Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 834
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

Hej
12V skrev:Nydeligt arbejde! Er der mere skub i en PW cylinder? Min makker har en PW 50 til hans søn, den trækker faktisk pænt godt selv med mine 90 kg på :)
Jeg håber der er mere skub i den med PW50 cylinder. Det er snart 30 år siden jeg har kørt på en PW, men jeg husker at den trækker ok. Har den ikke ca. 3 heste. Jeg håber at den kan få sådan en Sting op på 50-60 km/t. Jeg har samtidig taget gearingen fra PW'en da Sting'en er noget lavt gearet originalt. Vi får se!
Poul-Erik A. skrev:Ja nydeligt arbejde, men er der ikke en kendt svaghed i et halvmåne-tandhjul, der er påsvejst kickstarter-akslen, eller husker jeg forkert ?
Jeg ved det faktisk ikke. Jeg har nu skilt otte motorer og jeg har indtil videre ikke set skader på halvmåne-konstruktionen. Derimod er det vist ikke noget særsyn at kickstarteren knækker af..

I virkeligheden synes jeg at sådan en Sting-motor er fornuftigt konstrueret. Den er uhyre sund og jeg vil tro at de fleste mennesker vil have svært ved at slide den op, hvis de ellers husker olien og dyser den en anelse op.

/Steen
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1585
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

en af knægtene har en sting som knaser i bagtøjet..det ligner fedt,,den er smurt med..men hvad plejer at gå..spids kron hjul..eller lejerne
strynboen på test profil
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... jeg har heller ikke oplevet indvendige problemer med sådan en sting, og jeg har haft nogle stykker af dem... har engang købt en hvor det udvendige stykke med strålerne var halvt knækket af kickstarterakslen, jeg mener det sker hvis selve kickstarteren ikke er spændt ordenligt sammen med akslen, således kickstaterpedalen kun har kontakt med den yderste del af strålerne på akslen... kickstarterakslen er nemlig drejet ret tynd der hvor bolten som spænder kickstarterpedalen fast på akslen, når så man har stampet 1000 gange på sin løse kickstarterpedal bider strålerne ikke fast inderligt på akslen, og kraften går alene via den yderlige del af strålerne igennem det neddrejede stykke som tilsidst giver efter - derfor knækker den yderste cm af kickstarterakslen... det er i hvert fald min teori.

lars: jeg syntes tit støttelejet i højre side af baggaflen er smadret på sådan en Yamaha sting, det har et hårdt liv med kun den smørring der er indkapslet i selve det hellukket leje... det er nemt at skifte, det sidder i en holder skruet fast med 2 bolte på baggaflen... i den anden side med kadan akslen er hele den bagerste del smurt af fedt, det holder ret længe så længe det er smurt... hjullejet i kadansiden er også nemt at skifte, du skal bare pille baghjulet af så du kommer ind til bremsebakkerne - denne vej kan du så lige trække lejet ud over bagakslen, bare bræk tætningsringen ud af det gamle leje så du kan få fat med en spidstang eller en lille skruetrækker... jeg plejer at fylde 100 % op med fedt, for at gøre det må man havde dækslet af på den anden side, du ved det der sidder med 3 skruer, ellers kan du ikke proppe det nye leje i pga overtryk.

hilsen olieklud
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1585
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

super..jeg tjekker det her i weekenden
strynboen på test profil
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1585
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

så køre sandblæseren..vi har bygget en kontainer om til kabine..og bruger en tyngde fødet sandblæser...den er lidt bedre end dem som suger blandingen op. og mixer i håndtaget har haft problemer med at de ikke kan suge sandet op

..jeg har dog monteret en ekstra vandudskiller efter filmen er taget...bruger2 -2 hk tandem kompressore..og de giver mere vand i luften end en stor..som køler luften bedre

strynboen på test profil
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... du er sku opfindsom lars - det ser ud til der er fuldstændig kontrol over den sandblæsning der... jeg går ud fra man må holde pause 50 % af tiden og vente på genopbygning af tryk, 2-3 hk kompressor er ikke ret meget til sandblæsning.

jeg har en V2 kompressor med 7 hk Honda motor, den giver 600 ltr min og optil 11 bar - da kan man holde håndtaget inde konstant til beholderen er tom... det går fint med at suge det op af beholderen der sidder monteret på sandblæserpistolen, tror beholderen rummer en liter, det holder til et par minutter.

jeg har dog problemer med det fryser i sandblæsningspistolen, ikke når det er sommer, men allerede ved 15 grader kan det ske, er det kun 5 grader fryser den til inden jeg har brugt bare en liter sand - er det bare noget småt der skal blæses varmer jeg sandblæsningspistolen op med indhold, så kan jeg lige blæse et minut selv i frostvejr.

hilsen olieklud
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1585
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

hej vi holder ikke pauser..kun når der skal fyldes sand over i tryk beholderen..disse lukkede systemer bruger meget mindre luft (det er som malepistoler ,,uden luft..her er der dog en blanding af sand og luft,,,men meget mindre luft end suge op modellen..men jeg har jo min store 2 cyll kompressor...som kommer på..når jeg flytter hele systemet ud i have skuret..som er opgraderet til oplagering og sandblæse hus...der trækker jeg så en slange fra bil garagen som den store kompressor bor i..jeg vil ikke have støv i bil garagen og rundbue hallen..og kabinen fylder også en del..
måske du kan montere en brandslukker beholder som ekstra vand fang/udskiller..tror det er fugt der fryser..kan du bare tage lidt fugt ud..går det nok...ellers skal du tage en sprit indsprøjtning som lastbiler har...en sprit injektor..der skal bare et par dråber til for at forstøve og forhindre vandet fryser
Senest rettet af knallert tirs 27. sep 2016 21:10, rettet i alt 1 gang.
strynboen på test profil
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1585
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

har boret 2 huller i brandslukkeren..og vendt den på hoved..og loddet en hane i messing gevindstudsen.(før var ventilen).så jeg tapper vand ud der..luften kommer ind næsten, i bunden..og skal stige op til udgangen ..som sidder øverst..håber at det lille trykfald vik kondensere vandet..og stigningen vil nok også bundfælde lidt...
har fået monteret biltema pressen på min gamle boremaskine stander..skal have drejet en del forskelige dorne..så den kan presse små og store enmer..har en 50 mm aksel som er fin til det..
Vedhæftede filer
DSCF2135.JPG
DSCF2135.JPG (532.4 KiB) Vist 12325 gange
DSCF2136.JPG
DSCF2136.JPG (493.02 KiB) Vist 12325 gange
DSCF2137.JPG
DSCF2137.JPG (522.1 KiB) Vist 12325 gange
DSCF2138.JPG
DSCF2138.JPG (496.7 KiB) Vist 12325 gange
strynboen på test profil
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 834
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

Hold da helt op! Sikke en foretagsomhed!

Det ser sgu godt ud - det må jeg sige! Kan man bestille hos dig? Jeg kan se at dit tempo er noget højere end mit :mrgreen:

/Steen
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 834
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

Nå, men jeg har dog også fået lavet lidt. Jeg ryddede lige værksted og garage og ordnede gulvene. Hold da kæft et arbejde!

Det tog såmænd ikke så lang tid at male, men at rydde værkstedet.... Jeg gør det aldrig igen!

Resultatet blev såmænd fint nok:

Værksted:

Billede

Garage:

Billede

Jeg havde fået 40 liter epoxy forærende, og noget skal det jo bruges til :D

/Steen
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 834
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

Nå ja!

Jeg er kommet lidt videre med Sting'en:

Billede

Det begynder da at tage form..

/Steen
Brugeravatar
j.i.m
Stor knallert
Indlæg: 296
Tilmeldt: ons 16. sep 2009 16:50
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af j.i.m »

Er i gang med at lave en ny original tunnel bagskærm om til en 77-78 bagskærm, fik konstateret at når tunnellen er taget af er der "kun" to huller der skal lukkes og tre der skal bores så er den klar til krom :D
Vedhæftede filer
fs1  bagskærm 011.jpg
fs1 bagskærm 011.jpg (893.91 KiB) Vist 12222 gange
Hilsen Jakob.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af 12V »

Steen, hvor meget forarbejde skal der til epoxy? Komplet slibning af betonen? Hvad med gamle olie pletter?
Ser vildt flot ud!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af juhl-drengen »

12V skrev:Steen, hvor meget forarbejde skal der til epoxy? Komplet slibning af betonen? Hvad med gamle olie pletter?
Ser vildt flot ud!
De gange jeg har lavet det har en fejning og gulv vask med lidt grund rens været nok...
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 834
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

12V skrev:Steen, hvor meget forarbejde skal der til epoxy? Komplet slibning af betonen? Hvad med gamle olie pletter?
Ser vildt flot ud!
I mit tilfælde var de gamle gulve som skulle males, så det var ikke nødvendigt at slibe gulvene, da der ikke var rester af slør efter støbningen. Jeg havde heller ikke organisk snavs på gulvene, men derimod en del oliepletter. Derfor støvsugede jeg først grundigt, rensede med store mængder rensebenzin (som binder olien), hvorefter jeg støvsugede igen.

Epoxyen hældte jeg på gulvet og fordelte med en gammel gummiskraber. Hurtigt og effektivt!

/Steen
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af 12V »

Tak for svaret. Det skal overvejes.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1585
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

har bixet en Thrige motor,på en kølvands pumpe fra en gammel bådmotor..den fik lige plandrejet bagpladen så den kan suge godt igen...skal have drejet en alu mellemflange..til at svejse på motoren,,,da den ikke er en flange motor. men en fod motor.så der er kun drejet et lille 30mm bryst..som messing stykket lige hænget på..
men det holdt da til en live test....
har drejet og fræst en klokobling som drev..den styre også pumpe akslen..så kan ikke bruge en gummi kobling..der er en 12/14 mm pasning på akslerne..og en split/tap som medbringer

Vedhæftede filer
DSCF2222.JPG
DSCF2222.JPG (531.33 KiB) Vist 12092 gange
strynboen på test profil
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af 12V »

Jeg fik endelig lært at spænde hjul op, min makkers MS projekt blev forsøgskanin.
Billede
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1585
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

ja hjul er svært..men når man først forstår grundprincippet..gør øvelse det sidste..

..jeg har dog stadig nogle hjerne kortslutninger når jeg eger op..så er det bedst at stoppe..og drikke en kande kaffe..og tage en middags lur...før man går på den igen..man skal være i godt humør..og have overskud..før man går i gang med eger hjul..
har dog samlet ca 10 hjul nu..puch er sjove da hjulene et total ens i navet,det er bare bremseplader,,lejer og rør aksler..som skifter..og årgange..de bliver lidt stærkere/kraftigere aksler de sidste årgange..bedre bremser
fin hjul stand du har
strynboen på test profil
Brugeravatar
CrazyCatman
Gummi rocker
Indlæg: 512
Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af CrazyCatman »

Hvis du keder dig, Carsten, så har jeg fire styks ukrainske hjul der godt kunne blive øvet på (de kan i alt fald ikke blive skævere end fra fabrikken - og så + de 50 år der har siddet på)
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)

Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)

Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197

Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)

Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)

Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"