Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

FS1originalen skrev:Var strygejernet opfundet i 1927 Steen :hihi ...
Jeg er sikker på at en stilfuld bilforhandler havde styr på den slags detaljer. I øvrigt havde man elektriske strygejern omkring år 1900. Om der så var nogen som havde råd til det, er en helt anden sag. Ellers var der som nævnt den kulfyrede udgave som nævnt ovenfor. SÅ DER ER INGEN UNDSKYLDNING FOR KRØLLET KITTEL! ;-)

/Steen
Senest rettet af Twinsport man 12. jun 2017 07:27, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af juhl-drengen »

Twinsport skrev:
FS1originalen skrev:Var strygejernet opfundet i 1927 Steen :hihi ...
Jeg er sikker på at en stilfuld bilforhandler havde styr på den slags detaljer. I øvrigt havde man elektriske strygejern omkring år 1900. Om der så var nogen som havde råd til det, er en helt anden sag. Ellers var der som nævnt den kulfyrede ud som nævnt ovenfor. SÅ DER ER INGEN UNDSKYLDNING FOR KRØLLET KITTEL! ;-)

/Steen
det elektriske blev opfundet 1882, så kan kun gisne om alderen på støbejerns strygejernet :rocks
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

var på genbrugs/ kontainer pladsen..og kom efter nogen havde tømt et værksted..nok dødsbo.
.så recyclede en masse værktøj og bor..og div småting..jeg lige kunne have i min 20 lit jermspand..som jeg var henne og tømme..og genfylde med guld
der var bla et set kaburator melbran og svømmeventil set til bing karb..en stor bensin pumpe melbran ca 20 mm..ved ikke hvad det er til..måske steen kan bruge det til sine tysker ting..det er dog nok 50-60 tallet..er mit gæt..
Vedhæftede filer
DSCF2552.JPG
DSCF2552.JPG (506.96 KiB) Vist 11236 gange
DSCF2554.JPG
DSCF2554.JPG (461.25 KiB) Vist 11236 gange
DSCF2553.JPG
DSCF2553.JPG (547.99 KiB) Vist 11236 gange
strynboen på test profil
togm
Junior knallert
Indlæg: 62
Tilmeldt: tors 24. mar 2011 12:55
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af togm »

Lavet kobling på fs1:)
Vedhæftede filer
IMG_0184.JPG
IMG_0184.JPG (733.26 KiB) Vist 11188 gange
IMG_0185.JPG
IMG_0185.JPG (594.08 KiB) Vist 11188 gange
IMG_0186.JPG
IMG_0186.JPG (563.58 KiB) Vist 11188 gange
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

Hej

Tilbragte søndagen i godt selvskab med Claus olieklud, som lige glasblæste nogle Sting-cylindre mens jeg fik lappet et par støtteben sammen. Jeg har ingen billeder af støttebenene, men i kan da lige få lidt før/efter af cylindrene.

/SteenBilledeBillede
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

Nå ja! Ordnede også lige kontraventilen på min kompressor, så den ikke siver mere

BilledeBilledeBillede
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af claus olieklud »

hej... ja steen ringede og sagde at det var nu vi havde adgang til blæsemaskinen, så jeg havde en lille propel som jeg i forvejen selv havde slebet og rettet til for hakker, men manglede stadig noget rengøring inde omkring navet.
det er en ren fornøjelse i en prof maskine - man bliver slet ikke beskidt, og så er den effektiv - her er propellen som er glasblæst / malet

hilsen olieklud
Vedhæftede filer
IMAG0537.jpg
IMAG0537.jpg (291.11 KiB) Vist 11152 gange
IMAG0538.jpg
IMAG0538.jpg (360.24 KiB) Vist 11152 gange
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: RE: Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

Nå, men der var ingen vej uden om at få samlet lidt Sting-mekanik. To nyrenoverede motorer er stort set færdigsamlede og en enkelt motor blev pakket om, da den lækkede en smule olie.
/Steen

Billede
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Poul-Erik A. »

Med så mange Sting'er, har du så være ude for at pick-up spolen kortslutter ? Jeg har prøvet det samt en bekendt, som jeg kunne afhjælpe med en reserve. Hvis jeg husker rigtig, er de på ca. 24 ohm ?
Som sædvanlig flotte resultater du leverer Steen. :-)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

Hej Poul-Erik
Jeg kender godt svagheden med pick-up spolen, men har ikke selv været udsat for det. Derimod har jeg for nylig haft en afbrudt højspændingsladespole, men det er vist lidt en sjældenhed at opleve det.
Tak for de rosende ord. I virkeligheden sigter jeg normalt ikke efter ultimativt fine resultater, men jeg er så doven at jeg ikke gider laver det om, så man kan lige så godt lave det ordentligt i første omgang ;-)
/Steen
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

Hej igen
Brugte lige den sidste uges tid på at adskille, rense og smøre en patina-Sting godt i gennem. Jeg har vist den før, men nu er den for alvor værd at vise frem. Udgangspunktet var rigtigt fint, da den har kørt som køreskoleknallert. Nu kan den få lov til at stå som urestaureret patina-knallert :-)

SteenBilledeBillede
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af 12V »

Patina, hvilken patina? ;-)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af kreidlerhansen »

12V skrev:Patina, hvilken patina? ;-)
Steen har sikkert genbrugt et par bolte! :hihi Godt ser det ud!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

kreidlerhansen skrev:
12V skrev:Patina, hvilken patina? ;-)
Steen har sikkert genbrugt et par bolte! :hihi Godt ser det ud!
Hov, hov! ;-)

Der knytter sig faktisk en sjov historie til netop denne Sting. Jeg begyndte adskillelsen for godt en uge siden for, som jeg skrev, at få den renset godt op i krogene. Så kan man også lige få adskilt bremserne, checket kablerne osv. Som i ser, så er den jo i nogenlunde ok stand.

Den er aldrig blevet skruet på, men alligevel var den en smule utæt. I ved - en dryp olie om ugen eller sådan noget. Stor var min forbavselse over at konstatere at der manglede fem af de skruer som holder gearkassen sammen. Motorhalvdelene var kun holdt sammen af de skruer der sidder under tændingsanlægget. Opgaven greb lige om sig, da der så ikke var nogen vej uden om at få motoren op på bordet og pakket om. Så tror da fanden at den var en smule inkontinent.. Skruerne havde vist aldrig været monteret, for der var ikke mærker i malingen, hvor skruehovederne skulle have trykket. De (få) skruer som holdt motoren sammen var helt jomfruelige og knækboltene sad stadig i indsugningsstudsen, så det var ærlig talt lidt mystisk. Jeg konstaterede samtidig at der ikke var noget gastræk til oliepumpen, så den stod i "tomgang" hele tiden.

Nu er molevitten samlet igen med friske pakninger og pakdåser, frisk farve på lydpotten og koblingsdæksel, men ellers som den var. Nu er gastrækket til oliepumpen også genetableret, så tingene er som de skal være. Nuvel - den har lidt skrabemærker på klinger og plastik, men ringeklokken er nysmurt, så jeg lever med det ;-)

/Steen
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Jensmc »

Der er faktisk kommet en swrvicemeddelse om at fjerne oliekablet, da DK modellen er droslet så meget.
Jeg kører uden kabel og det virker fortrinligt.

Ang manglende skruer sp var det aldrig hået på en Kreidler eller anden ikke japansk motor.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

Hej Jens

Jeg kender godt servicemeddelelsen, men det virker bare forkert at køre uden kabel. Desuden brænder den helt rent uden at ryge ved fuld gas, så jeg fortsætter bare med kabeltrækket siddende på pumpen.

Oliekluden prøvekørte forresten maskineriet i går og har godkendt den. Så bliver det ikke meget større - lidt som at få synet en gammel bil ;-)

/Steen
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

ja oliekluden er gud...sådan er det bare.....
strynboen på test profil
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

har svejst bagklap på min (nye) bil..fandt en 1996 pick up..uden /straf/afgift..så den er rimelig billig at have kørende..men kræver noget arbejde..

bagklappen var bøjet ned på midten..så måtte skære rygraden op 3 steder..og med skruetvinger tvinge den lidt i modsatte retning..så den blev ret når man slækkede presset...åbne mekanismen var smadret..og håndtaget var ruster ud af klappen...så en stor lap blev svejset i..og kopboret et nyt hul..drejet et bøs..med 10 mm hul til en aksel med tvær arm til den trækkende bevægelse indaf, fra begge sider..det fungere fint..og bliver pænt når det får sparten og rød lak...menb det bliver ikke foreløbig..epoxyen hærder langsomt..så den får tid til at tørre på bilen
er i gang med at polere..men det tager tid og kræfter..så tager et lille stykke af gangen..man kan se hvor man når til..
Vedhæftede filer
DSCF2660.JPG
DSCF2660.JPG (536.83 KiB) Vist 10787 gange
DSCF2666.JPG
DSCF2666.JPG (470.95 KiB) Vist 10787 gange
DSCF2658.JPG
DSCF2658.JPG (657.96 KiB) Vist 10787 gange
DSCF2659.JPG
DSCF2659.JPG (679.15 KiB) Vist 10787 gange
strynboen på test profil
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

Glimrende arbejdskøretøj, sådan én! Den må vel også trække en ordentlig anhænger?

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

Hej igen
Brugte lige lidt tid på at fejlfinde et Sting tændingsanlæg. For noget tid siden havde jeg maskinstop, hvor tændingen pludselig forsvandt. Jeg målte på højspændingsladespolen som var afbrudt, så jeg bestilte et PW50 kinanlæg hjem, så jeg kunne slagte det og tage spolen derfra. Så vidt, så godt. Da jeg skulle lodde forbindelserne af den originale spole, viste det sig at stelforbindelsen var vibreret over. Det kunne man først se da jeg satte loddekolben på. Nå, det er der jo ikke noget at gøre ved. Vi lægger kinaanlægget på hylden..

/SteenBilledeBillede
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"