2968.JPG (559.23 KiB) Vist 8145 gange
-
- DSCF2970.JPG (549.26 KiB) Vist 8145 gange
-
- DSCF2971.JPG (523.87 KiB) Vist 8145 gange
-
- DSCF2955.JPG (436.17 KiB) Vist 8144 gange
strynboen på test profil
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Det er da anderledes men meget fin mekanik
Michael Jensen
MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
har renset ure til båden..der har altid været meget dug på rpm uret..så troede det var plastic glasset som var mørt..men det var rigtig glas..så det må dugge af varme..enten belysningen ..eller varme fra instrumentet..det er ellers helt forseglet..selv lyset er skærmet af en indvendig plast skærm..så der ikke kan komme vand eller skidt ind...
måske man kan bore en udluftning med en slange studs på..eller fylde noget anti fugt matriale ind..eller bare ikke gøre noget...
fik lige drejet en finger skrue..da den ene rejste væk under bordet..og selv en gulv opfejning kunne ikke opdrive den igen
fik det hele samlet..utroligt at det kunne blive så rent..de var helt ir grønne..og matte glas..var faktisk lige til at smide ud
måske man kan bore en udluftning med en slange studs på..eller fylde noget anti fugt matriale ind..eller bare ikke gøre noget...
fik lige drejet en finger skrue..da den ene rejste væk under bordet..og selv en gulv opfejning kunne ikke opdrive den igen
fik det hele samlet..utroligt at det kunne blive så rent..de var helt ir grønne..og matte glas..var faktisk lige til at smide ud
- Vedhæftede filer
-
- DSCF2983.JPG (431.62 KiB) Vist 8061 gange
-
- DSCF2984.JPG (418.65 KiB) Vist 8061 gange
-
- DSCF2985.JPG (415.27 KiB) Vist 8061 gange
-
- DSCF2986.JPG (402.58 KiB) Vist 8061 gange
-
- DSCF2987.JPG (398.96 KiB) Vist 8061 gange
-
- DSCF2988.JPG (372.53 KiB) Vist 8061 gange
-
- DSCF2989.JPG (393.3 KiB) Vist 8061 gange
-
- DSCF2990.JPG (392.46 KiB) Vist 8061 gange
-
- DSCF2991.JPG (401.47 KiB) Vist 8061 gange
-
- DSCF3001.JPG (425.08 KiB) Vist 8035 gange
-
- DSCF2996.JPG (502.04 KiB) Vist 8035 gange
-
- DSCF3002.JPG (531.07 KiB) Vist 8035 gange
Senest rettet af knallert tirs 13. feb 2018 19:30, rettet i alt 1 gang.
strynboen på test profil
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
En bette Maxi motor, det hele kan klares på en aften, inkl. tilpasning til større skyllekanaler og vægt optimering af koblingen for senere indgreb, samt justering af tænding etc. Det bliver bare ikke nemmere end sådan en E50 kværn
Og ja, den har fået lidt mere effekt, min kammerat (på billedet) savnede lidt trækkraft. Det blev til et Power1 45 mm kit med 15 mm original Bing. Cylinderen har ret tamme styretider, men det gør at den er super til voksne mennesker på en 1 gearet maskine med slyngkobling. Jeg kalder den for traktor cylinder
155° åben udstødning med blowdown på 20,5°.
Og ja, den har fået lidt mere effekt, min kammerat (på billedet) savnede lidt trækkraft. Det blev til et Power1 45 mm kit med 15 mm original Bing. Cylinderen har ret tamme styretider, men det gør at den er super til voksne mennesker på en 1 gearet maskine med slyngkobling. Jeg kalder den for traktor cylinder
155° åben udstødning med blowdown på 20,5°.
- Vedhæftede filer
-
- 2018-02-10 20.29.22 (Custom).jpg (155.42 KiB) Vist 8056 gange
-
- 2018-02-10 21.10.37 (Custom).jpg (209.72 KiB) Vist 8056 gange
-
- 2018-02-11 00.17.59 (Custom).jpg (171.33 KiB) Vist 8056 gange
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
ja en puch maxi motor er genial..den kobling fungere bare bedre end en 2 gears motor..den er ligesom en variabel kobling..det giver lige de rpm som motoren behøver..og samtidig et godt Lock up..når man er kommet op hvor den udvikler nok moment til at dem kan trække det..entelig en umulig kompromi..men den gør det alligevel..
strynboen på test profil
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Hvordan vægtoptimerer du koblingen?12V skrev:En bette Maxi motor, det hele kan klares på en aften, inkl. tilpasning til større skyllekanaler og vægt optimering af koblingen for senere indgreb, samt justering af tænding etc. Det bliver bare ikke nemmere end sådan en E50 kværn
Og ja, den har fået lidt mere effekt, min kammerat (på billedet) savnede lidt trækkraft. Det blev til et Power1 45 mm kit med 15 mm original Bing. Cylinderen har ret tamme styretider, men det gør at den er super til voksne mennesker på en 1 gearet maskine med slyngkobling. Jeg kalder den for traktor cylinder
155° åben udstødning med blowdown på 20,5°.
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'